Dariusz Holeniewski, Wojciech Piechociński i Waldemar SmolińskiDariusz Holeniewski, Wojciech Piechociński i Waldemar Smoliński

Nowy rok przyniesie całemu sektorowi kolejne wyzwania i możliwości wykazania się marketingową intuicją. O podsumowanie ostatnich miesięcy w najszybciej rozwijającej się firmie branży marketingu społecznościowego poprosiliśmy pana Waldemara Smolińskiego, prezesa Souvre Internationale.

Maciej Maciejewski: Firma Souvre Internationale ma za sobą intensywny rok, pełen nieoczekiwanych zwrotów akcji, rekordowych obrotów i nowości w ofercie produktowej. Jak wspomina pan rok 2017?

Waldemar Smoliński: Minione 12 miesięcy zapisało się na kartach historii firmy Souvre Internationale jako wyjątkowo pracowity czas. Spółka rośnie w siłę, co bezpośrednio przekłada się na pozytywny rozgłos. Wiąże się to również ze wzrostem odpowiedzialności za rozwój kariery partnerów Souvre, których liczba sięga obecnie 40 000. Dokładamy wszelkich starań, aby dostarczyć im najwyższej jakości produkty i urozmaicić ofertę sprzedażową. Idąc tym tropem, wprowadziliśmy do e-sklepu perfumy dla kobiet i mężczyzn z linii francuskiej i kontynentalnej. Kolejne nowości to kolagenowa mgiełka do ciała oraz suplement diety Witamina B Plus.

Waldemar SmolińskiWaldemar Smoliński

Debiutujące produkty okazały się strzałem w dziesiątkę, o czym świadczy rosnąca liczba zamówień. Rozpiera mnie duma, gdy wspominam o nawiązanej w grudniu współpracy z Lechem Poznań. Partnerstwo z utytułowanym klubem piłkarskim daje nam szereg nowych możliwości w zakresie promocji produktów klasy premium. Kolejną sferą, która jest szczególnie istotna w branży marketingu społecznościowego, jest nieustanna motywacja naszych partnerów. Najlepsi z nich już w kwietniu pojadą na ekskluzywną wycieczkę zagraniczną z okazji drugiej rocznicy powstania firmy. Do floty luksusowych samochodów Souvre z każdym miesiącem dołączają kolejni laureaci programów motywacyjnych „Mój Jaguar, Mój Nissan” i „Auto-Motywacja bez Barier”, co świadczy o pełnym zaangażowaniu naszych liderów.

Maciej Maciejewski: We flocie aut Souvre jest obecnie ponad 50 samochodów. Obroty firmy od kwietnia 2016 roku osiągnęły już poziom 40 mln zł. Co wpływa na tak spektakularne wyniki?

Waldemar Smoliński: Wychodzę z założenia, że plan marketingowy jest po to, aby zrealizować go w 100%. Podobnie myślą partnerzy, którzy współtworzą ten biznes. Mimo, że dyrektorzy działają w różnych częściach Polski i Europy, tworzymy zgrany zespół, który wyznaje te same wartości.

Osiągnięcia w branży, o których świadczą kolejne nagrody, takie jak Przedsiębiorstwo Fair Play, Wiarygodna Firma czy Laur Klienta 2017, pozwalają nam współtworzyć firmę, która z dnia na dzień zyskuje coraz szersze grono sympatyków.

Wspólnie z Dariuszem Holeniewskim, dyrektorem generalnym Souvre, stworzyliśmy tę firmę od podstaw, dlatego mieliśmy wpływ na każdy, nawet najdrobniejszy element jeśli chodzi o marketing, ofertę produktową czy logistykę. Liczne szkolenia i konferencje, w których miałem okazję uczestniczyć, utwierdziły mnie w przekonaniu, że człowiek, który na każdym etapie swojej kariery zdobywa wiedzę, jest wprost skazany na sukces, stąd autorski projekt rozwoju liderów – mowa tutaj o Akademii Lidera Souvre, czyli cyklu szkoleń prowadzonych przez coacha, pana Szymona Gruszkę.

