Social Media Day

przez Marek Wyrzychowski

Czy poważnym urzędom „przystoi” prowadzić Fan Page na Facebooku? Czy nk.pl kiedyś otworzy możliwość tworzenia aplikacji przez użytkowników jak Facebook? I która partia czerpała w tej kampanii prezydenckiej najwięcej z kampanii Baracka Obamy?


30 czerwca br. mówili o tym goście wrocławskich obchodów Social Media Day. –Ukazujemy social media z innej strony: jako możliwość zaangażowania się wszystkich ludzi, nie tylko specjalistów od marketingu. To zwłaszcza ważne w kontekście wykorzystania mediów społecznościowych w polityce, jak i w promocji miast i regionów, a także – angażowania społeczności lokalnych – mówił Szymon Sikorski, dyrektor generalny agencji Publicon, która wraz z Uniwersytetem Wrocławskim zorganizowała środowy Mashable Meetup.

Najmłodszy wrocławski poseł na Sejm, Michał Jaros, który jako pierwszy wykorzystał social media w swojej kampanii, mówił o potrzebie rzeczywistego zaangażowania wyborców, a nie tylko tworzeniu (dzięki aktywności na Twitterze) – wydarzeń medialnych.
– Dlaczego więc mając tak doświadczonych ludzi Bronisław Komorowski przegrywa w internecie z PiS? – pytał Bartłomiej Knapik z TuWroclaw.com. Nie zabrakło też dyskusji o tworzeniu aplikacji na Facebooka dla urzędów: – Czy to w ogóle przystoi? – zastanawiał się Tadeusz Zdankiewicz z biura prasowego Urzędu Miejskiego.

O najbardziej znanym wrocławskim serwisie – nk.pl, mówiła Joanna Grajewska, rzeczniczka portalu. Wyjaśniała między innymi przyczyny zmiany brandu „nasza-klasa” na nk.pl: – To wcale nie jest zupełne odcięcie się od naszych korzeni, lecz krok w kierunku tego, jak ewoluują serwisy społecznościowe.

Po spotkaniu w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, świętowanie Social Media Day przeniosło się do sieci. Tam o polityce i social mediach mówili Tomasz Machała (Kampanianazywo.pl) i Marcin Cichoński z tygodnika „Przekrój”.
Odpowiadali oni na pytania internautów nadsyłane za pomocą Facebooka, Twittera i Blipa. Zdaniem obu panelistów, gdyby to internauci wybierali prezydenta, w wyborach zwyciężyłby Janusz Korwin-Mikke.

Natomiast Łukasz Dębski, autor bloga Infosocialmedia i Marcin Gruszka, rzecznik sieci Play, przybliżali trendy w wykorzystaniu social mediów w marketingu i public relations. Ich zdaniem, zmiana regulaminu na nk.pl może wpłynąć na wzrost liczby użytkowników Facebooka: – Moim zdaniem na nk.pl zostanie więcej starszych osób, które używają serwisu do komunikacji ze znajomymi – mówił Łukasz Dębski. – Młodsi mogą odpłynąć na Facebooka, zwłaszcza dzięki grom i aplikacjom, konkursom i zdobywaniu nagród.

Z inicjatywy Mashable.com, w środę na całym świecie świętowano Social Media Day. Z tej okazji, praktycy i entuzjaści społecznego internetu spotkali się na Mashable Meetup w ponad 500 miastach świata. Relację z debaty (online i offline) można znaleźć pod adresem: www.facebook.com/smdaypoland.

Mogą Cię również zainteresować