Badanie przeprowadzone przez Communication Unlimited i Atena Research & Consulting pokazuje zupełnie inny obraz pokolenia 50-70 niż ten, który od lat jest utrwalony w świadomości społecznej. – Wyobraźmy sobie planetę składającą się w ponad połowie z superbohaterów, którzy nie dysponują wydumanymi mocami postaci z Marvela, ale mają w sobie coś więcej. Tymi superbohaterami są osoby z pokolenia 50+, które są inne, niż się wszystkim wydaje. Mają niezwykłą umiejętność odnajdywania się w nowych warunkach, byli głównymi aktorami zmian wynikających z transformacji, a dzisiaj zbierają plony swoich wyborów, decyzji i postaw. Potrafią zagiąć świat. Średnio czują się 11 lat młodziej, niż wskazywałaby na to ich metryki i nie mają zamiaru udać się na zasłużony odpoczynek. Przeżywają drugą młodość, ochoczo podróżują po Polsce i świecie, są mistrzami komunikatorów internetowych i znają wszelkie nowinki kulinarne, które przybliżają ich do nieśmiertelności. To pokolenie ma moc, dlatego nazwaliśmy je Power Generation – mówi Elżbieta Wojtczak, CEO agencji reklamowej Communication Unlimited.

Przygotowany na podstawie badania kompleksowy raport dotyczący pokolenia 50-70 został podzielony na takie obszary jak: wartości i obawy, lifestyle i czas wolny, digitalizacja, konsumpcja i reklama, podróżowanie, aktywność zawodowa i rozwój osobisty, finanse oraz zdrowie. W raporcie wyodrębniono i szczegółowo opisano siedem typów psychograficznych generacji 50+ czyli postaw, zachowań i podejścia do życia.

– Dzięki metodologii będącej połączeniem badań etnograficznych oraz ilościowych wiemy, jak wygląda życie codzienne osób z grupy 50+. Oddaliśmy im głos. Byliśmy w ich domach, rozmawialiśmy z nimi, poznaliśmy ich sposób myślenia, styl życia, obawy, bolączki, pragnienia i nadzieje – mówi Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, CEO i dyrektor zarządzająca w Atena Research & Consulting.

Polacy powyżej 50 roku życia to bardzo liczna i niejednorodna grupa, ale większość z nich to dobrzy konsumenci, którzy mają najwyższą siłę nabywczą w Polsce. Warto ich dobrze poznać i dowiedzieć się jak do nich dotrzeć. – My to wiemy i chcemy podzielić się tą wiedzą w naszym raporcie oraz podczas organizowanych przez nas warsztatów dla klientów z różnych branż – informuje Agnieszka Brytan-Jędrzejowska.

Badanie „Power Generation. Pieniądze seks i władza – co napędza osoby po 50” przeprowadzono metodą ilościową oraz jakościową na przełomie marca i kwietnia 2019 roku. Pomiar ilościowy zrealizowano metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 815 osób w wieku 50-70 lat (reprezentatywność dla płci, przedziałów wiekowych, wykształcenia oraz wielkości zamieszkiwanych miejscowości). W badaniu jakościowym zrealizowano 24 pogłębione wywiady etnograficzne w domach i otoczeniu respondentów, uzupełnione 24 pamiętnikami etnograficznymi.

Wojciech FontasiewiczWojciech Fontasiewicz

Komentarz Wojciecha Fontasiewicza z firmy DuoLife: – Osoby z grupy 50+ to pokolenie ludzi, które było i jest świadkiem największych zmian gospodarczych, politycznych i społecznych. Ludzie, którzy musieli opanować umiejętność dostosowania się na każdej płaszczyźnie do aktualnej rzeczywistości, w której przyszło im żyć i pracować. Bardzo ciekawe i właściwie sprecyzowane spostrzeżenia wynikające z przeprowadzonych badań. Bardzo trafne jest nazwanie tych ludzi superbohaterami, którzy często podejmują wyzwania. Takie, jak chociażby praca w systemie MLM, gdzie doskonale się sprawdzają. Posiadając doświadczenie życiowe i zawodowe potrafią wejść w rolę lidera, tworzyć dobre zasady komunikacji oraz budować właściwe relacje między ludźmi, a to z kolei jest podstawą dobrze działających organizacji network marketingowych. Często wykorzystują swoje wcześniejsze doświadczenia, tym samym unikają popełniania błędów w nowych, aktualnych projektach. Doświadczenie tej grupy ludzi jest na tyle istotne, że są bardzo konkretnymi i wymagającymi konsumentami, klientami lub sprzedawcami. Wiedzą czego oczekują i w jakim kierunku chcą realizować swoje zainteresowania, rozwój osobisty czy działalność gospodarczą, dlatego też uważam, że są bardzo stabilnymi partnerami do współpracy.

