źródło: www.flickr.com źródło: www.flickr.com

W rankingu Wiedeński Instytut Europejskiej Marki przebadał ponad 3000 firm z 24 krajów świata. Wartość marki Apple sięga 69,7 mld euro, dzięki czemu zajmuje czołową pozycję na liście najbardziej wartościowych marek świata. Drugie miejsce zajął Google Inc. a trzecia pozycja należy do Microsoftu. Amerykańskie firmy pod względem wartości marek są dwa razy lepsze niż ich europejscy konkurenci. Wszystkie 10 najlepszych marek to marki amerykańskie.

Największy na świecie wytwórca dóbr luksusowych – LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA, znalazł się na 15 miejscu globalnego rankingu, będąc jednocześnie najbardziej wartościową marką w Europie. Drugie i trzecie miejsce na liście najbardziej wartościowych marek w Europie zajęły kolejno największy na świecie operator komórkowy Vodafone Group Plc oraz Anheuser-Busch InBev NV, producent Budweiser and Stella Artois. Nokia, która w 2009 roku otwierała europejską listę, w tym roku zajęła dalekie 14 miejsce, a na liście światowej dopiero 45.