źródło: www.flickr.com źródło: www.flickr.com

Twórcy raportu podpowiadają w nim, na co zwracać uwagę i jakich trendów należy się wkrótce spodziewać w temacie szeroko rozumianych nowych mediów. Publikacja skierowana jest do działów komunikacji marketingowej firm, agencji PR i interaktywnych oraz wszystkich zainteresowanych mediami społecznościowymi. Kilkudziesięciostronicowe opracowanie składa się z trzech rozdziałów, zawierających wyniki analiz aktywności użytkowników social media, wypowiedzi ekspertów oraz case study.

Pierwsza część raportu to omówienie przekroju badań obecności marek w mediach społecznościowych. Autorzy prezentują metody tradycyjne, przeniesione z badań internetu oraz metody uwzględniające role fanów i ambasadorów marek w internecie. Drugi rozdział publikacji to prezentacja praktyk stosowanych w mediach społecznościowych i zagrożeń stojących przed markami. Eksperci odpowiadają m. in. na pytania, czy rzeczywiście fani angażują się w komunikację marki oraz dlaczego to robią. W tej części prezentowane są też wskazówki, jak umiejętnie wykorzystać serwisy społecznościowe do rozwoju biznesu oraz co robić, aby nie zaszkodzić swojej marce.

Rozdział trzeci raportu to zbiór informacji przydatnych osobom, które dążą do tego, aby obecność marki na Facebooku przełożyła się jak najszybciej na zyski dla firmy. Autorzy odpowiadają na wiele nurtujących pytań, m. in. co motywuje internautów do kliknięcia w „Lubię to” na Facebooku oraz prezentują opracowaną przez Interactive Research Center próbę klasyfikacji najczęściej występujących w internetowych społecznościach modeli komunikacji, tj. „magiel towarzyski”, „społeczności eksperckie” oraz „ul”. Według autorów, wskazanie wspomnianych modeli komunikacji oraz rozpoznanie potrzeb i oczekiwań każdej z grup będzie kluczowe w ustalaniu konkretnych działań marketingu szeptanego. Raport można pobrać ze strony www.socialmediamanual.pl.