Wtedy też A. Nechajev zainteresował się genialnym opracowaniem radzieckich naukowców – emulsją perfluorowęgli, która posiada zdolność do pobierania tlenu z powietrza oraz jego transportu do głębokich warstw skóry, powodując odmłodzenie jej komórek. Aleksy nabył patent do stosowania tego unikalnego kompleksu tlenowego w kosmetologii i od tego momentu rozpoczyna się historia jego sukcesu…

HISTORIA

W roku 1998 wyprodukował pierwszą w Europie Wschodniej serię kosmetyków tlenowych. W 2001 roku „Rosyjska linia” zyskała nową nazwę – Faberlic. Podstawową misją firmy stała się nie tylko produkcja wysokiej jakości kosmetyków dostępnych dla milionów konsumentów, ale też sprzyjanie samorealizacji osób, które chcą budować własny biznes w obszarze sprzedaży bezpośredniej.

W ciągu niecałych 5 lat firma zdobyła uznanie 5 milionów kobiet w całej Europie Wschodniej. Klientki Faberlic mają zaufanie zarówno do jakości jej kosmetyków, jak i profesjonalnych porad działających konsultantów.

W 2005 roku firma zyskała status koncernu międzynarodowego, rozszerzyła grono swoich zwolenników o tysiące nowych konsultantów, stała się jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm globu, zajmując 87 miejsce w rankingu stu największych firm kosmetyczno-perfumeryjnych świata zgodnie z raportem WWD Beauty Report International.

Aleksy Nechajev, prezes FaberlicAleksy Nechajev, prezes Faberlic

Dwa lata później Faberlic obchodziła swoje 10 urodziny. To dużo – z punktu widzenia współczesnej historii i mało – patrząc w przyszłość. W wyniku wspólnych badań prowadzonych przez laboratorium Faberlic i japońskie laboratorium „Nikko-Chemical” – wiodącego światowego producenta innowacyjnych składników kosmetycznych, powstała nowa formuła kosmetyki tlenowej „Novaftem-O2”. Od tego momentu firma może się chwalić, że potrafi kontrolować proces mikro-cyrkulacji krwi.

W 2008 roku Centrum Badań Naukowych Faberlic wspólnie z katedrą biologii komórkowej i histologii UM (Moskiewski Uniwersytet Państwowy) dokonali odkrycia nowej „broni’ w walce ze starzeniem – unikalną formułę RALA (naturalny kwas R-alfa liponowy), która jest główną składową formuły preparatów rewitalizujących Rala. W tym samym roku Faberlic uzyskała dwa nowe patenty RALA w kosmetologii. W ciągu zaledwie jednego roku ukazało się ponad 60 nowości kosmetycznych Faberlic. Firma zdobyła 86 miejsce w rankingu stu największych firm kosmetyczno-perfumeryjnych (WWD Beauty Report International). W okresie 2006-2009 przyjaciele Faberlic zasadzili ok. 100 tys. drzew w ramach projektu „Zielone miasta” pod hasłem przewodnim: „Drzewa – dla miast, tlen – dla ludzi!”

Wiosną 2011 roku do Faberlic dołączyły dwie firmy – Edelstar i Infinium, a w sierpniu 2012 roku – firma Sengara. Od tego momentu znacznie poszerzyło się portfolio tego biznesu i wszystko to, co jest niezbędne i ładne do domu, dla zdrowia i urody, można znaleźć u jednego konsultanta Faberlic. Jesienią 2012 roku na Wielkim Międzynarodowym Forum firma świętowała swoje 15-lecie.

W latach 2011-2016 do Faberlic przyłączono pięć przedsiębiorstw o łącznym dochodzie około 2,5 mld rubli (ok. 164 500 000 zł). Dzięki temu zabiegowi oferta znów została wzbogacona, tym razem o suplementy diety, chemię gospodarczą, kosmetologię aparaturową, zdrową żywność, bieliznę i niektóre hity kosmetyczne. W 2017 roku w Rosji i 20 innych krajach otwarto biura Faberlic: we wszystkich krajach Wspólnoty Niepodległych Państw i pięciu państwach członkowskich Unii Europejskiej – Litwa, Łotwa, Estonia, Polska i Rumunia. Ponadto, placówki firmy znajdują się także w Gruzji, Maroko, Turcji i Mongolii. Produkty Faberlic można zakupić jeszcze w 20 innych krajach, głównie są to państwa należące do Unii Europejskiej. W nich także rozwija się sieć dystrybutorów budujących swoje biznesy MLM – to mężczyźni i kobiety, którzy kupują i sprzedają produkty firmy. Reasumując, Faberlic rozwija się już w 40 krajach.

