Podstawowym celem przyszłej współpracy pomiędzy Klubem TOP Liderów MLM a Kołem Naukowym MLM działającym przy uniwersytecie toruńskim jest rozpowszechnianie i promowanie idei biznesu MLM w Polsce poprzez organizowanie wykładów, seminariów i konferencji naukowych. Ze strony klubu umowę podpisał Piotr Jabłoński, kierownik sekcji zachodnio-pomorskiej, natomiast po stronie koła podpis złożył Maciej Powietrzyński – jego prezes.

– W polskich szkołach i na uczelniach wyższych, zwłaszcza na kierunkach ekonomicznych, edukuje się o wielu różnych formach dystrybucji towarów i usług, wymienia się ich wady i zalety, porównuje między sobą, lecz najczęściej zupełnie pomija się bez słowa najszybciej rozwijającą się obecnie formę dystrybucji, którą jest marketing sieciowy. Nawet jeżeli czasem wspomina się o sprzedaży bezpośredniej, to prawie nikt nawet słowem nie zająknie się o jej dziecku, czyli MLM – powiedział nam Maciej Powietrzyński.

– To powoduje, że w opinii publicznej MLM postrzegany jest jako coś dziwnego, podejrzanego, czy nawet wg niektórych niezgodnego z prawem – komentuje Mariusz Nowakowski, koordynator projektu. – Z tego powodu w Toruniu postanowiliśmy założyć prawdopodobnie pierwsze w Polsce Koło Naukowe multi level marketingu (KN MLM) przy Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, które decyzją prorektora ds. kształcenia dr hab. Danuty Janickiej, prof. UMK, zostało z dniem 23 czerwca 2010 roku zarejestrowane w Rejestrze Uczelnianych Organizacji Studenckich UMK i od listopada br. rozpocznie na dobre swoją działalność. Koło ma służyć rozpowszechnianiu idei Network Marketingu, początkowo na toruńskiej uczelni oraz w samym mieście, a następnie nawet w całym kraju. Mamy głęboką nadzieję, że dzięki naszej działalności MLM przestanie być w Polsce tak egzotycznym sposobem dystrybucji i coraz więcej ludzi, zarówno młodych, jak i tych starszych dostrzeże w nim swoją szansę na sukces, tak jak my ją dostrzegliśmy.

Sami jesteśmy grupą młodych ludzi, fascynatów networku, którzy w MLM odnieśli już swoje pierwsze, małe sukcesy. Chcielibyśmy, aby dzięki naszej inicjatywie marketing sieciowy stał się całkowicie powszechny w społeczeństwie i żeby inni młodzi ludzie, tacy jak my, dopiero startujący w swojej przygodzie z tym biznesem nie musieli wykazywać się takim samozaparciem w przekonywaniu innych, że jest to całkowicie normalny sposób zarabiania pieniędzy.

– Poza rozwijaniem świadomości społecznej nt. samego MLM będziemy się również zajmować wszelką tematyką z nim powiązaną, np. przywództwem, budową zespołu współpracowników czy rozwojem osobistym. Chcemy to osiągnąć m.in. poprzez organizację różnego rodzaju spotkań promujących, takich jak wykłady praktyków czy konferencje oraz spotkania dyskusyjne – dodaje Powietrzyński.

– Za górami, za lasami, za wielka rzeką… Tak zaczynały się bajki. Zapewne wielu z nas to pamięta. Pamiętamy także czasy stanu wojennego i pustych półek w sklepach, kartek żywnościowych oraz... no właśnie! O tym najbardziej chciałbym powiedzieć. Były to czasy, kiedy wszyscy mieli pracę, każdy otrzymywał jakieś wynagrodzenie, lecz z utęsknieniem poszukiwaliśmy wolności, tego „zachodu”. Były to czasy, w których na przedsiębiorcę mówiło się „złotówa” lub „badylarz”. Czasy, w których pierwsza firma MLM o zasięgu światowym wkraczała do Polski, na scenie fruwały marynarki i wszyscy wierzyli, że będą milionerami. A wyszło, jak wyszło.

Teraz mamy rok 2010. Rok rzeczywiście przełomowy. Po raz pierwszy w historii polskiego szkolnictwa wyższego MLM jest wykładany w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Podpisana została PIERWSZA historyczna umowa o współpracy pomiędzy dwiema poważnymi komórkami związanymi z branżą MLM a wyższą uczelnią państwową. Czas czytania bajek pozostawmy najmłodszym pokoleniom. Dla nas bowiem nadszedł czas przełomowy. Wkraczamy w nową erę. Erę poświęconą nauce o branży, której i ja postanowiłem poświęcić cały swój czas i potencjał. Branży, która znacząco wpływa na gospodarkę polską i ogólnoświatową. Jednym słowem, jak mówi redaktor naczelny NM, działanie „ku chwale branży” rozpoczęto pełną parą. I to tylko od nas zależy, czy nauczymy się wykorzystywać poprawny wizerunek biznesu dla branży MLM. Zatem do dzieła! – puentuje Piotr Jabłoński.

Konferencja inaugurująca działalność Koła Naukowego MLM dla środowiska akademickiego (300 osób) odbędzie się na auli Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu dnia 17 listopada br. o godz. 18.00. Swoje prelekcje zaprezentują m.in.: dr Maciej Zastempowski, Mariusz Nowakowski, Karolina Orłowicz, Maciej Powietrzyński, Rafał Napiórkowski, Maciej Maciejewski, Piotr Jabłoński, Natalia Ryńska i Agnieszka Jędraszczyk.