Network w sieci. Najlepsze projekty e-business w branży DS/MLM. Część pierwsza: Nowy serwis wizerunkowy firmy TIENS

przez Maciej Maciejewski

Jak można budować pozytywny wizerunek firmy, przekazywać w atrakcyjnej formie informacje o produkcie, zwiększać średnią wartość zamówienia, ilość zamówień a także dotrzeć do nowych grup klientów i dystrybutorów/konsultantów? Odpowiedzi na te pytania mogą dać umiejętnie dopasowane do charakteru i strategii przedsięwzięcia biznesowego projekty z szeroko rozumianego obszaru „digital”…

Marek SodolskiMarek Sodolski

Rozpoczynamy publikację nowego cyklu pod ogólnym tytułem: „Network w sieci. Najlepsze projekty e-business w branży DS/MLM”. W kolejnych wydaniach „Network Magazynu”, najciekawsze projekty „online” przybliżał nam będzie Marek Sodolski – ekspert w rozwiązaniach e-business dla branży MLM & Direct Selling. A dziś, na dobry początek, rozpoczynamy cykl od wywiadu z Markiem Sodolskim, który zasłynął z innowacyjnych, ciekawych wdrożeń dla firm Amway i Avon, a obecnie jest wiceprezydentem na obszar Europy ds. sprzedaży i marketingu w chińskiej, działającej w systemie network marketing firmie TIENS.

Ludzie lubią wydawać pieniądze na różne sposoby. Ale decyzje o zakupach, nawet tych, które odbywają się w tradycyjnej formie, poza internetem, coraz częściej podejmowane są na podstawie informacji jakie znajdziemy o danej firmie czy produkcie w sposób online. Podczas październikowego, warszawskiego spotkania europejskich dystrybutorów został zaprezentowany nowy website Tiens. Działa on zarówno w wersji mobilnej, jak i w wersji komputerowej. Marek Sodolski jest pomysłodawcą i szefem tego projektu…

Maciej Maciejewski: Czym wyróżnia się nowy website firmy Tiens?

Marek Sodolski: Jest on zrobiony w technologii responsive design czyli dostosowuje się w sposób zindywidualizowany do rodzaju urządzenia:  komputera, tabletu, smartphona. Pozwala też bardzo sprawnie zarządzać treścią strony w 14 narodowych wersjach tego serwisu. Oryginalny jest równie sam content, który nie ogranicza się jedynie do prezentowania firmy, jej działań i produktów, ale także przybliża Chiny, czyli macierzysty kraj Tiens od strony kulturowej, filozoficznej, obyczajowej, językowej, geograficznej, kulinarnej. Zawiera również informacje o tradycyjnej medycynie chińskiej. Z dumą również podkreślę, że ten sajt dla wielkiej firmy chińskiej od a do z zaprojektowano i wykonano w Polsce – zarówno od strony koncepcji, projektu graficznego, programowania  jak i zawartości merytorycznej contentu.

źródło: Tiens.plźródło: Tiens.pl

Muszę przyznać, iż ten projekt wyróżnia także tempo przygotowania. Przekonanie szefów firmy o tym, iż nie tylko Chińczycy dobrze programują nie było latwe i trwało niemal rok, w porównaniu do 4 miesięcy od rozpoczęcia prac do zaprezentowania serwisu dla 1000 dystrybutorów TIENS z całej Europy. Niemniej najmilsze były bardzo życzliwe opinie liderów TIENS o nowym projekcie.

Maciej Maciejewski: W jaki sposób ten projekt może wpłynąć na zainteresowanie firmą, produktami, biznesem?

Marek Sodolski: Konkurencja na rynku MLM i rynku suplementów jest bardzo duża. Dziś już nie wystarczy mieć najlepszy produkt czy najlepszy model biznesu. Trzeba szukać nowych sposobów dotarcia do klienta. Nie tylko bezpośrednio, co jest cechą marketingu sieciowego, ale także drogą pośrednią, co umożliwia odpowiednio opracowany website. Już sam fakt, że miłośnicy Azji, kultury chińskiej, czy zainteresowani TCM będą  mogli szybko odnaleźć informacje dzięki wyszukiwarce i naszej stronie,  na pewno podniesie znacznie ilość osób będących w kontakcie z marką TIENS. W ten sposób można będzie poznać firmę, produkty, model biznesu.

