Pomimo niższych wyników w 2014 roku w stosunku do roku 2013, ta jedna z największych na świecie firm sektora DS/MLM wykazuje jednak długoterminowy wzrost. W sumie Amway odnotował przez ostatnią dekadę wzrost o 68%, a także wykazywał wzrost sprzedaży w 13 spośród ostatnich 15 lat. W Chinach wyniki na przestrzeni ostatnich lat były bardzo dobre – z tendencją wzrostową o 27% i 45% odpowiednio w ciągu minionych 5 i 10 lat.

– Wyniki sprzedaży w 2014 roku odzwierciedlają znaczące wysiłki zarówno przedsiębiorców budujących biznes z firmą Amway, jak i pracowników na całym świecie, którzy wkładają dużo pracy i zaangażowania w rozwój firmy, pomimo trudnych warunków operacyjnych w wielu krajach, które są głównymi rynkami dla Amway – powiedział Steve Van Andel, Amway chairman. – Nieustannie obserwujemy globalne wzmocnienie firmy, niektóre rynki osiągają rekordowe wyniki sprzedażowe zaś pozostałe wykazują się dużą elastycznością, prognozując dobre wyniki na rok 2015 – dodał Van Andel.

Na całym świecie budujący swój network marketing niezależni przedsiębiorcy Amway stworzyli silną bazę klientów. Na podstawie ostatnich badań* firmy, produkty Amway można znaleźć w 71 milionach gospodarstw domowych na 10 największych rynkach – przy czym liczba ta nie uwzględnia samych gospodarstw domowych współpracowników Amway.

Niektóre z najbardziej dojrzałych rynków Amway w tym Korei Południowej i Tajwanu odniosły sukces wykazując w 2014 roku godny uwagi wzrost. Rynki takie jak Brazylia, Meksyk, Argentyna, Kostaryka, Gwatemala, Chile, Panama, Włochy i Hiszpania wykazały dwucyfrowy wzrost procentowy sprzedaży w lokalnej walucie. Pomimo spowolnienia gospodarczego czy niepokojów politycznych w Rosji, Tajlandii i na Ukrainie, rynki te wykazały się odpornością i solidnymi rezultatami. Dziesięć największych rynków Amway w 2014 roku to: Chiny, Korea Południowa, Japonia, Stany Zjednoczone, Tajlandia, Rosja, Tajwan, Indie, Malezja i Ukraina.

Sprzedaż Amway w 2014 roku w dużej mierze koncentrowała się wokół kategorii suplementów diety, kosmetyków, produktów gospodarstwa domowego i artykułów chemii gospodarczej. To suplementy diety przynoszą firmie największe pieniądze wszak odnotowały najwyższą sprzedaż spośród wszystkich kategorii produktów i stanowią 43% przychodów sprzedaży. Sprzedaż kosmetyków wyniosła 25%, produktów gospodarstwa domowego 19%, artykułów chemii gospodarczej 8%, pozostałych produktów 5%. Nowe produkty takie jak marka suplementów Truvivity by Nutrilite™ i kolekcja Artistry Hydra-V™ miały istotny wpływ na wyniki sprzedaży.

– Na 2015 rok patrzymy z optymizmem, wierzymy, że osiągniemy wzrost sprzedaży. Planujemy otwarcie 5 nowych zakładów produkcyjnych, kilku nowych Centrów Biznesowych dla naszych przedsiębiorców oraz modernizację obsługi online. Ponadto postawy wobec przedsiębiorczości oraz zainteresowanie nią pozostają niezmiennie na wysokim poziomie – powiedział Doug DeVos, Amway president.

* Na podstawie danych populacji na temat poszczególnych rynków przeprowadzonych w Chinach, Indiach, Japonii, Korei, Malezji, Rosji, Tajwanu, Tajlandii, USA i w Wietnamie w okresie maj 2013/czerwiec 2014 przez niezależną firmę badawczą.