MŚP a media społecznościowe

przez Maciej Badowski

Małe i średnie przedsiębiorstwa coraz częściej korzystają z social media, jako narzędzia do osiągania celów biznesowych. Budują tam społeczność wokół swojej firmy. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez portal Firmy.net.

Źródłem informacji była ankieta internetowa, którą wypełniło 2 217 przedsiębiorstw. Największą grupę badanych, bo aż 91% stanowiły firmy, które zatrudniają do 10 osób. Większe przedsiębiorstwa stanowiły 9% badanych. Pośród portali społecznościowych, które przedstawiciele firm z sektora MŚP upodobali sobie najbardziej, prym wiedzie Facebook – 63% wskazań, YouTube notujący 61% głosów oraz Nasza Klasa z 59% wynikiem. Dużą popularnością cieszą się też fora internetowe. Odwiedza je 32% przedstawicieli firm.

źródło: www.flickr.com
źródło: www.flickr.com

O tym, jak istotne dla rozwoju firmy są media społecznościowe świadczy fakt, że aż 61% badanych przedsiębiorstw przyznało się do ich wykorzystywania w celach biznesowych. Przedsiębiorcy portale społecznościowe traktują głównie jako narzędzie marketingowe. 45% firm określa social media jako bardzo przydatne do budowania wizerunku marki. Niewiele mniej, bo 43% deklaruje, że serwisy społecznościowe są też bardzo użyteczne do promowania oraz sprzedaży produktów. Przydają się też do tworzenia bazy potencjalnych klientów oraz prowadzenia marketingu szeptanego. 34% badanych uważa z kolei, że social media idealnie nadają się do budowania społeczności wokół firmy. Dla 27% jest to zaś najlepsze miejsce do organizacji konkursów. Jednak media społecznościowe to nie tylko czysty marketing. 16% przebadanych firm wykorzystuje potencjał portali społecznościowych także do rekrutacji pracowników.

Mogą Cię również zainteresować