OSIĄGNIĘCIA

Wyniki tego biznesu są imponujące… Obecnie zanotowano, że swoje życie z Faberlic związało już ponad 1 000 000 osób w 25 krajach świata, nawiązując współpracę z firmą i dając piękno oraz młodość milionom innych kobiet, poprzez oferowanie cieszących się powodzeniem, skutecznych produktów, w atrakcyjnych cenach. Dziś Faberlic to ponad 1 000 produktów, 30 patentów i ponad 5 milionów konsumentów na całym świecie. Faberlic to jedyna rosyjska firma, która znalazła się w rankingu Global 100 – liście największych przedsiębiorstw perfumeryjno-kosmetycznych. Dlaczego?

Bo to jedna z najprężniej rozwijających się firm w Europie – wzrost obrotów za pierwszy kwartał 2017 roku w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku na terenie kontynentu wyniósł 64%.

PRODUKTY

Faberlic jest firmą fast fashion. Oznacza to, że w katalogach proponuje najmodniejsze i najbardziej aktualne kolekcje: odzieży, kosmetyków i perfum. Jeśli dziś na rynku triumfują sukienki z kwiecistymi nadrukami, złoty kolor, bordowa pomadka lub cytrusowe zapachy – z pewnością znajdziesz je w Faberlic. Klientom firma oferuje także kolekcje unikalne, stworzone we współpracy ze znanymi projektantami a ceny na modne nowości zawsze są miłym zaskoczeniem. Stosunek jakości do ceny proponuje niewielu. Faberlic znajduje się w tym gronie.

Niskie ceny w stosunku do wysokiej jakości produktów są wynikiem wieloletniej współpracy z dostawcami surowców i opakowań, którzy cenią sobie partnerstwo z dużą firmą. Innym powodem jest rezygnacja ze sprzedaży detalicznej. Strategią Faberlic czyli firmy-producenta jest system sprzedaży bezpośredniej. Zakupy za pomocą katalogu online wykluczają jakiekolwiek dodatkowe koszty. Do cen nie musimy dodawać np. zysku hurtownika i sklepu detalicznego.

My produkujemy towary, klienci je kupują, konsultanci otrzymują procent ze sprzedaży. I wszystkim się opłaca – chwali się Faberlic.

W portfolio firmy znajduje się 15 kategorii produktowych. W każdym katalogu pojawia się ponad 1100 produktów. To największy wybór dla współczesnej rodziny. W Faberlic można kupić modną odzież damską, męską i dziecięcą, kosmetyki do pielęgnacji skóry, kosmetyki do makijażu i produkty perfumeryjne. Dostępna jest także żywność funkcjonalna i wspomagająca utrzymanie odpowiedniej wagi ciała, kompleksy witamin i minerałów, kosmetyki do domu, bielizna, akcesoria… Większość towarów jest unikalna. I ta unikalność jest prawdziwa. Tylko Faberlic oferuje kosmetyki tlenowe i środki do pielęgnacji jamy ustnej zawierające unikalny kompleks tlenowy (Aquaftem®, Novaftem-O2™), dzięki któremu dostarczają one tlen z powietrza do żywych tkanek. Prawo do wykorzystywania kompleksu tlenowego potwierdzają 34 patenty.

Firma posiada własną fabrykę w Moskwie o powierzchni ponad 35 000 m². Jakość produkcji Faberlic gwarantuje międzynarodowy standard jakości ISO, który świadczy o tym, że wyposażenie, zasady produkcji i stałość procesów technologicznych jest na najwyższym poziomie. Ponadto wszystkie produkty Faberlic przechodzą obowiązkowe testy jakości w ramach standardu państwowego Federacji Rosyjskiej (GOST) oraz przepisów i normatyw sanitarno-epidemiologicznych SanPin.

