źródło: www.flickr.com źródło: www.flickr.com

Potwierdza to najnowszy raport firmy badawczej PMR, z którego wynika, że Polacy w minionym roku wydali na usługi dodane i multimedialne telefonii aż 9,6 mld zł. Jest to aż o 16,9% więcej niż przed rokiem. Jak uważają analitycy rynku telekomunikacyjnego i IT dwie trzecie tego rynku to wydatki na płatną telewizję, jednak w przyszłości, z racji szybszej dynamiki wzrostu, coraz większe udziały w rynku usług dodanych i multimedialnych będą zdobywać inne segmenty, jak np. rynek mobilnego internetu.

Oprócz wydatków na dostęp do sieci w komórkach, jego popularność rośnie dzięki zwiększającym się inwestycjom operatorów w rozbudowę infrastruktury, coraz większą wartość będą mieć wydatki na dzwonki, muzykę, konkursy, artykuły, zaawansowane gry czy inne aplikacje. Firma badawcza PMR szacuje, że w tym roku usługi te stanowić będą aż 11% całego rynku. Rynek usług dodanych to nadzieja operatorów, ponieważ tradycyjne usługi głosowe już nie rosną. W I kwartale cały rynek usług telekomunikacyjnych zwiększył się zaledwie o 0,6%.