Mirosława FiglarzMirosława Figlarz

Komentarz Mirosławy Figlarz z firmy Prouvé: – Za siedem miesięcy zostanę emerytką. Mieszkam w stutysięcznym mieście zwanym miastem emerytów i rencistów, ponieważ większość młodych ludzi wyjechała za granice ze względu na zarobki. Przepracowałam w naszym kraju większość swojego życia. Jakieś piętnaście lat pracowałam na etacie, potem założyłam własną działalność gospodarczą. Dziesięć lat temu zetknęłam się z marketingiem sieciowym. Poznałam wiele firm działających w tym systemie. W niektórych byłam konsumentem, w innych partnerem biznesowym. Dzięki MLM poznałam inne możliwości zarabiania niż tradycyjne. Otrzymałam możliwość rozwoju osobistego i duchowego. Dzisiaj mogę stwierdzić z ręką na sercu, że MLM dał mi możliwość stania się innym człowiekiem. Pracuję z ludźmi pozytywnymi i kreatywnymi, ponieważ sama decyduję z kim pracuję. Bardzo cenię sobie wzajemne pomaganie w pracy, a nie konkurowanie. Wiem również, że moja emerytura będzie niewielka, więc jestem wdzięczna za MLM i dlatego gorąco polecam wszystkim osobom w eleganckim wieku zapoznanie się z tym sposobem na uzupełnienie budżetu i jednocześnie na spędzanie czasu w towarzystwie ludzi pozytywnie zakręconych.

Maria RogenbukMaria Rogenbuk

Komentarz Marii Rogenbuk z firmy Forever Living Products: – Dla osoby w moim wieku wiadomość o branży MLM była czymś niezwykłym. Praca na etacie – 37 rok jako nauczyciel – zawęziła mój obszar myślenia. Na początku poznałam produkty Forever, później poznałam zasady funkcjonowania marketingu sieciowego. Nie zastanawiałam się nad podjęciem decyzji o budowaniu zespołu biznesowego. Biznes Forever poleciła mi moja córka, więc to ja uczyłam się od niej na czym polega MLM. Mieszkam w małej miejscowości i nie ma w niej możliwości na dorobienie. Ta możliwość stała się dla mnie wielkim wyzwaniem. Teraz na budowanie tzw. drugiej nogi finansowej, a na dalsze lata zapewnienie bezpieczeństwa finansowego na emeryturze. Zaczęłam pisać na FB posty produktowe i biznesowe. Wyzwaniem stały się live’y. Dla osoby ze środowiska szkolnego było to wielką barierą. Co uczniowie i rodzice powiedzą? Jednak moje ,,dlaczego” było silniejsze i przezwyciężyłam tego rodzaju obawy. Będąc kobietą w wieku przedemerytalnym nie zastanawiam się nad wykorzystywaniem szans jakie przynosi mi w darze życie. Szkoda marnować czas. Swoją energię przeznaczam do radosnego przeżywania. Coraz częściej nie zastanawiam się na tym ,,co ludzie powiedzą”. Ostatnio z ust młodych osób , które śledzą mój biznes, usłyszałam mnóstwo pozytywnych opinii. Nie znają branży MLM, jest to dla nich coś nowego. Ich zdaniem ,,mam ciekawe hobby”.

Co może Ci dać budowanie swojej przyszłości w marketingu sieciowym sprawdź tutaj:

http://networkmagazyn.pl/globalne-wyniki-sektora-ds-mlm-za-rok-2017

Największe firmy tego sektora na świecie znajdziesz tutaj:

http://networkmagazyn.pl/najwieksze-firmy-sektora-ds-mlm-na-swiecie-2017

Najnowsze wyniki tego biznesu w Polsce znajdziesz tutaj:

http://networkmagazyn.pl/polski-sektor-ds-mlm-z-roku-na-rok-coraz-silniejszy

Skrupulatne wyniki finansowe w Polsce za rok 2016 sprawdź tutaj:

http://networkmagazyn.pl/raport-finansowy-branzy-ds-mlm-w-polsce-za-rok-2016

A jeśli chcesz wybrać porządną firmę albo sprawdzić, na jakie uważać, zajrzyj tutaj:

http://m.networkmagazyn.pl/strona/lista-firm-antyfirm