Dla większości z nas wszystko zaczęło się o godzinie 10:00 w sobotę, choć tradycyjnie duża część osób skorzystała z możliwości noclegu już dzień wcześniej. W poniższej relacji skupię się na wykładach poprowadzonych przez pięć, wszystkim dobrze znanych osób.

Szkolenie tradycyjnie rozpoczął założyciel naszej struktury – Krzysztof Cybul. Temat wykładu pokazał powiązania między marzeniami a sukcesem. Skoro najkrótsza droga do realizacji jest znana, nie ma sensu tracić czasu na poszukiwania nieistniejących skrótów. Krzysztof zaznaczył, że w tym biznesie informacje przekazują praktycy – to oni wiedzą o czym mówią, więc warto przekładać ich rady na czyny. Teoretyków można znaleźć w innych instytucjach. Podsumowaniem były słowa Petera Druckera:

Najlepszą drogą do przewidywania przyszłości jest jej tworzenie.

Podobnym hasłem promowano EURO 2012 („Creating history together”), więc także i my świadomie twórzmy przyszłość, wraz ze swoimi liderami. Vivat (nadchodzące) dobre czasy! Jako drugi wystąpił sponsor wszystkich sponsorów, numero uno Andrzej Wyszyński. Ku jego zadowoleniu nie był zmuszony do prowadzenia tradycyjnego monologu – sam wspomniał, że najlepiej czuje się rozmawiając w cztery oczy – lecz mógł nawiązać relację ze słuchaczami dzięki gęsto napływającym z widowni pytaniom. Zaczęło się od zagadnień technicznych, dlatego wiemy już z jakiego powodu w FM minimalny zakup własny jest tak niski a plan marketingowy tak banalnie prosty. Zapytano Andrzeja również o historię firmy:

Wiedzieliście, że wszystko zaczęło się w dwupokojowym mieszkaniu? W tych dwóch pomieszczeniach doszło do połączenia trzech czynników: wizji, produktu oraz planu, w efekcie czego działalność rozpoczęła firma FM GROUP.

Po pytaniach oficjalnych co odważniejsi zdecydowali się wyciągnąć trochę z życia prywatnego prelegenta. Okazało się, że dzień diamenta rozpoczyna się śniadaniem o 11:00 a kończy wyciszającym snuciem marzeń na tarasie o 21:00. W międzyczasie zawsze znajdzie się czas na indywidualne spotkanie, książkę czy przejrzenie internetu. Nie zawsze jest jednak tak kolorowo! Nie można zbytnio przyzwyczaić się do samochodu, ponieważ Mercedesy klasy S są na tym poziomie wymieniane często. Dodatkowo, firma nie przewidziała miejsc na międzynarodowych wycieczkach dla najwyższych poziomów (cieszmy się „dziewiątki” póki możemy!). Pierwszy zdobywca diamentowej orchidei w historii FM zakończył swój występ opowieściami o słynnym spotkaniu w jacuzzi, trójkątach oraz planowanymi perfum party.

Swój czas na scenie otrzymała również osoba odpowiedzialna za spełnianie pierwszych celów większości naszych dystrybutorów, czyli Krzysztof Rak – przedstawiciel firmy Mercedes-Benz. Zaczął od tego, że nie przybył do Tarnowa Podgórnego wyłącznie w celach reklamowych i wymienił korzyści, jakie wyciągnął z dotychczasowych szkoleń firmy FM. Przede wszystkim była to cenna wiedza, nie tylko z zakresu biznesu MLM. Rak Wspomniał, że z samej obecności u nas można sporo wynieść, a jako przykład podał swojego kilkuletniego syna, który po majowym pikniku na pytanie o wymarzony, urodzinowy prezent odpowiedział:

Ja nie mam marzeń, ja mam cele.

W swojej prezentacji Krzysztof Rak pokazał dostępne wersje oczekiwanej A- klasy, którą przedpremierowo już niedługo otrzymają świeżo upieczeni zdobywcy poziomu złotej magnolii. Uchylił również rąbka tajemnicy dotyczącej nowej wersji C-klasy, na którą niestety poczekamy do roku 2013. Zaznaczył, że Mercedes-Benz traktuje współpracę z FM GROUP poważnie. Świadczy o tym wydanie menedżerom w ciągu 4 lat ponad 200 samochodów z sygnaturą „FM” nad kierunkowskazami. Ta liczba sprawiła, że firma FM GROUP stała się największym odbiorcą samochodów osobowych marki Mercedes w Polsce.

