Flashowe strony od kuchni

przez Beata Grześkowiak

Firmowe strony internetowe wykonane w technologii Flash są bardzo atrakcyjne wizualnie dla internautów. Promując się w sieci należy jednak pamiętać, że dobry portal www powinien odpowiadać wymaganiom nie tylko klientów, ale przede wszystkim wyszukiwarek. Co warto więc wiedzieć o przygotowaniu i pozycjonowaniu flashowych stron?

źródło: flickr.comźródło: flickr.com

Strony internetowe wykonane w technologii Flash różnią się od większości tradycyjnych portali www. Można umieścić na nich bowiem dużą ilość elementów graficznych, dźwiękowych, filmów i animacji. Z tego powodu wydają się one dynamiczne i ciekawe. Dzięki interaktywności silniej oddziałują na odbiorców, dlatego też bardziej sprawdzają się w przekazywaniu treści reklamowych niż informacyjnych.

Mimo zalet, mają też wady. Z powodu dużej ilość grafiki, strony flashowe mogą ładować się znacznie dłużej niż inne portale. Co więcej, ich pozycjonowanie jest dość czasochłonne i kosztowne. Choć od dawna podejmowane są działania mające na celu poprawę indeksowania takich portali przez wyszukiwarki, wciąż nie osiągnięto idealnej sytuacji. Dlaczego tak się dzieje?

– W przypadku strony wykonanej w technologii Flash, największą trudnością dla odwiedzającego ją bota Google jest dostęp i odczytanie jej zawartości. Dzieje się tak, ponieważ tekst oraz grafika są zrenderowane, a więc przedstawione w formie jednej animacji mówi Sebastian Kopeć, specjalista ds. pozycjonowania w firmie Procreate. – Bot, który natrafia na taki problem, musi odpowiednio przekształcić animację Flash bądź użyć innej metody dostępu do tekstu. Wyodrębnienie grafiki jest jeszcze trudniejsze.

Aby wyeliminować wspomniane niedogodności, można stworzyć alternatywną wersję strony (bez animacji), która będzie wprawdzie mniej atrakcyjna dla klientów, lecz czytelna dla wyszukiwarek. Idealnym rozwiązaniem jest natomiast połączenie technologii Flash z innymi językami programowania – php oraz html. W takiej sytuacji tylko niektóre elementy strony (logo lub menu przygotowane również w wersji tekstowej) są oparte na animacjach.

Po zadbaniu o odpowiednią budowę portalu www, można przystąpić do jego promocji. – W gruncie rzeczy pozycjonowanie takiego portalu nie różni się zbytnio od pozycjonowania zwykłych stron. Dobór słów kluczowych oraz proces linkowania w obu przypadkach odbywa się w ten sam sposób –wyjaśnia Kopeć. – Należy jednak położyć większy nacisk na optymalizację, a więc działania wewnątrz strony, które polegają na sprawdzeniu jej poprawnego indeksowania oraz ekspozycji słów kluczowych.

Wykorzystanie technologii Flash w elementach dekoracyjnych portalu www i jego odpowiednia optymalizacja mają wpływ na skuteczność reklamy internetowej. Dzięki wspomnianym powyżej działaniom, firmowa strona www może być nie tylko atrakcyjna, ciekawa i funkcjonalna dla odwiedzających, ale również dla wyszukiwarek internetowych. Pozwala to przedsiębiorcy czerpać podwójne korzyści z promocji w sieci.

Mogą Cię również zainteresować