Facebook już w sierpniu br. wyszedł ze sfery wirtualnej i zaczął działać w przestrzeni fizycznej. Wprowadzając usługę Facebook Places umożliwił on swoim użytkownikom „logowanie się” do różnych miejsc za pomocą smartphonów. Po zalogowaniu się do kawiarni, sklepu, kina czy siłowni, informacja o tym, gdzie dana osoba się znajduje, pojawia się na tablicach jej znajomych. Użytkownicy „znajdujący się” w tym samym miejscu widzą się nawzajem.

źródło: www.flickr.com źródło: www.flickr.com

Kolejną fazą rozwoju przestrzennego przez portal jest umożliwienie użytkownikom korzystania ze specjalnych ofert sklepów, kawiarni i innych miejsc, które przyłączą się do usługi. Na dobry początek 22 firmy ogłosiły promocje w ramach Facebook Deals. Największa odzieżowa sieć handlowa w USA – Gap, obiecała rozdać darmowe dżinsy pierwszym 10 000 osobom, które zalogują się do jej sklepów.

Eksperci twierdzą, że usługa Facebook Deals zmieni raz na zawsze sposób, w jaki lokalni sprzedawcy reklamować będą przechodniom swoje produkty. Przykładowo, szukając miejsca na kawę, użytkownik Facebooka będzie mógł łatwo sprawdzić promocyjne oferty pobliskich kawiarni i wybrać taką, która odpowiada mu najbardziej. Deals to nie tylko indywidualne promocje, ale także zniżki grupowe, oferty dla stałych klientów oraz wspieranie akcji charytatywnych. Wprowadzenie tej usługi może więc oznaczać ciężkie czasy dla serwisów oferujących promocje grupowe. Korzystanie ze zniżek Deals nie wymaga przedpłaty za usługę. Facebook posiada obecnie ponad pół miliarda aktywnych użytkowników.