Nowe pokolenie

przez Maciej Badowski

Pracodawcy coraz mocniej odczuwają problemem narastającej rotacji. Według badań przeprowadzonych przez Randstad, głównym problemem pracodawców jest nieumiejętność wykorzystywania zdolności i kompetencji pracowników. A to ich motywuje do odejścia z danej firmy.


Trudności na rynku pracy oraz straszenie kryzysem spowodowało ważną zmianę na rynku pracy. Znaczna część osób zainwestowała w siebie i podwyższyła swoje kompetencje, aby dzięki temu być bardziej atrakcyjnymi pracownikami na rynku. Pracodawców to cieszy, ale wielu z nich, nie potrafi wykorzystać nowych kompetencji podwładnych.

Z badań Randstad wynika, że połowa pracowników w Wielkiej Brytanii uważa, że ich kompetencje i umiejętności nie są w pełni wykorzystywane w pracy. 23% z tych pracowników, w ubiegłym roku ukończyło kursy i szkolenia, które pozwoliły im zdobyć nowe obowiązki. W prasie pojawiają się nawet określenia tej grupy pracowników – nazywani są pokoleniem R, od recession (recesja). Są to osoby, które w ramach ucieczki przed bezrobociem, zaczęły się dokształcać. W efekcie pracy nie straciły, ale ich ambicje są teraz nieco większe niż wcześniej. Pracodawcy bardzo często nie są wstanie ich spełnić, zwłaszcza, jeśli są to oczekiwania dotyczące większego wynagrodzenia w zamian za nowe kompetencje lub szerszego zakresu obowiązków. Wynika z tego, że nadmiar wiedzy i certyfikatów również może być szkodliwy.

Mogą Cię również zainteresować