Kosmetyki Faberlic produkowane są przez największego w Europie producenta kosmetyków do makijażu – włoski koncern Intercos. Wszystkie kompozycje zapachowe produkowane są tylko we Francji pod kierunkiem słynnego francuskiego perfumera Thomasa Fontaine’a. Proszek do prania Faberlic otrzymał certyfikat dermatologicznego bezpieczeństwa od niezależnego międzynarodowego instytutu badawczego Dermatest Gmbh w Niemczech co oznacza, że nie wywołuje alergii.

BIZNES

Co człowiek może osiągnąć pod kątem biznesowo-mentalnym współpracując z tą firmą? Akademia Faberlic to szkolenia online mające na celu podniesienie profesjonalnego poziomu konsultantów. Dzięki każdemu kursowi metodycznemu współpraca z firmą staje się prostsza, bardziej zrozumiała i korzystna.

Obecnie dostępne jest również szkolenie dla nowych konsultantów. Aby początkujący współpracownik mógł efektywnie przekuwać zdobytą wiedzę w praktykę potrzebne jest mu wsparcie jego lidera. Można zacząć od „Programu Startowego” – dołączyć do niego i otrzymać bonusy oraz prezenty. Dla tych, którzy są gotowi przystąpić do planu marketingowego firmy opracowano program „VIP Faberlic”. Możliwe, że potem ktoś zechce głębiej zanurzyć się w świat mody i zostanie guru, który organizuje pokazy w swoim mieście lub otworzy własny punkt odbioru produktów firmy.

Poza tym Faberlic oferuje program wsparcia dla młodych i wielodzietnych mam, także dzieci adoptowanych. W ciągu ostatnich pięciu lat firma wypłaciła swoim konsultantom ponad 600 bonusów macierzyństwa. Corocznie suma wypłacanych dodatków dla mam wynosi średnio 260 000 złotych. Wysokość bonusu macierzyństwa za pierwsze dziecko w rodzinie (nieważne – własne czy adoptowane) to ok. 110 zł za każdą kampanię i ok. 220 zł w przypadku kolejnych dzieci. W ciągu roku kampanii lub okresów katalogowych jest dziewiętnaście. W ten sposób mamy-konsultantki otrzymują od firmy min. 2 160 zł na rok. W podziękowaniu za swoje macierzyństwo. Informacje o programie startowym znajdują się w tym miejscu, o Faberlic Club można się dowiedzieć tutaj a o Faberlic Vip pod tym linkiem.

Dominikana 2017! Republika Dominikany to czyste morze, plaże z białym piaskiem i nadzwyczajnie piękne laguny! Zapraszamy do wzięcia udziału w naszym najnowszym programie, w którym można wygrać wyjazd na Dominikanę. W tym celu od 14 okresu 2016 roku do 12 okresu 2017 roku należy spełnić 3 warunki. Okres kwalifikacji: Nr14/2016 – Nr12/2017, uczestnicy – liderzy z tytułem złoty dyrektor i wyżej:

