Serwisy społecznościowe wypierają blogi

przez Katarzyna Wagner

Polacy bardzo szybko i mocno pokochali serwisy społecznościowe. Ich popularność przyćmiła nawet uwielbiane do tej pory blogowanie. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę ARC Rynek i Opinia.

źródło: www.sxc.hu
źródło: www.sxc.hu

Aż 28% ankietowanych twierdzi, że zawarło przyjaźń z osobami poznanymi wirtualnie. Najchętniej relacje w sieci z innymi ludźmi o podobnych zainteresowaniach budują osoby w wieku 35-44 lat. Ponad 31% deklaruje, że łatwiej im otworzyć się przed kimś, kogo znają z internetu, a niżeli z bezpośredniego otoczenia.

Wśród użytkowników serwisów społecznościowych przeważają osoby, które spędzają tam więcej niż godzinę tygodniowo. Co czwarty badany porusza się po takich stronach jak Nk.pl, Facebook czy Grono.net od dwóch do pięciu godzin, a co dwudziesty, ponad 15 godzin tygodniowo. Z kolei do prowadzenia dziennika w sieci przyznało się jedynie 16% badanych. Moda na blogowanie powoli przemija. Jak uważają ankietowani, łatwiej umieścić zdjęcie jakiegoś wydarzenia w portalu społecznościowym, niż opisywać je w internetowym dzienniku. W badaniu przeprowadzonym metodą ankiet internetowych, które odbyło się 6-13 września br. udział wzięło 1 936 osób wieku 15-75 lat.

Mogą Cię również zainteresować