Facebook miejscem na small business

przez Piotr Hoffmann

Najpopularniejszy obecnie na świecie portal społecznościowy to doskonałe narzędzie do promowania małego biznesu. I co najważniejsze już sama obecność i prezentacja własnej oferty jest bezpłatna. Jedyne co trzeba zainwestować to czas, który poświęcimy na promocję marki.

źródło: www.flickr.com
źródło: www.flickr.com

Już teraz tysiące polskich firm korzysta z dóbr Facebooka. Bo w tym serwisie jest o kogo walczyć – według niektórych szacunków 7 mln Polaków korzysta już z niego regularnie. A każdy z nich może być potencjalnym klientem.

Ponad 20% liczących się w Polsce marek ma swoje strony na Facebooku skierowane do klientów. Założenie profilu lub strony na FB nie wymaga wielkich umiejętności –
uruchomienie firmowego fan page’a zajmuje średnio utalentowanemu użytkownikowi portalu zaledwie kilka minut. Wiele kampanii reklamowych dużych firm przenosi się do portalu – dlaczego więc small business nie mógłby wypromować się przy pomocy tego narzędzia?

Potraktowanie Facebooka jako dodatkowego kanału komunikacji nie tylko wzmacnia więź emocjonalną z marką i poprawia wizerunek firmy jako proaktywnej i otwartej na dialog. Jeśli dodatkowo uzupełnimy strategię działań promocyjnych o akcje w social media, to zwiększamy szansę na wzrost sprzedaży. Jednak przed rozpoczęciem działań na FB warto zapoznać się z zasadami pracy w nowych mediach i przemyśleć odpowiednią strategię. Do kogo chcemy dotrzeć? Co dzięki temu chcemy osiągnąć? No i… zacząć działać.

Mogą Cię również zainteresować