Milion użytkowników w GoldenLine

przez Maciej Parol

Sierpień 2012 roku był rekordowym miesiącem dla portalu GoldenLine. Trend przyrostu liczby użytkowników został utrzymany i po raz pierwszy przekroczono liczbę 1 miliona użytkowników. Tym samym GoldenLine.pl jest największym w Polsce biznesowym serwisem społecznościowym, zrzeszającym profesjonalistów skupionych na rozwoju kariery i życia zawodowego.

źródło: flickr.comźródło: flickr.com

Poza możliwościami serwisu skupionymi wokół procesów rekrutacji, GoldenLine.pl stanowi również wartościową platformę komunikacji, dając możliwość pozyskania nowych kontaktów biznesowych. Oferuje także możliwość budowania profesjonalnego wizerunku firmy w internecie. Obecnie na GoldenLine zarejestrowanych jest ponad 50 tys. przedsiębiorstw z ponad 46 branż.

GoldenLine działa na polskim rynku od 2005 roku. Według danych Megapanelu za czerwiec 2012 roku serwis obecnie odwiedza prawie 2 mln użytkowników miesięcznie, którzy generują łącznie 31 mln odsłon. Potwierdzeniem stabilnego wzrostu są wyniki finansowe. Przychody firmy w roku 2011 były prawie dwukrotnie wyższe niż w roku 2009 (9,5 mln w stosunku do 5,2 mln).

– Pomysł stworzenia GoldenLine narodził się jeszcze w czasach studenckich, miałem wtedy zaledwie 21 lat. Kiedy wracałem z uczelni, moją uwagę zwróciło ogłoszenie o pracy umieszczone na plakacie w metrze. Zadałem sobie wtedy pytanie, czy taka droga poszukiwania pracowników jest efektywna? Pomysł odwrócenia standardowego modelu rekrutacji, w którym pracownik poszukuje zatrudnienia przeglądając oferty pracy i wysyłając dokumenty aplikacyjne, był tym, który uznaliśmy za najlepszy – wspomina Mariusz Gralewski, prezes GoldenLine. – Motorem sukcesu portalu jest jego prostota. Zdaliśmy sobie wówczas sprawę, że gwarancją sukcesu jest skupienie się na głównych funkcjonalnościach i usprawnianie ich tak, aby dostarczyć korzystającym z naszego serwisu przedsiębiorcom najwyższą jakość usług i produktów, których potrzebują.

Pracodawcy bardzo szybko odkryli, iż wykorzystując narzędzia, które od ponad 7 lat oferuje im serwis społecznościowy GoldenLine docierają do odpowiednio wyselekcjonowanych kandydatów, a tym samym nie tylko oszczędzają czas, ale i maksymalizują wyniki rekrutacji. Ten model umożliwia także pracownikom działów HR dotarcie do kandydatów pasywnych, którzy są już cenieni na rynku pracy oraz mogą poszukiwać zatrudnienia w przyszłości. Poza szeroką ofertą narzędzi typowo rekrutacyjnych, takich jak chociażby mailing selektywny czy zaawansowana wyszukiwarka, GoldenLine.pl pozwala także na budowanie wizerunku atrakcyjnego pracodawcy. Jest to możliwe dzięki interaktywnym profilom pracodawcy oraz możliwości wystawiania ocen przez obecnych i byłych pracowników. Od 2009 roku serwis oferuje również świadczenia reklamowe, których charakterystyczną cechą jest możliwość ścisłego targetowania kampanii, według takich kryteriów jak: wiek, płeć, lokalizacja, branże czy słowa klucze.

Pozycja lidera wśród biznesowych serwisów społecznościowych w Polsce, to nie tylko zasługa wielofunkcyjnych narzędzi oferowanych pracodawcom i osobom poszukującym partnerów biznesowych czy klientów. Sukces GoldenLine wiąże się także z faktem, że jest on ogromną społecznością, która w ramach portalu wchodzi w coraz szersze interakcje. Użytkownicy dzielą się na nim wiedzą oraz dyskutują w ramach 57 tys. branżowych grup tematycznych. Od tego roku GoldenLine jest także dostępny w postaci aplikacji mobilnych dla użytkowników telefonów komórkowych.

– Potrzeba było jednak wiele pracy, nieustannych poprawek, a po drodze i porażek, które zaprowadziły nas do tego punktu, w którym dziś się znajdujemy. Warto dodać, że rynek nieustannie się zmienia, więc nie możemy stać w miejscu – stale pracujemy nad serwisem, aby nadążać, a nawet wyprzedzać zachodzące zmiany – dodaje Gralewski.

Mogą Cię również zainteresować