Wizyta Jeunesse w siedzibie MonaVie, źródło: Mynth.wistia.comWizyta Jeunesse w siedzibie MonaVie, źródło: Mynth.wistia.com

Dla obserwatora stojącego i przyglądającego się temu z boku jest to o tyle zaskakujące, gdyż przecież teraz wszyscy z Jeunesse i MonaVie kopią tę samą piłkę do tej samej bramki. Ogólnie rzecz biorąc to w takim momencie – z punktu widzenia public relations – pracownicy i współpracownicy koncernów nie powinni się raczej wypowiadać w mediach, zwłaszcza społecznościowych, dopóki obie firmy nie opublikują szerszych, rzetelnych i oficjalnych komentarzy. Przecież jak wiadomo, zawsze „każda liszka swój ogonek chwali” i często wyskakiwanie w takim momencie przed szereg i bezsensowne dywagowanie powoduje niepotrzebny zamęt a przede wszystkim dezinformację. Dlatego ja poprosiłem o stanowisko w tej sprawie kompetentne osoby z jednej i drugiej firmy. Sądzę, że dyskusja na ten temat będzie bardziej rzetelna i merytoryczna, kiedy obserwatorzy branży zapoznają się ze zdaniem obu stron.

STANOWISKO JEUNESSE

„Firma Jeunesse Global sfinalizowała strategiczne nabycie MonaVie tworząc wiodącą, wielopokoleniową firmę MLM z dziedziny zdrowego stylu życia. Transakcja ta ma rozszerzyć oferowaną gamę produktów i jej obecność geograficzną na wielu rynkach oraz zbliżyć do celu, jakim jest obrót 1 miliarda $ rocznie. Włączenie MonaVie do Jeunesse oznacza dla MonaVie kolejny krok naprzód dzięki korzystnemu zestawieniu bilansowemu i właściwemu partnerowi finansowemu, wspierającemu dalszy rozwój firmy.

Jeunesse Global – wiodąca firma sprzedaży bezpośredniej, której misją jest inspirowanie zdrowego stylu życia i odmładzanie, dnia 16 marca 2015 roku ogłosiła przejęcie MonaVie – dostawcy odżywczych produktów klasy premium, poprzez swoją globalna sieć niezależnych dystrybutorów, jak również marki mynt ™, tworząc wiodącą, wielopokoleniową firmę z dziedziny zdrowego stylu życia, z rosnącym naciskiem na młode pokolenie.

Jako połączona firma, marka Jeunesse będzie globalną platformą z siecią ponad 4 milionów dystrybutorów w ponad 100 krajach, wspierającą wielopokoleniowych konsumentów – od Baby Boomers – pokolenia wyżu demograficznego, do Generacji Y z paletą produktów pomagających żyć zdrowszym trybem życiem.

Randy RayRandy Ray

– Przyjmując MonaVie w rodzinę Jeunesse, stworzyliśmy bardzo mocne i ekscytujące możliwości dla naszego koncernu, konsumentów i dystrybutorów – powiedział Randy Ray, dyrektor zarządzający w Jeunesse. – Obie firmy oddane są wizji wspierania dystrybutorów na całym świecie, poprzez dostarczanie klientom satysfakcji na najwyższym, światowym poziomie, wspomagając ich w zwiększaniu możliwości biznesowych, inspirując ich do życia w możliwie najzdrowszy sposób. Połączenie firm pozycjonuje nas jako wiodącą, wielopokoleniową markę zdrowego stylu życia i przyspieszy naszą trajektorię wzrostu – dodał Scott Lewis, Jeunesse chief visionary officer.

Pod kierownictwem Jeunesse marka MonaVie będzie mieć silnego partnera finansowego, oferującego korzystne zestawienie bilansowe, znaczącą ekonomię skali oraz efektywną infrastrukturę operacyjną, wspierającą plany dalszego rozwoju. Przejęcie pozwoli obu firmom wejść i szybko rozwinąć nowe rynki na całym świecie.

