Nie ma cię w Google, nie istniejesz

przez Katarzyna Wagner

Google razem z Home.pl w zeszłym roku rozpoczęły wspólną akcję, która ma zachęcać firmy do większego wykorzystania internetu. Efekt? Aż 29 tys. przedsiębiorców przystąpiło do akcji. Czy to dużo? Nie, bo nadal ponad połowa w internecie nie istnieje.

źródło: www.sxc.hu
źródło: www.sxc.hu

Średnio co 20 minut nowa firma dołącza do „Internetowej Rewolucji”. W ciągu roku dokonało tego w Polsce łącznie 29 tysięcy przedsiębiorstw. W ramach akcji, przedsiębiorcy mają możliwość zarejestrowania domeny, stworzenia profesjonalnej strony internetowej, umieszczenia wizytówki na internetowych mapach oraz wypróbowania kampanii reklamowej w sieci, na którą można otrzymać 250 zł.

Największym zainteresowaniem akcja cieszy się wśród przedsiębiorców z Katowic, na drugim miejscu znaleźli się biznesmeni z Bielska-Białej, na trzecim Poznaniacy, a co zaskakujące, Warszawa dopiero na czwartym. Najwięcej, bo blisko połowa rejestracji dotyczyła firm z siedzibą w woj. śląskim, wielkopolskim i mazowieckim. Najmniej aktywni byli przedsiębiorcy z woj. świętokrzyskiego, opolskiego oraz podlaskiego.

Niestety w dalszym ciągu ponad 40% przedsiębiorstw w ogóle nie istnieje w sieci. Na szczęście z roku na rok sytuacja się poprawia i odsetek niekorzystających z internetu stale się zmniejsza. Badania przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC pokazują wyraźnie, że przedsiębiorcy coraz częściej zauważają, iż firma bez strony internetowej lub skrzynki e-mail tak naprawdę nie ma racji dzisiaj bytu. Więcej o akcji na stronie Google.pl/rewolucja.

Mogą Cię również zainteresować