Z zaproszenia do Tarnowa Podgórnego skorzystał także redaktor naczelny „Network Magazynu” Maciej Maciejewski. Trzecia obecność z rzędu w Tarnowie z pewnością nie wynika z grzeczności nieodrzucania naszych zaproszeń. Każda firma MLM (a w niej każda działająca grupa) chciałaby chociaż raz ugościć na swoim szkoleniu przedstawiciela prasy branżowej. My doświadczamy tego regularnie, podobnie jak regularnie w „Networku” gości FM GROUP. Redaktor Maciejewski tradycyjnie zaprezentował garść statystyk: w 2011roku w stosunku do 2010 branża DS/MLM w Polsce uzyskała 4% wzrost sprzedaży netto, choć co ciekawe, dystrybutorów nieznacznie ubyło (obecnie szacuje się, że jest ich 870 tys.). Zgromadzeni słuchacze otrzymali również KOP-a, czyli (K)kompetencja, (O)dpowiedzialność i (P)ewność. Na zakończenie Maciejewski sparafrazował dekalog przedstawiając 10 punktów dobrego dystrybutora: nie będziesz miał innych networków przed swoim głównym, nie zastanawiaj się, nie zazdrość itp. itd.

Gwoździem programu był dwugodzinny wykład gościa specjalnego, legendy branży MLM – Michaela Strachowitza. Muszę przyznać, że co do tego wystąpienia miałem największe wątpliwości. Nie wiedziałem, czego się spodziewać, brałem pod uwagę możliwość suchego „odbębnienia” swojego zadania – różne historie słyszy się o zachowaniach bogatych i znanych ludzi. Założyłem sobie, że jeśli wykład mi się spodoba, nabędę premierowo wydaną przez niego tego dnia w Polsce książkę. Strachowitz rozwiał obawy już w pierwszy minutach wystąpienia a to, że się „spodobał” jest stanowczo mało powiedziane, toteż w przerwie pognałem czym prędzej kupić dla siebie egzemplarz „Trucizny dnia powszedniego”. Co ważne, wiele rad naszego gościa znaliśmy wcześniej. I dobrze! Pokazało to, że sposób w jaki działamy jest dobry, a w zasadzie najlepszy, skoro poleca go jedna z największych postaci w branży. Michael Strachowitz główny nacisk kładł na entuzjastyczne podejście do biznesu. Uznał to za klucz do sukcesu. Jak stwierdził:

Entuzjazm jest ważniejszy nawet od rzetelnej argumentacji.

Jego umiejętności aktorskie, gra na scenie i prezentowanie całym sobą wypowiadanych zdań sprawiały, że wszyscy na sali śmiali się z żartów po niemiecku, jeszcze przed ich translacją. Po prostu widać było, że właśnie opowiedział coś niesamowicie zabawnego, a wersja po polsku tylko to potwierdzała (w tym miejscu należą się duże brawa dla pani tłumacz, która rzetelnie i natychmiastowo przekładała na nasz język wypowiedzi Michaela. Swoją pracą z pewnością sięgnęła poziomu… co najmniej brylantowej orchidei). Wszystko to w połączeniu z niesamowitą wiedzą i kompetencją sprawiło, iż bez wątpienia uznałem ten wykład za najlepszy, w jakim miałem okazję uczestniczyć (z pewnością potwierdzają to refleksje opublikowane na blogu redaktora Maciejewskiego tuż po szkoleniu – ponad 130 komentarzy!) Dzięki swojej charyzmie Michael Strachowitz jest bez wątpienia jednym z tych, którzy potrafią sprzedawać piasek na pustyni. A do tego okazał się facetem bardzo pozytywnym, zarówno w czasie nominacji i zabawy, jak i podczas drugiego dnia szkolenia, kiedy radośnie pozował do zdjęć i podpisywał swoje książki. Dedykacja: „Lukasz, see you over the top!” będzie mi towarzyszyła podczas całej kariery w branży MLM.

(Autor tekstu: Łukasz Mika).