Scott LewisScott Lewis

– Strategiczne przejęcie MonaVie daje Jeunesse cenną szansę na wykorzystanie dźwigni naszych połączonych sił oraz znaczące rozszerzenie zakresu działalności na całym świecie. To jest dobra decyzja w odpowiednim czasie nie tylko dlatego, że znacznie zwiększa trajektorię naszego wzrostu i przybliża do naszego celu, jakim jest obrót w wysokości 1 mld $ rocznie, ale także dlatego, że otwiera nowe możliwości dla naszych dystrybutorów – siły napędowej naszej firmy –dodał Scott Lewis.

Podczas procesu stopniowej integracji, działalność obu spółek ma być kontynuowana tak jak do tej pory. Szczegóły finansowe przejęcia nie zostały ujawnione. W ramach umowy nabycia, Jeunesse spłaciła zadłużenie MonaVie poprzez wykup jej skryptów dłużnych. ”

29 marca br. spotkałem się w Warszawie z Kylem Copelandem, prezydentem Jeunesse ds. rozwoju Europy, który dodał: – Firma MonaVie rozglądała się za kupcem od jakiegoś czasu. Kandydatów było kilku, ale decydenci reprezentujący ten biznes doszli do wniosku, że Jeunesse będzie najlepszym rozwiązaniem dla wszystkich ludzi z ich firmy. Jest to związane z tym, że Jeunesse ma wielki sukces w branży na świecie. Nasz widoczny z roku na rok rozwój jest zaskoczeniem dla wielu obserwatorów tego sektora. Obie firmy mają wiele podobieństw, ale najważniejsza w tej transakcji dla MonaVie była pozycja i stabilność finansowa Jeunesse. Kupiliśmy tę firmę, gdyż jest to bardzo dobre, wzajemne uzupełnienie się. Cieszymy się i witamy MonaVie w ramach Jeunesse. To połączenie może spowodować jeszcze większy rozwój. Dla MonaVie jest to również pewnego rodzaju zabezpieczenie, ale w gruncie rzeczy mówimy o synergii, gdzie w tej chwili 1+1=5. Teraz skala przyszłościowa jest olbrzymia. Spodziewamy się, że ze względu na zaistniałą sytuację każda ze stron wyjdzie na tym dodatnio. Jesteśmy tym mocno podekscytowani również ze względu na świetną grupę liderów MonaVie z Polski i cieszymy się, że są teraz częścią tej wielkiej rodziny, jaką jest korporacja Jeunesse Global.

Kyle CopelandKyle Copeland

STANOWISKO MONAVIE

Od drugiej strony otrzymałem komentarz podpisany przez Mauricio Bellorę, prezesa i dyrektora zarządzającego MonaVie: „Niesamowita wiadomość. MonaVie zakończyła dwuletnią transformację z nabyciem przez Jeunesse Global. Mamy zaszczyt poinformować, iż MonaVie z powodzeniem rozszerzyła działalność poprzez nową formę finansowania i z kierownictwem firmy Jeunesse Global, która jest jednym z najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw w naszej branży. Włączenie MonaVie do Jeunesse oznacza dla nas kolejny krok naprzód dzięki korzystnemu zestawieniu bilansowemu i właściwemu partnerowi finansowemu wspierającemu dalszy rozwój naszego przedsiębiorstwa. Ta transakcja tworzy wiodącą, wielopokoleniową firmę z dziedziny zdrowego stylu życia, działającą pod marką Jeunesse.

Mauricio BelloraMauricio Bellora

Przed zagłębieniem się w pozostałą część tej wiadomości chciałbym, abyście wiedzieli, że marki mynt ™ i MonaVie oraz nasze linie produktów nie ulegają zmianie. Obie firmy będą rozwijać swój MLM tak jak do tej pory. Rozmawiałem bezpośrednio ze Scottem Lewisem, chief visionary officer w Jeunesse, który zapewnił mnie, że drzewa dystrybutorskie pozostaną nienaruszone i oddzielne. Plan kompensacyjny mynt/MonaVie również pozostanie nienaruszony, a rekrutacja pomiędzy markami nie będzie tolerowana.

