źródło: flickr.comźródło: flickr.com

Choć na samo pozycjonowanie pozostało za mało czasu, istnieją jeszcze inne formy reklamy, takie jak np. linki sponsorowane. Przyjmuje się, że aby osiągnąć pożądane efekty pozycjonowania, należy prowadzić działania promocyjne przez kilka miesięcy. W przypadku bardziej konkurencyjnych słów kluczowych okres ten może być jednak znacznie dłuższy. Dotyczy to również fraz kojarzących się z czerwcowym turniejem.

– Ze względu na wysoką konkurencyjność słów kluczowych związanych z EURO 2012, osiągnięcie wysokiej pozycji w tak krótkim czasie jest prawie niemożliwe. Teoretycznie łatwiej pozycjonowałoby się stronę pod kątem frazy „euro 2012” niż np. „euro 2012 koszulki”, jednak druga wersja byłaby znacznie bardziej skuteczna – wyjaśnia Sebastian Kopeć, specjalista ds. pozycjonowania w firmie Procreate.

Pozycjonowanie „last minute” pod kątem popularnych fraz kojarzących się z Mistrzostwami Europy w piłce nożnej nie jest więc dobrym rozwiązaniem. Do czerwca dana strona mogłaby znaleźć się na wysokim miejscu w wyszukiwarce tylko dla mało konkurencyjnych wyrażeń. W tym przypadku – ze względu na specyfikę turnieju – takie działanie nie przyniosłoby jednak oczekiwanych korzyści. Decydując się na promocję przed EURO 2012 warto zatem zastanowić się nad kampanią linków sponsorowanych, której rezultaty widoczne są w ciągu kilku dni. Kto i w jaki sposób powinien skorzystać z tego typu rozwiązania?

– Za pomocą linków sponsorowanych mogą promować się nie tylko hotele i restauracje, ale też np. przedsiębiorstwa oferujące przewóz osób czy produkujące gadżety marketingowe. Słowa kluczowe, które używane są w standardowym projekcie kampanii, są wówczas wzbogacane o frazy związane z EURO 2012 – mówi Łukasz Górski, specjalista ds. linków sponsorowanych.

Linki sponsorowane wyświetlają się obok i nad wynikami wyszukiwania. Mogą one pojawiać się dla niemal nieograniczonej liczby słów kluczowych, co pozwala uwzględnić literówki popełniane przez internautów. Są więc dobrym rodzajem reklamy skierowanej do obcokrajowców, którzy mogą popełniać błędy w wyszukiwanym przez siebie tekście (np. w nazwie danego miasta, firmy etc.). Decydując się na szybką promocję w sieci przed EURO 2012, warto zastanowić się właśnie nad taką formą reklamy.