„ZROBIĘ TO!” czyli kilka słów o tym, co daje Tarnowo Podgórne

Siódma edycja Tarnowa Podgórnego przerosła najśmielsze oczekiwania uczestników szkolenia, które odbyło się w dniach 21-22.07.2012 r. Pod ogromnym wrażeniem byli nawet Ci najbardziej wymagający, którzy przyjechali do Tarnowa nie tylko po wiedzę, motywację, energię, ale także po KOP-a do działania (KOP = kompetencja, odpowiedzialność, pewność). Tam wydarzyło się coś więcej… Każda z 270 osób obecnych na szkoleniu podjęła decyzję, że tylko MLM pozwoli na godny styl życia, a FM GROUP jest najlepszą firmą, do jakiej mogli trafić. Dlatego wszyscy osiągną w tej branży sukces. Oczywiście nie można zapominać, że MLM jest dla wąskiej grupy ludzi – wymaga koncentracji – jest dla osób, które chcą to zrobić i tego potrzebują. Emocji nie brakowało już od samego początku, kiedy lider całej ekipy Krzysztof Cybul (podwójna złota orchidea) – opowiadał o związku marzeń z sukcesem, zwracając uwagę na bardzo istotną rzecz:

Marzenia nie mają nas przerosnąć, to my musimy do nich dorosnąć.

A ponieważ najlepszą drogą do przewidywania przyszłości jest jej wykreowanie, w jednej chwili wszyscy słuchacze zaczęli wyobrażać sobie swój dzień za dziesięć lat. Wizję idealnego stylu życia, do której wszyscy dążą w MLM, uczestnikom szkolenia pomógł wykreować wykład Andrzeja Wyszyńskiego (diamentowa orchidea), który uwielbia marzyć. I marzy, ale nie wystarczy tylko marzyć. Po podjęciu decyzji i uświadomieniu sobie dlaczego robimy MLM, należy konsekwentnie działać, a podstawą tego konsekwentnego działania jest cel, który daje nam motywację. Kiedy mówią o tym młodzi, charyzmatyczni ludzie tacy jak Jakub Piślewski i Wojciech Scheffs, serce zaczyna bić mocniej i ich energia przenosi się na publiczność. Dalej rozgrzaną atmosferę podtrzymał Jan Bręczewski, przywołując prawa psychologii i znów powracając do tematu marzeń, od których zaczął Krzysztof Cybul. Urzeczywistniła je wypowiedź Krzysztofa Raka z Mercedes-Benz. Nowa A-klasa już we wrześniu! W pierwszej kolejności dostępna dla dystrybutorów FM GROUP!

Maciej Maciejewski, stały gość struktury, którą zbudował Krzysztofa Cybul, w Tarnowie Podgórnym opowiedział uczestnikom szkolenia jak odnieść sukces w biznesie MLM, a po nim głos zabrał mistrz światowego network marketingu, gwiazda wieczoru – Michael Strachowitz! Nie bez powodu jest mistrzem – po jego wystąpieniu wszyscy stwierdzili jednogłośnie:

Nikt nigdy wcześniej nie słyszał tak dobrego mówcy!

Można gadać z charyzmą, energią i zarażać tym całą publiczność do tego stopnia, że każdemu żal jest spojrzeć na kilka sekund w kartkę i zanotować najważniejsze rzeczy. A było ich mnóstwo! Notując, miało się poczucie, że coś się traci, kiedy nie widzi się ekspresyjnej gestykulacji wspomagającej wykład Strachowitza. Nawet jeśli mistrz wypowiada się w swoim ojczystym języku! Strachowitz dał nam mnóstwo mądrych rad, które wielu uczestników szkolenia doprowadzą na sam szczyt. Strachowitz jest o tym przekonany, dlatego podczas prywatnych rozmów dodawał: „see you over the top!”. Książka mistrza pt. „Trucizna dnia powszedniego. Wrogowie sukcesu.” jest tak samo genialna jak jej autor. Kto jeszcze nie miał możliwości jej przeczytać, niech zrobi to jak najprędzej!

Kiedy widzi się takie osoby jak Strachowitz, Maciejewski, Wyszyński, Cybul i grono takich ludzi, którzy spotykają się regularnie w Tarnowie Podgórnym, aby razem szkolić się, motywować i wspólnie bawić rezygnując z weekendu nad jeziorem w letni, słoneczny dzień, z wyjazdu na wakacje, bądź weekendowego spotkania ze znajomymi, chce się jeszcze bardziej osiągnąć sukces w branży. Jesteśmy jedną wielką rodziną MLM, która ma swoje marzenia. Rodziną, która te marzenia zamienia w cele i konsekwentnie je realizuje. W Tarnowie Podgórnym podjęliśmy decyzję – zrobimy to – bo przecież zgadzamy się z tym, co powiedział Peter Drucker:

Najlepszą drogą do przewidywania przyszłości jest jej tworzenie.

(Autor tekstu: Dominika Szkudlarek, foto: Marcin Wałowski & Krzysztof Szpakowski & Agnieszka Kasprzak & Maciej Maciejewski).