Maciej Maciejewski: Współpraca z Souve jest podręcznikowym przykładem efektu synergii. Na czym polega kooperacja partnerów, która prędzej czy później zaowocuje osiągnięciem niezależności finansowej?

Waldemar Smoliński: Od zawsze stawiamy na relacje. Przygoda z Souvre Internationale zaczyna się od poznania oferty produktowej, planów marketingowych oraz dróg awansu. Na początku musisz zrozumieć, że swoją pozycję w Souvre zawdzięczasz nie tylko pełnemu zaangażowaniu w to, co robisz, ale i czerpaniu dobrych wzorców od pozostałych członków struktury. Mówi się, że jesteś w tym biznesie dla siebie, ale nie sam.

Pozostali partnerzy sieci Souvre Internationale są zaangażowani w Twój sukces, ponieważ bez niego nie osiągną swoich celów biznesowych. Z kolei, gdy zaczniesz budować swoją grupę, zespół będzie korzystał z Twojego wsparcia. Souvre Internationale na każdym kroku będzie oferować swoją pomoc, ponieważ każdy aktywny partner firmy jest niezwykle ważny – ceniony i doceniany w programach motywacyjnych. Poczucie, że w każdej sytuacji możesz skontaktować się z dyrektorem lub skorzystać ze szkolenia pod okiem eksperta, daje poczucie bezpieczeństwa i komfortu w realizowaniu swoich planów biznesowych. Każdy nowy partner i odbiorca, którego wprowadzasz do struktury, jest wiele wart.

Maciej Maciejewski: Jedynym stałym elementem w biznesie jest zmiana. Co pana inspiruje do kreowania nowych rozwiązań?

Waldemar Smoliński: Nowe pomysły biznesowe, propozycje wzbogacające nasze foldery produktowe czy programy motywacyjne, których do tej pory nie było, to koncepcje, które czerpię z obserwacji postaw i zachowań w firmie.

Cały czas mam na uwadze to, czego się nauczyłem przez wszystkie lata pracy. Mam intuicję, która pomaga mi podejmować decyzje, które mobilizują partnerów do jeszcze większego zaangażowania w rozwój naszej struktury.

Wsłuchuję się w to, co mówią osoby współtworzące firmę Souvre i wyciągam z tego wnioski. Na kanwie tego udoskonalam biznes, aby jeszcze bardziej ułatwić partnerom osiąganie kolejnych poziomów. Współpraca z firmą pozwala złapać wiatr w żagle na morzu marketingowych wyzwań. To, dokąd dopłyniesz, zależy tylko od Ciebie. Kolejna ważna kwestia to szkolenia, bezpośredni kontakt z praktykami biznesu i coachami. Wiedza jest na wyciągnięcie ręki – czy to w internecie, np. podczas webinarów, czy podczas wydarzeń na żywo. Intuicja to marketingowy czynnik, który pomaga podejmować słuszne decyzje. Nawet jeśli nie odnajdziesz go w sobie w pierwszych tygodniach pracy, cierpliwości – z czasem zrozumiesz w pełni definicję marketingu społecznościowego.

Maciej Maciejewski: Na czym polega przewaga marketingu społecznościowego nad tradycyjnym biznesem u progu 2018 roku?

Waldemar Smoliński: Po pierwsze pracujemy, gdzie chcemy i z kim chcemy. Zarobki są wprost proporcjonalne do poziomu zaangażowania, ponadto mamy elastyczne godziny pracy. Stworzenie własnej sieci konsumencko-sprzedażowej to najlepsza droga do osiągnięcia satysfakcji finansowej. Rejestrując nowych partnerów, wykonujemy jednorazową pracę, a następnie nowe osoby zachęcają do współpracy kolejne, dzięki czemu sieć się rozwija. Kluczowe jest przekazywanie merytorycznej wiedzy niezbędnej do prowadzenia prezentacji biznesowych i produktowych.

