400 Words How Many Pages Double Spaced Essay Short Summary Of The White Tiger By Aravind Adiga Everyone Is Afraid Of Something Essay Examples Popular Dissertation Conclusion Ghostwriters Sites For College Apple Vs Pc Essay

Kto zarobi na polskiej prezydencji?

przez Maciej Badowsk

Marka „Prezydencja Polski” jeżeli chodzi o wydatki związane z promocją, sponsoringiem i mediami, warta jest blisko 80 mln zł. Na tym przedsięwzięciu najwięcej zarobią oficjalni partnerzy czyli Orange, Peugeot, Orlen, Scania, Coca-Cola i Microsoft.

źródło: www.flickr.com
źródło: www.flickr.com

I nie chodzi tylko o korzyści finansowe. Jak twierdzą specjaliści, na organizacji prezydencji zarabiają nie tylko hotelarze, restauratorzy, właściciele sal konferencyjnych, linie lotnicze czy tłumacze. Wymierne korzyści odnoszą również firmy, które pomagają w jej przygotowaniach. W zamian za swoje zaangażowanie otrzymują darmową promocję przy dużej prestiżowej imprezie.

Między innymi z tego powodu co pół roku zmienia się kraj przewodniczący UE, automatycznie zmieniają się partnerzy prezydencji. W przypadku Niemiec było ich zaledwie trzech, za to bardzo silnych: Audi, BMW i Mercedes. Z kolei w przypadku Hiszpanii było ich już 37, głównie małych i lokalnych. W Polsce wybrano sześć głównych marek. Peugeot na potrzeby prezydencji udostępnił 117 samochodów. Scania wypożyczyła 6 autobusów, Coca-Cola zobowiązała się dostarczyć 100 tys. litrów wody Kropla Beskidu, a Orlen około 200 tys. litrów paliwa. Microsoft użyczył m.in. 400 licencji na system operacyjny, a sieć Orange 100 telefonów komórkowych oraz 40 zestawów notebooka i modemu z dostępem do mobilnego internetu. Dodatkowo firma zapewniła zagranicznym delegatom dostęp do Orange Hotspotów na pięciu polskich lotniskach.

Same firmy wyceniają ich wspólne zaangażowanie w przygotowanie prezydencji na 10 mln zł. Jednak resort zwraca uwagę, że nie o pieniądze w tym wypadku chodzi, lecz o wizerunek naszego kraju. Kwota 10 mln zł, jaką duże koncerny wyłożyły na wsparcie prezydencji, to dużo mniej, niż musiałyby wydać na standardową reklamę o podobnym zasięgu. Jak obliczyło MSZ, marka „Polska Prezydencja”, biorąc pod uwagę to, jaki czas poświęca się jej w mediach, czy wydatki na sponsoring i promocję, warta jest około 80 mln zł. A w jej tle zawsze pojawia się któryś z oficjalnych partnerów.

Mogą Cię również zainteresować