Doing A Presentation In English Does Cal Poly Pomona Require A Personal Statement Importance Of English Communication Today Essay Example Of An Up To Date Cv Eve Biotech Research Reports Forest Hymn Summary

Pierwszy polski system rozliczeń usług abonamentowych dla MSP

przez Agnieszka Kowalska

Sprzedaż usług i treści w internecie rozliczanych w abonamencie to nie tylko stabilność przychodów ale również szereg wyzwań. Ich specyfikę od podszewki znają twórcy Billin – platformy wspomagającej rozliczenia usług ciągłych.

Schemat działania
Schemat działania

Co zrobić by zwiększyć ilość abonentów i poprawić regularność wpłat? Jak zautomatyzować rozliczenia, aby koszty utrzymania pojedynczego abonenta były najniższe? Jak zorganizować sprzedaż, aby wraz ze wzrostem ilości abonentów i rozbudową oferty nadal kontrolować cash flow, sprzedaż i relacje z klientami? Na te pytania odpowiadają założyciele Billin – pierwszego w Polsce systemu do rozliczania usług abonentowych dla sektora MSP.

Tomasz Krzywania
Tomasz Krzywania

Billin został stworzony z myślą o małych i średnich firmach, które udostępniają usługi lub treści internetowe po opłaceniu przez klientów abonamentu. System rozwiązuje m.in. problemy z księgowaniem wpłat, kontrolą faktur, zaległości, rozliczaniem ofert i promocji. Obsługa ręczna tych procesów jest czasochłonna, zwłaszcza przy zwiększającej się liczbie abonamentów i ciągłym rozbudowywaniu oferty. System dodatkowo automatyczne powiadamia o nowych fakturach, zaległościach, definiuje cenniki. Billin tworzy także raporty sprzedażowe i analizy, które skupiają informacje o tym, jakie produkty czy rozwiązania i usługi sprzedają się lepiej, a które gorzej – ułatwia podjęcie decyzji, w którym kierunku warto rozwijać biznes.

– Uświadomiliśmy sobie, że w Polsce nie ma gotowych rozwiązań, które pomagałyby firmom z sektora MSP w prowadzeniu rozliczeń usług abonentowych. Mam na myśli sprzedaż w modelu abonamentowym, automatyczne rozliczanie klientów, łatwe wprowadzanie nowych cenników i promocji, gromadzenie informacji o preferencjach klientów i komunikowanie się z nimi. Wiemy, że firmy zmuszone są budować rozwiązania wspierające ich działania biznesowe we własnym zakresie – mówi Tomasz Krzywania, współtwórca Billin.

Sławomir Żak
Sławomir Żak

Wieloletnie doświadczenia założycieli Billin zdobyte na rynku telekomunikacyjnym wskazują, że także w małych i średnich przedsiębiorstwach proces rozliczeń abonentowych jest skomplikowany, długotrwały i kosztowny. – Wyzwania i problemy wynikają głównie ze złożoności naliczania abonamentów, która jest wielokrotnie większa niż w sprzedaży jednorazowej. Gdyby poszukać tutaj analogii, to tak jakby każdy sklep internetowy budował swoją autorską platformę sklepowo-magazynową od zera. Każdy przyzna, że byłoby to nieopłacalne i bezsensowne. Postanowiliśmy zmierzyć się z wyzwaniem stworzenia kompletnego systemu rozliczeniowego dla firm internetowych sprzedających w abonamencie. Tak powstał Billin, dzięki któremu nasi klienci mogą rozwijać swój biznes nie tracąc czasu i pieniędzy na wyważanie otwartych drzwi – dodaje Sławomir Żak, współwłaściciel Billin.

System dostępny jest w modelu SaaS przez przeglądarkę www i API. Na początku listopada Billin udostępnił swoje rozwiązanie w wersji demonstracyjnej, dzięki czemu użytkownicy mogą zapoznać się funkcjonalnością i interfejsem. Wszystkie firmy sprzedające w modelu abonamentowym (sprzedaż ciągła), a zwłaszcza firmy sprzedające usługi w chmurze, są zaproszone do testowania systemu. Uczestnicy testów otrzymają preferencyjne warunki przy zakupie usługi w podziękowaniu za pomoc w doskonaleniu produktu i sugestie co do kierunku jego rozwoju. Więcej informacji na www.billin.pl.

Tomasz Krzywania przez 8 lat pracował jako konsultant we wdrożeniach i migracji systemów bilingowych w sektorze telekomunikacyjnym. Pracował przy projektach w Polsce i za granicą. Jest specjalistą w architekturze i implementacji wymagań klientów do systemów bilingowych. W Billin zajmuje się planowaniem, rozwojem produktu i architekturą systemu.

Sławomir Żak przez 8 lat zajmował się IT Operations w dużych firmach telekomunikacyjnych. Przed Billin, przez 4 lata pracował jako konsultant IT. Jest ekspertem w dziedzinie oprogramowania i infrastruktury sprzętowej. Jego fascynacją są języki programowania wysokiego poziomu. W Billin zajmuje się programowaniem, infrastrukturą IT oraz PR.

Mogą Cię również zainteresować