Form Minneapolis Oracle Resume Resume Sample Pdf Nhs Application Essay Tips For Middle School Macbeth Essay Examples Gcse College Essay Topics That Work Esl Essays Writing Websites Au

Nowe oblicze łódzkiego dworca PKP

przez Piotr Hoffmann

Największa inwestycja infrastrukturalna w kraju, warta ponad 2 miliardy złotych, czyli schowanie łódzkiego dworca PKP pod ziemię, rozpocznie się w tym roku. Umowę już podpisały władze miasta, PKP SA i PKP Polskie Linie Kolejowe.

Projekt przebudowy dworca zakłada m.in. wybudowanie kilkanaście metrów pod ziemią torów i czterech peronów, skąd będą odjeżdżać konwencjonalne składy obsługujące połączenia aglomeracyjne, regionalne i dalekobieżne. Dworzec Łódź Fabryczna będzie przystosowany m.in. do obsługi kolei dużych prędkości. Inwestycja ma się zakończyć w grudniu 2014 roku.


Minister infrastruktury Cezary Grabarczyk, podpisując umowę mówił, że ma tu prowadzić w przyszłości tzw. linia Y z Warszawy do Łodzi, gdzie rozdzieli się na dwie odnogi – do Poznania i Wrocławia. Trasa ma mieć długość prawie 450 km, a pociągi będą mogły po niej jechać z prędkością do 350 km/h. Trasa ma być gotowa za 9 lat. Ponadto mają powstać wielopoziomowe parkingi i tunel doprowadzający tory do dworca. Miasto będzie odpowiadać za budowę podziemnego dworca autobusowego, trzypoziomowy parking oraz nowy układ komunikacji w nowym centrum Łodzi wokół dworca kolejowego.

Mogą Cię również zainteresować