Sebastian KotowSebastian Kotow

Od września 2013 roku CEO polskiego oddziału globalnej firmy doradczo-szkoleniowych FranklinCovey Inc. (www.franklincovey.pl). Jego największą pasją są biegi długodystansowe – jest pomysłodawcą projektu „100x21 w 2014” (Facebook.com/100HalfMarathons), który zrzesza wszystkich ludzi pragnących w 2014 przebiec ponad 100 pół-maratonów.

Maciej Maciejewski: Skąd decyzja o przejściu z Brian Tracy International do FranklinCovey?

Sebastian Kotow: Podobno 7 lat to dobry okres na zmiany, a tyle pracowałem w BTI. W czerwcu 2013 roku sprzedałem swoje udziały w spółce i w lipcu zrezygnowałem z funkcji w zarządzie. Miałem zamiar trochę czasu poświęcić na urlop, ale nie trwało to zbyt długo. Dostałem propozycję, której nie można było odrzucić. FranklinCovey to firma, która jest synonimem sukcesu w branży doradczo-szkoleniowej. To jak Apple w branży elektroniki użytkowej. Zaawansowana technologia rozwoju produktów i usług, działy badań, wszystkie ważne wartości, na których budowany jest biznes, ogromna skala działania – 150 krajów… Do grona klientów należą najlepsze firmy na świecie, no i oczywiście historia – książka Stephena Coveya „7 nawyków skutecznego działania”, która wiele lat temu stała się dla mnie drogowskazem zawodowym, ale również i w życiu prywatnym. Oferta nie do odrzucenia, ale i szansa na wykorzystanie moich doświadczeń, umiejętności i rozwoju firmy na terenie Polski w nowych obszarach i na jeszcze większą skalę. Uczestniczyłem w szkoleniach FranklinCovey w Polsce, znam ich wartość, więc wiem, jaki wpływ mają one na zmiany w życiu i biznesie.

ReklamaReklama

Maciej Maciejewski: Czym dokładnie zajmuje się FranklinCovey?

Sebastian Kotow: FranklinCovey w Polsce funkcjonuje już od ponad 10 lat. Jesteśmy centralą na całą Europę Centralną i Wschodnią. Na świecie to prawie 30 lat działalności. Firma specjalizuje się w 5 praktykach, które są przedmiotem ciągłego rozwoju, badań i wdrożeń na całym świecie. Te praktyki to przywództwo, produktywność, sprzedaż, praktyka dyscypliny realizacji i praktyka zaufania. Mamy swoje centrum badań biznesowych (Center for Advance Research), gdzie badamy skuteczność naszych rozwiązań, programów doradczych i metodologii. Ponieważ w naszych programach uczestniczy ponad milion osób rocznie i dziesiątki tysięcy firm z całego świata – daje nam to ogromną przewagę. Wiemy co działa, co jest skuteczne, a co nie.

Nasze rozwiązania są sprawdzone, nie eksperymentujemy na klientach, gwarantujemy, że wdrożenie naszej metodologii opartej na ponadczasowych zasadach i wartościach przynosi wymierne rezultaty. I to nie jest tylko hasłem reklamowym – mamy tego dowody na całym świecie.

Organizacja Training Industry od wielu lat wybiera rozwiązania FranklinCovey, jako najlepsze na świecie. Oprócz tego, w ramach naszych praktyk, organizujemy prawie 2 000 seminariów rocznie na całym świecie, mamy własne biuro mówców biznesowych, zaawansowany obszar e- learningu, certyfikujemy trenerów, którzy chcą pracować dla naszej organizacji oraz pragną być licencjonowanymi trenerami FranklinCovey w swoich firmach. Mocno rozwijamy naszą konsultingową działalność w ramach praktyki dyscypliny realizacji (4DX), która pomaga organizacjom w dyscyplinie realizacji strategii i kluczowych celów organizacji, poprzez system budowania współodpowiedzialności i efektywności w całej organizacji.

Sebastian KotowSebastian Kotow

Maciej Maciejewski: Jakie ma pan w tej instytucji funkcje i zadania?

Sebastian Kotow: Pełnię rolę CEO. Odpowiadam za wdrożenie wszystkich naszych globalnych praktyk w Polsce i modelu biznesowego. Jestem odpowiedzialny za adaptację rozwiązań biznesowych i merytorycznych na nasz rynek. Główne cele to rozwój praktyk dyscypliny realizacji, zaufania i sprzedaży, organizacja seminariów i rozwój obszaru B2C. Chcę, aby jak najwięcej osób i organizacji poznało naszą firmę i mogło skorzystać z jej oferty. To jest moja misja na najbliższy czas. Niebawem będzie o nas głośno!

Maciej Maciejewski: Prowadząc każdy biznes trzeba być sprzedawcą. Jakie obecnie aspekty, umiejętności w sprzedaży są najważniejsze, aby ten fach wykonywać profesjonalnie i osiągać najlepsze wyniki?

Sebastian Kotow: Moim zdaniem temat, który będzie przedmiotem mojego webinaru w NETWORK TV – „Zaufanie”, świadomość czym jest i jakie ma znaczenie w biznesie, to jeden z krytycznych aspektów – dzisiaj. Umiejętność budowania zaufania, bycia godnym zaufania, wiarygodnym… to podstawa. To nie wszystko – ale w dzisiejszych czasach, w tym fachu – to klucz. Poza tym, coś co jest chyba zawsze aktualne – aktywność, regularność, dyscyplina – to cechy liderów biznesu, ambicja i odnalezienie w tej codziennej pracy wartości dla siebie. Nie tylko wartości z osiągnięcia celów, zarobienia pieniędzy, itp. Motywacja do osiągnięć, po ich osiągnięciu czasami się kończy, ale szukanie motywacji wewnętrznej, przyjemności w procesie, w samej pracy – kiedy to znajdziemy, to nigdy nie będziemy wypaleni.

ReklamaReklama

Maciej Maciejewski: Chciałbym skorzystać z okazji, że rozmawiam ze specjalistą od sprzedaży i biznesu, który nie jest związany z żadną firmą MLM ale dobrze wie co to za system, stoi z boku i przygląda się temu zagadnieniu bacznym okiem obserwatora… Co Pana zdaniem przedstawiciele naszej branży, właściciele firm i sprzedawcy reprezentujący sektor sprzedaży bezpośredniej a przede wszystkim MLM powinni zrobić, aby poziom postrzegania i zaufania wśród polskiego społeczeństwa do tego modelu zarabiania pieniędzy sukcesywnie wzrastał?

Sebastian Kotow: Pierwszy element – właściwie dobierać partnerów biznesowych, bo to na właściwych ludziach buduje się biznes. Nie chodzi więc tylko o ilość, ale i o jakość ludzi, ich wartości, postawy, podejście do życia. To szczególnie trudne, bo czasami musimy powiedzieć NIE, ale jeżeli zależy nam na tym, aby ten biznes był biznesem na całe życie, żebyśmy nie musieli się wstydzić za innych, żeby ta branża była postrzegana jako niesamowita szansa dla wielu ludzi, to Ci, którzy ja reprezentują, muszą brać na siebie odpowiedzialność za jej rozwój. Drugi element – uczciwość i szczerość – ludzie dzisiaj szukają dróg na skróty. To zresztą ludzki odruch szukania dojścia do czegoś po linii najmniejszego oporu. Przez to ludzie są gotowi wierzyć, płacić i podejmować decyzje, jak ktoś obieca im coś, co od razu przynosi niesamowite rezultaty. Życie brutalnie weryfikuje takie podejście. To pułapki myślenia. W życiu za wszystko jest cena, którą musimy zapłacić. Sukces w MLM to wysiłek i ciężka praca. Żeby osiągnąć sukces trzeba włożyć w to masę wysiłku, walki z własnymi słabościami, pokonywania zniechęcenia, trudności i podnoszenia się po niepowodzeniach. Trzeba też mieć cierpliwość, nic z dnia na dzień się nie dzieje. Jeżeli przygotujemy na to nowych partnerów, ludzi, których zapraszamy do biznesu – oszczędzimy sobie i rynkowi frustratów, którzy sieją opinie o tym, jak to jest w MLM – rzekomo „naprawdę”.

Maciej Maciejewski: Dziękuję za rozmowę.

Sebastian Kotow jest prelegentem na wielu konferencjach i panelach dyskusyjnych, prowadzi sesje strategiczne dla najwyższej kadry menedżerskiej międzynarodowych korporacji w całej Europie. W jego wykładach i warsztatach wzięło do dzisiaj udział ponad 25 000 osób. Jako trener i konsultant współpracował i szkolił przedstawicieli ponad 200 organizacji na całym świecie. Obszary jego specjalizacji to: psychologia motywacji, sprzedaż i zarządzanie sprzedażą, budowanie zaangażowania, podejmowanie decyzji, Efektywność osobista i skuteczne przywództwo.

Akredytacje/certyfikaty/wykształcenie: Speaking Professional – Brian Tracy Speaking Academy (USA), Konsultant – Europejski Instytut Kształcenia Konsultantów; Personal Performance Coach – The Coaching Academy (London); Konsultant – Insight Discovery Poland, GTD Expert –David Allen Company – Getting Things Done; Executive & Business Coach – Core Essential Program; Coaching Clinic/COACH U; Essentials/Coaching Centre, Management: Psychology/Kozminski University. Członkostwo w organizacjach biznesowych: Stowarzyszenie Profesjonalnych Mówców, International Coaching Federation (ICF); Association for Consumer Research; International Association for Research in Economic Psychology; Chartered Management Institute (UK); Institute of Consulting (UK).

Już 26 lutego 2014 za pomocą naszego projektu NETWORK TV odbędzie się darmowy webinar Sebastiana Kotowa, zatytułowany „ZAUFANIE. Kluczowa kompetencja współczesnych liderów”. Więcej informacji w tym miejscu.