SYSTEM MLM – SZCZEGÓŁY

Dlaczego ludzie powinni działać w marketingu sieciowym i dlaczego z Faberlic? Zapytany o to przez nas Aleksy Nechajev stwierdził: – Producent ma 25-30% utargu od ceny towaru na półce sklepowej. Dystrybutorzy, systemy logistyczne, sprzedaż detaliczna – te elementy łańcucha bardzo dużo zabierają. Marketing sieciowy i sprzedaż bezpośrednia, handel katalogowy, sprzedaż przez internet są o wiele wygodniejsze. Faberlic także płaci swojej sieci, liderom sieciowym, ale ma własną logistykę, dlatego 50% kosztów się zwraca. To daje intratne możliwości zarządzania – można albo utrzymywać dobre ceny, co oczywiście się dzieje z częścią asortymentu, możemy również nałożyć większą marżę na inne jego części. Po drugie, w dobie różnego rodzaju światowych zawirowań ekonomicznych, nasz firma proponuje konkurencyjne oferty na rynku pracy. Wiadomo przecież, że tradycyjnie, nie ma możliwości płacenia ludziom więcej, bez zwiększenia wydajności pracy. Budżetówka, każdy skarb państwa także nie może podwyższać ludziom pensji. I wtedy wszyscy potrzebujący przychodzą do nas. To częsta historia w naszej sieci, że osoba mówi: „Z zawodu jestem nauczycielką, nie chciałam zakładać żadnej działalności, chciałam pracować w szkole, spróbowałam to pogodzić...” Jednak dochody w szkole są bardzo małe, a dochody z Faberlic 50-60 razy większe. Plus swobodny grafik, co jest bardzo ważne, gdy ma się rodzinę – męża, dzieci. Dodatkowo odzew klientów. W naszym kraju ludzie boją się sprzedawać, wstydzą się. Jednak, kiedy zaczynają do nich dzwonić i mówić: „Byłam najpiękniejsza w sukience od Was” – rosną im skrzydła. Nic dziwnego, że wielu na początku godzi różne zajęcia, a potem w całości przechodzą do nas. Po trzecie: proszę zauważyć, że jeśli mamy do wyboru podobne produkty, to który kupimy? Taki, który używa nasz znajomy i dobrze się o nim wypowiada czy taki, którego nie znamy? – stwierdził Aleksy Nechajev.

IDEA FABERLIC

Jak brzmi? Sprawiać, aby życie naszych bliskich było bardziej komfortowe, pełne wrażeń i szczęścia. Obdarzać ludzi pięknem i radością, proponując im atrakcyjne i wygodne rozwiązania. Totalne oddanie się tej idei przez 20 lat istnienia firmy sprawiło, że Faberlic stała się jednym z liderów na rynkach 25 krajów świata. Ponadto, już od kilku lat Faberlic pojawia się na liście Top 100 największych przedsiębiorstw perfumeryjno-kosmetycznych świata.

– O miejsce na tej liście walczy ponad 50 000 firm z całego globu. Jednak to my rozwijamy się, jesteśmy producentami „kosmetyków tlenowych nr 1 na świecie”, pierwszą modną firmą, która oferuje aktualne kolekcje odzieży w każdym katalogu. Te osiągnięcia zawdzięczamy sympatii i zaufaniu naszych klientów, a także wytrwałej pracy naszych liderów i konsultantów. W naszej firmie są liderzy, którzy miesięcznie zarabiają po 65 000 zł, co w sumie daje 780 000 zł na rok! Oferujemy gotowe rozwiązania biznesowe, które gwarantują rezultaty, niezależnie od posiadanego doświadczenia. Biznes w Faberlic to 19 wypłat w ciągu roku, stabilny rozwój i wzrost dochodów. To także bonusy kwalifikacyjne od 1000 euro i ekskluzywna oferta na rynku MLM – możliwość otrzymania podwójnych bonusów kwalifikacyjnych za szybki rozwój! To możliwość zwiedzania świata i podróżowania na koszt firmy. To docenienie Twojego sukcesu i celebrowanie go na najważniejszych scenach kraju. Dla naszej firmy polski rynek jest nowy co oznacza nowe możliwości dla nas i liderów, którzy startują razem z nami. Osiągnięcie szczebla dyrektora i otrzymanie pierwszych bonusów kwalifikacyjnych, których suma wynosi min. 4400 złotych, regularny dochód powyżej 2500 złotych netto przy elastycznym grafiku jest możliwe już w ciągu pierwszych 2-4 miesięcy współpracy z nami! A najważniejsze – inspirujcie się ideami, produktami i działaniami naszej firmy! Inspiracja, która daje miłość, może zdumiewająco odmienić Wasze życie! – dodał na koniec rozmowy twórca Faberlic – Aleksy Nechajev.

HISTORIE SUKCESU

Swietłana DawydowaSwietłana Dawydowa

Swietłana Dawydowa, 49 lat

Dołączyła do Faberlic, aby kupować produkty ze zniżką, a przyczyniła się do sukcesu firmy na terenie całej Białorusi.