źródło: Tiens.plźródło: Tiens.pl

Poza tym, każdy kto poszukuje dla siebie odpowiednich suplementów, będzie mógł szybko znaleźć dopasowaną do siebie ofertę. Co innego przecież interesuje osobę, która jest aktywna fizycznie, a co innego osobę, którą szuka sposobu na osiągnięcie upragnionej wagi, czy też walczy z bezsennością.Dzięki wersji mobilnej serwisu mamy także nadzieję dotrzeć do nowego segmentu potencjalnych klientów, dla których kontakt z siecią to codzienność. Po raz pierwszy nasz biznes wesprze też w tak dużym stopniu integracje z social media, co również wpłynie na częstotliwość kontaktu z marką Tiens.   

źródło: Tiens.plźródło: Tiens.pl

Maciej Maciejewski: W jaki sposób nowy website może pomóc działającym już dystrybutorom?

Marek Sodolski: To skuteczne narzędzie do pozyskiwania online nowych, potencjalnych klientów i nowych dystrybutorów. Poza tym, większość informacji o świecie, biznesie, bierzemy dziś z sieci. Nowoczesny website buduje więc nowoczesny wizerunek firmy, co również może mieć znaczenie przy rekrutacji nowych osób do biznesu Tiens. No i najważniejsze: nasi dystrybutorzy będą mieli dostępny 24 godziny na dobę zbiór wszystkich aktualnych informacji na temat produktów, firmy, programów wsparcia sprzedaży.

Maciej Maciejewski: Czy więc e-commerce i social media to przyszłość marketingu sieciowego?

Marek Sodolski: Powiedziałbym tak – „Digital presence” to nie przyszłość – to dziś chleb powszedni niemal każdego biznesu. We współczesnym świecie nawet najmniejszy punkt usługowy chciałby być przynajmniej wyszukany za pomocą search engines.

Nowoczesny business MLM powinien czerpać więc garściami z dobrodziejstw internetu – sprzedając produkty swym dystrybutorom, dostarczając informacji o wynikach networku, używając wideokonferencji w seminariach szkoleniowych. Już niebawem podzielę się z Czytelnikami „Network Magazynu” informacjami, dzięki którym łatwiej można odnieść sukces – będę pisał o innych ciekawych projektach w branży, jak również postaram się przekonać, czemu tak ważne stały się hasła „multichannel”, „mobile first” czy „grywalizacja”.

Maciej Maciejewski: Dziękuję za rozmowę.

źródło: Tiens.plźródło: Tiens.pl

Marek Sodolski jest wiceprezydentem na obszar Europy ds sprzedaży i marketingu w chińskiej firmie TIENS. Od blisko 20 lat realizuje z sukcesami liczne projekty e-business. Dla rynku rosyjskiego, ukraińskiego oraz krajów Europey Centralnej kierował projektem Amway Online, który w 2007 roku zdobył nagrodę Project Management Excellence Award. W 2012 roku wdrażał w AVON na terenie Europy pierwsze rozwiązania e-commerce działające w serwisie społecznościowym Facebook. W 2014 roku kierował pierwszym w TIENS projektem „digital” jaki został w całości  zrezalizowany w tej firmie poza Chinami. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej, pełniąc w latach 2009-2010 funkcję wiceprzewodniczącego. W latach 2007-2010 pełnił funkcję dyrektora naczelnego firmy Amway Polska. Jest sędzią w konkursie Polish National Sales Awards a od roku 2011 członkiem jury konkursu na najlepszy projekt w Polsce. W przypadku pytań można się z nim skontaktować poprzez portal Linkedin (linkedin.com/in/mareksodolski/)

Mogą Cię również zainteresować