Sage udostępnia API serwisu Miedzyfirmami.pl

przez Agnieszka Guła

Elektroniczny listonosz – portal Miedzyfirmami.pl powstał, aby ułatwić przedsiębiorcom wymianę e-dokumentów. Teraz Sage udostępnia API serwisu, aby umożliwić jego integrację z oprogramowaniem innych firm.

źródło: flickr.comźródło: flickr.com

Działający od kwietnia br. serwis Miedzyfirmami.pl umożliwia przedsiębiorcom bezpieczne przesyłanie dokumentów elektronicznych, w tym e-faktur, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Dzięki tzw. umowie gwiaździstej, przedsiębiorca może wymieniać faktury elektroniczne ze wszystkimi kontrahentami, którzy są zarejestrowani w serwisie, bez konieczności posiadania wymaganych ustawowo odrębnych umów z każdym z nich, co znacznie ułatwia współpracę i ogranicza do minimum formalności.

Integracja serwisu z oprogramowaniem innych firm

Do tej pory serwis został zintegrowany z rozwiązaniami System Zarządzania Forte, System Symfonia i Symfonia Start. Umożliwia to przedsiębiorcom generowanie i przesyłanie e-faktur oraz ich odbieranie z poziomu aplikacji Sage, co ułatwia i przyspiesza ten proces. Integracja z serwisem pozwala dodatkowo na śledzenie statusu doręczenia i akceptacji dokumentu.

– Sage wspiera rozwój małych i średnich przedsiębiorstw. Nasze rozwiązania powstają, aby ułatwiać prowadzenie firmy i podnosić efektywność pracy, co  jest niezmiernie ważne na silnie konkurencyjnym rynku. Dlatego też promujemy automatyzację obiegu e-dokumentów. Aby z serwisu Miedzyfirmami.pl mogło korzystać jak najwięcej przedsiębiorstw, umożliwiamy jego integrację z oprogramowaniem innych firm – mówi Marek Rudziński, dyrektor finansowy w Sage Sp. z o.o.

Firma Sage udostępnia bezpłatnie API (Application Programming Interface) Miedzyfirmami.pl innym dostawcom i twórcom oprogramowania, co pozwala na integrację ich systemów z serwisem. Wystarczy jedynie podpisać krótkie oświadczenie służące zabezpieczeniu producenta przed niewłaściwym wykorzystaniem API.

Miedzyfirmami.pl a EDI

Stworzony przez Sage e-listonosz spełnia funkcje podobne do systemu Elektronicznej Wymiany Danych (ang. EDI – Electronic Data Interchange), jednak istnieje między nimi kilka różnic. Mimo podobnych funkcjonalności, które polegają przede wszystkim na przesyłaniu elektronicznych dokumentów między kontrahentami, szczególnie w handlu, serwis Miedzyfirmami.pl nie narzuca standardów plików. Pozwala za to na przesyłanie dowolnych dokumentów, dzięki czemu ułatwia nie tylko współpracę pomiędzy firmami, lecz także w obrębie oddziałów jednej organizacji, służąc jako platforma wymiany informacji. Format treści dokumentów ustalają strony wymiany, dostosowując je do własnych potrzeb.

Korzystanie z Miedzyfirmami.pl wiąże się jedynie z kosztem przesyłania dokumentu, co daje od 16 do 9 groszy – w zależności od pakietu. W przypadku e-faktur pojawiają się również koszty ich tworzenia i archiwizowania. Serwis Miedzyfirmami.pl może zatem stanowić alternatywę dla EDI, dzięki możliwości przesyłania dokumentów bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów zakupu platformy i dostosowania do niej posiadanego oprogramowania. Jest to nie tylko rozwiązanie dla mniejszych firm, ale także oszczędność dla sieci handlowych, które zamówienia i faktury handlowe mogą przekazywać przez EDI, a faktury podatkowe przez serwis Miedzyfirmami.pl.

– Serwis Miedzyfirmami.pl nie stanowi konkurencji dla EDI, ale może być jego rozszerzeniem pełniącym funkcje komplementarne. Zdecydowanie jednak jest rozwiązaniem wspierającym małe i średnie firmy, które nie tylko nie stać na EDI, ale przede wszystkim nie jest im potrzebne tak rozbudowane narzędzie – wyjaśnia Aneta Jarczyńska, kierownik projektów internetowych w Sage.

Mogą Cię również zainteresować