Miasto: Mińsk

Zawód: nauczyciel

Tytuł w Faberlic: rubinowy dyrektor

Dochód: 2,5 tysiąca dolarów na 3 tygodnie

Ulubiona książka: A. Sviyash „Od Kopciuszka do księżniczki”

Motto: Bierz wszystko, co daje Ci życie! Spełnienie marzeń może przyjść z zupełnie nieoczekiwanej strony.

Tatiana KażarowaTatiana Każarowa

Tatiana Każarowa, 48 lat

Inwestując w siebie i własne wykształcenie, nie zwracając uwagi na niepowodzenia, zapracowała na ekskluzywny dom z jaccuzi oraz widokiem na Elbrus.

Miasto: Nalczyk

Zawód: nauczyciel

Tytuł w Faberlic: rubinowy dyrektor

Dochód: 2500 dolarów na miesiąc

Ulubiona książka: R. Kiyosaki „Szkoła biznesu. Dla ludzi, którzy lubią pomagać innym”, B. Tracy „Create Your Own Future”

Motto: Nie narzekaj! Zdecyduj się na zmiany! Zmieniaj się! Codziennie. Krok za krokiem. Zobaczysz – w tym życiu wszystko jest możliwe!

Swietłana MielnikowaSwietłana Mielnikowa

Swietłana Mielnikowa, 39 lat

Najpierw skacze, potem szuka spadochronu. Dzięki Faberlic przeszła długą drogę z miasteczka w Turkmenistanie do prężnego biznesu w Moskwie, zapewniła córce wspaniałe wykształcenie i osiągnęła szczęście w życiu osobistym.

Miasto: Moskwa

Zawód: księgowa, psycholog, prawnik, dyrektor sieciowy

Tytuł w Faberlic: srebrny dyrektor

Dochód: 1670 dolarów na miesiąc

Ulubiona książka: M. Mitchell „Przeminęło z wiatrem”

Motto: Zmiany – wielkość stała. Zamiast czekać, aż skończy się burza, naucz się tańczyć w deszczu.
Przepis na sukces dla początkujących: Nie bój się niczego. Po prostu zacznij działać.

Erkin ErbaсhaevErkin Erbaсhaev

Erkin Erbaсhaev, 41 lat

Będąc doświadczonym liderem dużej zachodniej firmy, zmienił swoje życie nie do poznania, łącząc je z rosyjskim biznesem. Zbudował strukturę praktycznie od nowa i w 2 lata zdobył status diamentowego dyrektora, a w „między czasie” jako międzynarodowy trener, zdobył uznanie mnóstwa osób związanych z Faberlic.

Miasto: Taszkient

Zawód: nauczyciel

Tytuł w Faberlic: diamentowy dyrektor

Dochód: 7300 PLN na 3 tygodnie

Natalia JabłokowaNatalia Jabłokowa

Natalia Jabłokowa, 56 lat

Zdobyła trzy „drogocenne” tytuły w ciągu roku, a tym samym powiększyła swój dochód dwukrotnie!

Miasto: Kijów

Zawód: inżynier technolog, chemik

Tytuł w Faberlic: rubinowy dyrektor

Dochód: 1670 dolarów na trzy tygodnie

Motto: Pomagaj ludziom rozwiązywać ich problemy – to rozwiąże Twoje.

Ulubiona książka: Jim Rohn „Vitamins for the Mind”

Przepis na sukces dla początkujących: Aby osiągnąć sukces potrzebne są dwie rzeczy – czas i chęci. Cała reszta to kwestia techniki.

Maria SzewcowaMaria Szewcowa

Maria Szewcowa, 27 lat

Animator czasu wolnego, zrezygnowała z doktoratu w Niemczech na rzecz pracy w rosyjskiej firmie, została dyrektorem Faberlic w ciągu zaledwie pół roku.

Miasto: Nowo Nikolskoje, obwód tambowski

Zawód: księgowa

Tytuł w Faberlic: starszy dyrektor

Dochód: do 625 dolarów na trzy tygodnie

Ulubiona książka: John Kehoe „Mind power into the 21st century”

Przepis na sukces dla początkujących: Bierzemy młodych i aktywnych, pięknych i zadziornych, dodajemy pozytywną energię, kreatywność, pracowitość i uczciwość, dorzucamy dużo uśmiechu, a także sportowy charakter, zapał i cierpliwość, trochę umiejętności i porad od starszych kolegów (kilka szczypt). Doprawiamy to wszystko znajomością planu marketingowego i życzymy wszystkim samych sukcesów.

