O MLM nowe prace naukowe i dyplomowe V

przez Marek Wyrzychowski

Do jednego z najbardziej poczytnych działów naszego portalu – BAZA WIEDZY, dodaliśmy dzisiaj nową pracę magisterską o biznesie sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego…

źródło: Flickr.comźródło: Flickr.com

„W roku 2008 cały świat sparaliżowała informacja o kolejnych upadkach wielkich banków. Światowa gospodarka stanęła na skraju załamania, a w oczy wielu milionów obywateli zajrzał kryzys. Media natychmiast podchwyciły temat szeroko komentując nadejście światowego kryzysu gospodarczego. Światowa gospodarka działając niczym naczynia połączone zaczęła w panice podupadać prowadząc do krachów na wielu giełdach papierów wartościowych oraz wywołując bankructwa największych firm.

ReklamaReklama

Amerykański General Motors, jeden z trzech największych globalnych koncernów produkujących samochody praktycznie upadł. Firma będąca symbolem wielkości gospodarki amerykańskiej, fundament funkcjonowania miasta Detroit, właściciel najbardziej rozpoznawalnych marek samochodowych jak Ford, Chevrolet, Opel, Hummer czy Cadilac zbankrutowała, a następnie podniosła się jedynie dzięki ogromnej pożyczce z amerykańskiego budżetu oraz wykupieniu ogromnych ilości akcji przez włoski koncern FIAT. Upadki gigantów, cięcia na reklamę, szeroko pojęte oszczędności oraz masowe zwolnienia stały się właściwie codziennym krajobrazem na świecie niż przypadkowymi incydentami.

Również w Polsce, która została ogłoszona przez premiera Donalda Tuska zieloną wyspą nie udało się ominąć echa kryzysu. FIAT zdecydował o produkcji jednego z najbardziej popularnych modeli tej marki Panda najnowszej generacji we fabrykach w Turynie. Polityczna decyzja Włochów, którzy na pozór są tak daleko od naszej gospodarki spowodowała, że druga pod względem wielkości fabryka FIATa na świecie – tyski FIAT Auto Poland stracił zamówienie na kilkaset tysięcy, a może i nawet kilka milionów samochodów co poskutkowało zwolnieniem ponad 1 500 pracowników.

ReklamaReklama

Wielu ekonomistów zadawało sobie wtedy pytanie czy jest jakaś recepta na kryzys, czy możliwe jest zabezpieczenie się przed kryzysem lub przygotowanie realnej alternatywy pracy dla zwalnianych pracowników? Przecież pracę tracili nie tylko pracownicy fizyczni ale również wysokiej klasy specjaliści. Jak się okazuje jednym z wielu sposobów przeciwstawianiu się kryzysowi przez małych przedsiębiorców oraz przeciętnych pracowników etatowych może być marketing wielopoziomowy.”

Kamil MichnoKamil Michno

To fragment wstępu do pracy magisterskiej Marketing wielopoziomowy jako sposób na budowanie biznesu w czasach kryzysu na przykładzie polskiej firmy FM GROUP” Kamila Michno, napisanej i obronionej na wydziale nauk społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, pod kierunkiem naukowym prof. dr hab. Mariusza Kolczyńskiego. – Dlaczego zdecydowałem się pisać o biznesie MLM i jego możliwościach w dzisiejszej dobie? Przede wszystkim dlatego, że sam pracuję w tym sektorze. Ponadto trafiłem na wspaniałego promotora. Udało mi się za jego zgodą połączyć pracę i naukę. Po cichu miałem również nadzieję, że moja praca ujrzy światło dzienne i dzięki temu będzie miała szansę edukować innych o tym, czym naprawdę jest MLM z naukowego punktu widzenia oraz jakie niesie ze sobą szanse, ale również i pewne ryzyko. Warto podkreślić, że MLM jest biznesem dla każdego. Wystarczy tylko uczciwie nad nim popracować – powiedział nam Kamil Michno.

Polecamy zapoznać się z tą ciekawą i pouczającą pracą w całości. Pobrać można ją w tym miejscu: Prace Naukowe i Dyplomowe.

W ten sposób w dziale BAZA WIEDZY znajdują się już do przeczytania i analizy następujące publikacje:

  1. Dr Alina Warzecha – „Niechciane dziecko współczesnej ekonomii. Przedsiębiorstwa w ramach MLM”.
  2. Dr Alina Warzecha – „Przedsiębiorstwo MLM. Cząstka globalnej sieci”.
  3. Robert Pieciułko – „Marketing sieciowy jako kanał dystrybucji na przykładzie firmy FM GROUP”.
  4. Mieszko Mąkowski – „Znaczenie narzędzi internetowych stosowanych do rekrutacji w marketingu sieciowym na przykładzie firmy FM GROUP”.
  5. Dr Alina Warzecha/mgr Piotr Vogelgesang – „Nowa forma przedsiębiorczości w gospodarce rynkowej – przedsiębiorstwo marketingu wielopoziomowego”.
  6. Dr Alina Warzecha – „Samozatrudnienie kobiet w network marketingu”.
  7. Joanna Górska – „Motywowanie i jego rola w multi level marketingu”.
  8. Bartosz Wojnarowski – „Czynniki warunkujące dynamiczny rozwój korporacji transnarodowych sektora DS/MLM”.
  9. Dominika Szkudlarek – „Wykorzystanie i znaczenie struktury sieciowej jako nowoczesnego systemu dystrybucji na rynkach międzynarodowych na przykładzie FM Group World”.
  10. Judyta Przybyła – „Formy przychodów uzyskiwane przez przedsiębiorstwa MLM na przykładzie FM GROUP”.
  11. Magdalena Malinowska – „Wynagradzanie za efekty pracy na przykładzie przedsiębiorstwa FM GROUP Polska”.
  12. Ewa Szczepaniak – „MLM jako forma biznesu oparta na sprzedaży bezpośredniej. Polska na tle wybranych krajów Europy i świata”.
  13. Kamil Michno – „Marketing wielopoziomowy jako sposób na budowanie biznesu w czasach kryzysu na przykładzie polskiej firmy FM GROUP”.

Życzymy przyjemnej lektury! 

BAZA WIEDZY – PRACE NAUKOWE I DYPLOMOWE

Mogą Cię również zainteresować