Mirosław LubońMirosław Luboń

Podstawowym wymogiem, jaki musi spełnić przedsiębiorstwo DS/MLM kandydujące do stowarzyszenia, jest zgodność jego działań z regulacjami konsumenckimi obowiązującymi w Polsce oraz postanowieniami Kodeksu Sprzedaży Bezpośredniej PSSB. Okres kandydacki to czas na dostosowanie wszystkich dokumentów i działań firmy do standardów obowiązujących członków stowarzyszenia. Dopiero po upływie tego okresu i ponownej weryfikacji dokumentów przedsiębiorstwa zostaną pełnoprawnymi członkami PSSB.

– Podmiot kandydujący zobowiązany jest przedstawić do wglądu wszelkie dokumenty dotyczące relacji między firmą a konsumentami oraz firmą i jej przedstawicielami (dystrybutorami), takie jak: umowy o współpracę, umowy handlowe, broszury sprzedażowe, ulotki reklamowe, materiały szkoleniowe i plany marketingowe – mówi Mirosław Luboń, dyrektor generalny PSSB.

ReklamaReklama

Dokumenty te są oceniane w aspekcie ich zgodności z obowiązującym prawem oraz kodeksem PSSB przez biuro stowarzyszenia oraz administratora kodeksu PSSB. – Przynależność do PSSB jest dla przedsiębiorstw członkowskich wyróżnikiem, gwarancją rzetelności, profesjonalizmu, wysokich standardów etycznych i produktów najwyższej jakości. Cieszy nas, że firmy MonaVie i LR Health & Beauty Systems Sp. z o.o. zgłosiły chęć przystąpienia do stowarzyszenia, poddały się procesowi oceny i przeszły go pomyślnie. Jest to również cenna informacja dla konsumentów, którzy zyskują kolejne wiarygodne podmioty do dokonywania bezpiecznych zakupów dodaje Mirosław Luboń.

ReklamaReklama

W procesie weryfikacji dokumentów i działalności przedsiębiorstw kandydujących, ocenie poddawany jest również wizerunek rynkowy kandydatów jaki posiada dany biznes i jego produkty. W tym zakresie PSSB współpracuje z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, reprezentantami konsumentów, organizacjami konsumenckimi oraz podmiotami partnerskimi poza granicami Polski.

Firma LR Health & Beauty Systems Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, powstała w 1985 roku w Ahlen w Niemczech. Już sześć lat później ówczesne kierownictwo zdecydowało o wejściu firmy na rynki Austrii i Holandii, tym samym rozpoczynając ekspansję międzynarodową. LR posiada spółki córki w wielu krajach, ok. tysiąca pracowników oraz około 300 tys. samodzielnych partnerów zajmujących się dystrybucją. W ofercie firmy znajdują się m.in.: suplementy diety, kosmetyki pielęgnacyjne, olejki zapachowe i biżuteria. Wyróżnikiem firmy są kosmetyki na bazie aloesu, a wielki sukces odniosły na rynku tworzone indywidualnie linie zapachowe dla gwiazd światowego formatu.

Firma MonaVie z oddziałem w Warszawie, jeden z liderów branży wellness, na rynku polskim jest obecna od 2005 roku. Obecnie działa w 25 krajach w Europie, w Stanach Zjednoczonych i Azji. Oferuje suplementy diety, napoje energetyczne, artykuły spożywcze na bazie brazylijskiej jagody acai oraz 18 innych wartościowych owoców, takich jak aronia, acerola, czarna borówka, czarna jagoda czy granat.