Julia PawłowaJulia Pawłowa

Julia Pawłowa, 26 lat

Mieszka w surowym klimacie północy, gdzie płaszcz znika w szafie tylko latem, wspaniały przedsiębiorca i troskliwa mama.

Miasto: Miedwieżegorsk

Zawód: dziennikarz

Tytuł w Faberlic: starszy dyrektor

Dochód: 830 dolarów na trzy tygodnie

Motto: Nawiązywać kontakty przyjmując postawę „Nikt mi nie jest niczego winien”. Ludzie powinni być ciekawi sami z siebie – ich myśli, uczucia, problemy i nadzieje.

PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ

Główny trend rozwoju firmy Faberlic w ciągu najbliższych 10 lat to jej przemiana z koncernu perfumeryjno-kosmetycznego w firmę stylu życia. Spółka wchodzi na nowe rynki, które są porównywalne lub o wiele lepsze niż rynek kosmetyczno-perfumeryjny. Faberlic odkrywa dla siebie nowe kategorie produkcji – naczynia, odzież dziecięca, wyroby pończosznicze, bielizna, produkty do domu oraz dla zdrowia. Do Faberlic będą dołączać nowe firmy, które stworzą więcej perspektyw dla tego biznesu, a produkcja stanie się bardziej różnorodna.

W Faberlic ludzie wolą mówić nie o pomocy społecznej, ale o „‚podejściu socjalnym”. I nie tylko mówić, ale i żyć zgodnie z tą ideą. Właściwie cała działalność firmy skupiona jest na tym, aby każdy człowiek miał możliwość rozwiązania swoich problemów, także tych finansowanych. – Jesteśmy przekonani, że silny powinien być oporą, dlatego też wspieramy wiele programów socjalnych. Przy wsparciu Faberlic powstał ruch EKA, który zorganizował sadzenie ponad 15 milionów drzew w różnych państwach, w miejscach nielegalnego wyrębu drzew i w lasach, które zostały zniszczone przez pożary – powiedziała nam Elena Adamchuk, dyrektor przedstawicielstwa Faberlic w Polsce. Faberlic finansuje również ciekawy program „Słoneczny pies”, w ramach którego są szkolone psy-przewodnicy dla osób słabowidzących i psy-terapeuci, które będą pracować z dziećmi na zajęciach dogoterapii.

– Szkolenie jednego psa to koszt rzędu 400 000 rubli (ok. 26 300 złotych). Faberlic to także aktywny uczestnik akcji wspierających osoby starsze i słabosłyszące. Współpracujemy z fundacją charytatywną „Starość i radość”, Międzyregionalnym Stowarzyszeniem „Nowokosino”, Moskiewską miejską organizacją „Ogólnorosyjskie Stowarzyszenie Inwalidów” i wieloma innymi organizacjami, które – podobnie jak Faberlic, nie są obojętne na los osób w potrzebie – dodała Elena Adamchuk.

No i na koniec wisienka na torcie – Faberlic otwiera pierwszą fabrykę odzieżową w Rosji. 31 maja br. w obwodzie iwanowskim został otwarty kompleks zakładów odzieżowych Faberlic. W pierwszej fabryce Faberlic na terenie Rosji firma będzie szyła odzież, bieliznę, skarpetki i produkowała rajstopy. To pomoże stale kontrolować jakość, tempo produkcji i wartość wyrobów. „Tu będziemy szyć nowe kolekcje od znanych projektantów, a także wspierać rodzimych artystów!” – informuje Faberlic.

W maju 2017 roku w Warszawie przy ul. Hanki Czaki 2/8 zostało otwarte pierwsze oficjalne przedstawicielstwo Faberlic w Polsce. Firma wraz z liderami planują również otwarcie licznych punktów odbioru przesyłek na terenie całej Polski, tak aby produkty były łatwo dostępne dla wszystkich klientów.

Wszelkie informacje o tym biznesie i kontakt znajdują się pod adresem: www.faberlic.com