Waldemar SmolińskiWaldemar Smoliński

Na początku czerpiemy pełnymi garściami z doświadczenia liderów, którzy współpracują z Souvre nieco dłużej. Na szczycie listy zalet marketingu sieciowego Souvre Internationale jest rozwój osobisty. W tej branży możesz nauczyć się przemawiać publicznie, nawiązywać nowe relacje biznesowe, negocjować czy zdobyć wiedzę z zakresu coachingu i mentoringu. Warunkiem osiągnięcia zamierzonych celów jest zdobycie nowych kompetencji. Szkolenia biznesowe i produktowe, konferencje, Akademia Lidera oraz webinary dyrektorskie to okazje do poszerzenia swoich marketingowych horyzontów. Bazujemy na wiedzy popartej konkretnymi przykładami i nieustannie uczymy się od siebie. Wytężona praca pozwala rozwijać się, ulepszać, co w krótkim czasie zaowocuje sukcesami w postaci awansu. Jeśli ktoś pyta mnie, co jest kluczem do imponujących osiągnięć w marketingu społecznościowym, odpowiadam krótko: wiedza.

Maciej Maciejewski: Rozwój biznesu jest głównym, ale nie jedynym obszarem aktywności firmy. Jakie projekty towarzyszą rozbudowie struktury Souvre i w jaki sposób wpływają na jej wizerunek?

Waldemar Smoliński: Pierwsza edycja Biegu Souvre w Inowrocławiu przeszła do historii jako udany debiut na sportowej mapie Polski. W wydarzeniu wzięło udział 600 uczestników, którzy wspólnie zamanifestowali, że zdrowie i dobre samopoczucie mają kluczowy wpływ na wszystkie dziedziny życia. W tym roku – 10 czerwca 2018, ponownie spotkamy się na starcie biegu. W ubiegłym roku narodziła się koncepcja pierwszego w Polsce Instytutu Urody Souvre. Partnerzy będą mogli nawiązać z nami współpracę na zasadzie franczyzy, licząc na szeroko zakrojone działania promocyjne wspierające rozwój ich biznesu, inicjowane przez pomysłodawców projektu. Pragnę podkreślić, że firma Souvre funkcjonuje zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu. Jesteśmy w pełni świadomi tego, że biznes nie sprowadza się jedynie do zarabiania pieniędzy. Angażujemy się w akcje charytatywne, dzielimy się z potrzebującymi, organizując przedświąteczną akcję „Pomagaj z Souvre” czy biorąc udział w aukcjach na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Luksusowy samochód odebrał Tomasz PotocznyLuksusowy samochód odebrał Tomasz Potoczny

Maciej Maciejewski: Jakie są plany rozwoju firmy na najbliższą przyszłość?

Waldemar Smoliński: Tendencja rosnącej liczby partnerów i odbiorców Souvre z pewnością utrzyma się przez kolejne lata. Mało tego – prognozuję, że w kolejnych miesiącach nabierze tempa. Jeśli chodzi o asortyment sklepu internetowego, to mogę zdradzić, że w planach na najbliższą przyszłość mamy wprowadzenie nowych linii kosmetyków do pielęgnacji ciała i środków czystości.

Jak nikt inny znam oczekiwania odbiorców naszych produktów i zadbam o to, aby byli w pełni usatysfakcjonowani z zakupów. O naszym ponadnarodowym biznesie dowiedzą się kolejne osoby, które rozważą możliwość dołączenia do polskiej firmy z europejskimi perspektywami.

Idziemy z duchem czasu, a kroku dotrzymują nam najlepsi specjaliści z dziedziny marketingu i sprzedaży. Motywuje nas wizja stworzenia międzynarodowej firmy, która spełnia europejskie standardy dostarczania produktów do klientów.

Maciej Maciejewski: Dziękuję za rozmowę. (Foto: Marek Jarkulisz)

Zachęcamy również do obejrzenia ekskluzywnych wywiadów wideo z zarządem firmy Souvre Internationale:

Prezes Waldemar Smoliński:

Dyrektor generalny Dariusz Holeniewski: