Marketing według marki Otard

przez Beata Grzybek, Marta Więckowska

Francuski koniak Otard prezentuje galerię pierwszych w historii reklam prasowych tej marki, które na przestrzeni lat pojawiły się na łamach gazet w wielu krajach świata. Czy reklama może być sztuką? Wystarczy spojrzeć na reklamy tego produktu…

Sztuka w reklamie, reklama w sztuce

Francja, Wielka Brytania, Malezja, Meksyk, Chiny i Niemcy – to kraje, w których koniak Otard był obecny na łamach prasy, zanim jeszcze pojawiły się telewizja i internet. Ze względu na specyfikę każdego z państw, reklamy prasowe różniły się od siebie i stanowiły oryginalny pomysł na promocję tego francuskiego alkoholu. Pierwsza z nich pojawiła się jeszcze przed początkiem XX wieku we Francji. Autorzy reklam starali się oddać ducha i charakter marki Otard poprzez starannie dobrany obraz i słowo. Pierwsze z nich – rysowane ręcznie – stanowią prawdziwe dzieła sztuki.

„Koniak Otard – bycie najlepszym wymaga czasu”

„Wyjątkowy i tylko jeden koniak: Otard”. To reklama opublikowana w „Drinks International” w 1975 roku, z portretem Barona Otarda. Hasło reklamowe głosi: „Łatwo jest znaleźć popularniejsze marki, trudno znaleźć lepszy koniak” oraz „Tylko kilka osób może wyjaśnić, czym jest znakomity koniak. Baron z Château de Cognac ma prawo to zrobić”.

Reklama francuska
Reklama francuska

W Chinach konsumenci mogli nabyć atrakcyjny graficznie kalendarz, który podpowiada jak czerpać radość z koniaku Otard dzień po dniu. Reklama została opublikowana w 1960 roku.

Reklama chińska
Reklama chińska

A to angielska reklama koniaku Otard, która w oryginalny sposób pokazuje korzenie marki wykorzystując francuską mapę. „Z serca regionu Cognac” głosi reklama pochodząca z 1950 r.

Reklama angielska
Reklama angielska

Ciekawym przykładem jest meksykańska reklama z 1920 roku. Nurek na plakacie ubolewa, że nie może spróbować skarbu, który znalazł po wodą. Hasło pod reklamą brzmi: „Otard – najlepszy na świecie, co za stratą jest nie móc go spróbować”.

Reklama meksykańska
Reklama meksykańska

Niemiecka reklama z 1984 roku głosi: „Wszystkie koniaki pochodzą z regionu Cognac, ale tylko jeden pochodzi z Château de Cognac. Otard, Książę koniaków.”

Reklama niemiecka
Reklama niemiecka

W każdej butelce koniaku Otard zamknięty jest ten sam wyśmienity trunek, który ponoć od lat wytwarzany jest niezmiennie według starannie przestrzeganych receptur. Ta sama staranność towarzyszyła twórcom reklam, którzy próbowali w pełni oddać charakter koniaku Otard.

Mogą Cię również zainteresować