Prelekcję przygotowaliśmy specjalnie z myślą o sprzedawcach, menedżerach, biznesmenach i wszystkich, którzy czują potrzebę zweryfikowania swoich norm zachowania się w towarzystwie pod kątem ogólnie przyjętych zasad savoir vivre’u i etykiety. Zainteresowanie tematem, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę okres wakacyjny, było imponujące.

Jeśli uczyć się dobrych manier, to tylko u prawdziwego barona!

Z savoir vivre mamy ogólnie mały problem. Bo niby każdy wie co to jest, jakie obowiązują w nim zasady, ale kiedy przydarzy się konkretna sytuacja – biznesowa tudzież towarzyska – poważne gafy przytrafiają się jedna po drugiej. Niektórzy powiedzą: „nie ważne jaki mam krawat i koszulę” lub „a czy to jakaś różnica w co ją pocałuję? Otóż to bardzo ważne. Savoir vivre to etykieta, dobre wychowanie, zbiór wielu drobnych elementów, reguł grzeczności, obowiązujących zwyczajów i form towarzyskich, których znajomość i wykorzystanie niejednokrotnie zaważyła na udanym (lub odwrotnie) kontrakcie biznesowym. Dlatego prelegent dzisiejszego wykładu – prawdziwy arystokrata oraz dyplomata z krwi i kości – podszedł do tematu bardzo poważnie.

Jak Cię widzą, tak Cię piszą

Z wykładu dowiedzieliśmy się przede wszystkich najważniejszych rzeczy, które są potrzebne do tego, aby z klasą iść przez życie, biznes i brylować w towarzystwie, czyli jak kreować swój wizerunek zewnętrzny. Co to jest i na czym polega precedencja (hierarchia) – jakie są zasady pierwszeństwa prawej strony, powitanie i przedstawianie się, uścisk dłoni, ukłon, przedstawianie innych, zapoznawanie. Ważnym tematem w biznesie jest również profesjonalna i nienaganna autoprezentacja w różnych sytuacjach zawodowych i prywatnych – zasady doboru stroju do okoliczności i dodatków. Prelegent wytłumaczył jak powinna wyglądać elegancka kobieta i elegancki mężczyzna.

– Ubiór jest nader ważny w przypadku budowania pierwszego wrażenia, stanowi bowiem ok. 90% tego co ludzie widzą, kiedy na nas spojrzą. Więc jeśli weźmiemy pod uwagę biznes multi level marketingu staje się to kwestią kluczową. Trzeba również pamiętać, że to nie stroje są eleganckie tylko ludzie, a dobry strój musi być dobrze dobrany do okoliczności. Im więcej prostoty, tym więcej elegancji – mówił wykładowca.

Po zakończeniu wykładu, odpowiadając na pytania prelegent wytłumaczył jak powinna wyglądać dobrze zaprojektowana wizytówka oraz jak ją wręczać swojemu rozmówcy. Jeśli ktoś nie mógł być dzisiaj z nami na żywo, to będzie mógł niebawem obejrzeć nagranie wykładu w Archiwum Network TV.

Leszek Leopold baron von Biberstein Kazimierski to uznany specjalista od dobrych manier i ekspert ds. protokołu dyplomatycznego, od 15 lat prowadzący kursy, warsztaty oraz szkolenia w kraju i za granicą. Absolwent szkolenia konsularno-dyplomatycznego Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP, częsty gość programów telewizyjnych (m.in. TVP 2, TVN, TVN Style), gdzie doradza widzom, jak z klasą przejść przez życie. Od 8 lat członek rady programowej „Network Magazynu”. Twórca i dyrektor Śląskiego Instytutu Szkoleń.