To ekscytujący krok naprzód dla MonaVie i naszych dystrybutorów. Nasza rzetelna praca w ciągu ostatnich dwóch lat przyniosła rezultat właściwej wielkości, z innowacyjnymi produktami i efektywną platformą dystrybucji. W Jeunesse znaleźliśmy najlepszego partnera do wspierania dalszego rozwoju naszych planów wzrostu oraz fundament dla naszej przyszłości. Jako połączona firma będziemy dążyć do jednego celu –oferowania klientom najlepszej satysfakcji z naszych produktów, stwarzając dla wszystkich naszych dystrybutorów możliwości budowania trwałego biznesu oraz maksymalizacji jego potencjału.

W ciągu ostatnich dwóch lat MonaVie wprowadziła na rynek linię produktów odżywczych CORE, dokonała rebrandingu mieszanek energetycznych EMV i dodała do tej palety produktów nowe smaki. Ponadto wprowadziła wiele nowych produktów na rynkach międzynarodowych.

Przy wsparciu Jeunesse, MonaVie będzie kontynuować planowane wprowadzanie nowych produktów na rynki oraz ekspansję międzynarodową, w tym promocję nowej marki mynt ™, która koncentruje się na zwiększaniu pozytywnego przekazu systemu marketing sieciowy, inicjując ruch w branży, który zmienia sposób w jaki te rzeczy były robione do tej pory. mynt ™ zostanie wprowadzony do Europy latem tego roku, a w najbliższej przyszłości także w Japonii.

Naszym priorytetem była i zawsze będzie maksymalizacja możliwości biznesowych naszych dystrybutorów, a także stałe dążenie do perfekcji w dziedzinie doświadczeń i doznań konsumentów poprzez promowanie ideologii życia o świadomym jego celu. Nasze wspólne osiągnięcia dokonane na przełomie ostatnich dwóch lat we współpracy z naszymi dystrybutorami i klientami napawają nas dumą.

Jako prezes i dyrektor zarządzający wraz z kierownictwem MonaVie postanowiliśmy podjąć decyzję o transformacji i nadać nowe oblicze temu przedsięwzięciu, w celu dążenia do osiągnięcia długoterminowego sukcesu. Cieszymy się niezmiernie, że zdołaliśmy tego dokonać. Dzięki realizacji naszych założeń, a także dzięki tej transakcji, zyskaliśmy doskonałą pozycję wyjściową do dalszego rozwoju. Cieszymy się na współpracę z Jeunesse, jak również na wspólny rozwój i krok w kierunku wspaniałej przyszłości.”

ZAKAZ CROSS REKRUTACJI POMIĘDZY FIRMAMI

Ważna wiadomość od założycieli Jeunesse Global – Randy Ray i Wendy Lewis oraz kierownictwa mynt – Katty Holt Larsen i Paul Muehlmann, MonaVie chief marketing officer:

„Teraz jest najlepszy czas, aby pokazać nasze wartości i pozostać im wiernym oraz budować biznes w sposób uczciwy. Musimy robić MLM w sposób właściwy. Drzewa dystrybutorskie pozostaną nienaruszone i oddzielne a tzw. cross-rekrutacja jest zabroniona w obie strony. Zasady i regulacje będą przestrzegane a dział odpowiedzialny za zasady będzie reagował w przypadku ich naruszeń. Musimy dbać o integralność naszych struktur dystrybutorskich.”

Od lewej stoją: Katty Holt Larsen, Randy Ray, Wendy Lewis, Paul Muehlmann, źródło: Mynth.wistia.comOd lewej stoją: Katty Holt Larsen, Randy Ray, Wendy Lewis, Paul Muehlmann, źródło: Mynth.wistia.com