Dlaczego planowanie pracy to podstawa w biznesie MLM?

przez Magdalena Bieni

Z pewnością w swojej codziennej pracy, jako lider bądź dystrybutor MLM spotykasz się z różnymi wyzwaniami. Może są to trudności w pozyskaniu klientów, może obiekcje na spotkaniach rekrutacyjnych, może problemy ze współpracownikami, którzy najpierw umówili się z Tobą na działanie, a teraz znajdują tysiące powodów, żeby tego nie robić… Cokolwiek by to nie było, najbardziej prawdopodobną przyczyną takiego stanu rzeczy jest… lenistwo.

Magdalena BieniaMagdalena Bienia

Lenistwo ubrane w płaszcz „braku motywacji”, „czasu”, „pieniędzy”. Tak, pieniędzy. Taki paradoks spotkań rekrutacyjnych – mówisz ludziom, że masz dla nich biznes, w którym będą zarabiać a oni na to, że przeszkodą jest brak pieniędzy – też się z tym spotkałeś?

Pomyśl o ile łatwiej byłoby Ci budować biznes, gdyby Twoi współpracownicy sami potrafili się zmotywować? Gdyby nie tylko marzyli, ale umieli te marzenia zamieniać w cele a potem tworzyć realne plany działania i wdrażać je w życie? Jeśli dbaliby o swoją edukację i rozwój bez czekania, aż Ty polecisz im coś wartego zainteresowania.

Kiedy przez kilka lat współpracowałam z jedną z firm MLM różne osoby próbowały mi wmówić, że jest to biznes nieprzewidywalny, bo przecież nie wiąże mnie z ludźmi w zespole żaden formalny stosunek pracy. Niektórzy próbowali powątpiewać w jego stabilność i kwestionować każdy możliwy aspekt działania.

Jeśli jednak rozwijasz swój biznes to wiesz doskonale, że jest bardzo stabilny i przewidywalny, kiedy odpowiednio się do tego przygotujemy. A w tym przygotowaniu nie ma nic ważniejszego (po ustaleniu zasad współpracy z nowym współpracownikiem) jak właśnie wyznaczanie celów i planowanie. To idealna szansa na rozwój. Dzięki temu jesteś w stanie rozwijać się w odpowiednim tempie i masz podstawę – mierzalną (liczby) do pracy z zespołem – do egzekwowania wyników i zasad.

Jednak wracając do wyzwań – jednym z istotnych, związanych właśnie z planowaniem pracy (nie wiem czy wiesz, ale ludzie nie planują nie dlatego, że im się nie chce, ale dlatego, że nie potrafią tego dobrze robić; a nie realizują celów w dużej mierze dlatego, że narzędzia pracy, z których korzystają są nieefektywne i zamiast pomagać utrudniają) jest korzystanie z właściwego terminarza. Takie, profesjonalne narzędzie pracy, zagwarantuje Ci sukces i oczekiwane wyniki.

Jaki zatem powinien być kalendarz dla branży MLM? Co powinien zawierać Twój kalendarz Lidera/ Dystrybutora?

  • Odpowiedni horyzont czasowy – tzn. zbiorczy kalendarz roczny, kalendarze miesięczne i tygodniowe rozpiski – tak, aby ułatwić Ci perspektywiczne spojrzenie na swoją pracę i najważniejsze wydarzenia w życiu.
  • Miejsce na wypisanie swoich celów (rocznych, kwartalnych, miesięcznych i tygodniowych) – by na bieżąco monitorować swoją pracę, utrzymywać motywację i móc się kontrolować.
  • Podział celów na zadania i ich planowanie w tygodniowym układzie  – dzięki czemu wiesz ile, czego i na kiedy masz przygotować/ zrobić/ wypracować.
  • Tygodniowe kalendarium po otworzeniu kalendarza czyli widok na pełnych siedem dni tygodnia – łącznie z SOBOTĄ i NIEDZIELĄ (doskonale wiemy, że w weekendy każdy człowiek działający w systemie network marketing robi spotkania), na które można planować swoją pracę, bo tylko wówczas jesteśmy w stanie efektywnie sobą zarządzać i wykorzystywać luki czasowe.
  • 15 minutowe bloki czasowe – planowanie zadań na poszczególne 15 minutowe bloki czasowe daje niesamowite efekty szczególnie u osób, które są bardzo zajęte i mają kilka projektów na głowie (np. praca, dom, rodzina, dodatkowy biznes, etc) – wówczas zwiększamy swoją produktywność maksymalnie wyznaczając zadania na takie odcinki czasu.
  • Motywacja i edukacja – tak potrzebne, abyśmy my i nasi partnerzy biznesowi rozwijali się we właściwy sposób, umieli podnieść w trudniejszych chwilach i wiedzieli jak radzić sobie z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi nas i naszego biznesu. To 

Osobiście zawsze miałam problem z tym aby znaleźć kalendarz, który będzie zgodny z tymi sześcioma punktami i który realnie przyczyni się do poprawy jakości mojej pracy, więc zazwyczaj sama tworzyłam swoje narzędzia. Od ubiegłego roku tworzę takie na większą skalę, więc jeśli zgadzasz się z tym, co napisałam na początku artykułu – masz świadomość, że rozwój Twojego biznesu jest uzależniony od Twojej umiejętności wyznaczania celów, planowania i utrzymania motywacji Twoich współpracowników – zajrzyj e-sklepu www.leadershop.pl. Tam znajdziesz najlepszy kalendarz do planowania Twojego biznesu MLM.

Znajdziesz tam „Projekt Twoje Życie 2015”, czyli specjalną edycję kalendarza biznesowego, który spełnia wszystkie powyższe wymagania, więc zaspokoi potrzeby Twoje, Twoich współpracowników (warto zrobić zapas już teraz, bo jeśli rekrutujesz to prawdopodobnie ludzie rozpoczynający z Tobą współpracę w czerwcu nie kupią nigdzie kalendarza) i co najważniejsze ułatwi Wam wszyskim pracę.

Najlepszy Kalendarz Biznesowy do nabycia – za śmieszne pieniądze – w tym miejscu: www.leadershop.pl

Autorka tekstu i kalendarza jest trenerką, ekspertem ds. planowania i zwiększania produktywności. Mówca motywacyjny, coach wystąpień publicznych. Twórczyni kompleksowego systemu rozwoju i zwiększania własnej efektywności Bridge Success System™. Właścicielka Instytutu Kreowania Osobowości. Praktyk w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim, negocjacjami, rekrutacją, sprzedażą, finansami. W biznesie od 2004 roku (przez 10 lat związana z jedną z wiodących firm MLM w Polsce). Prywatnie optymistka i entuzjastka podejmowania nowych wyzwań oraz pasjonatka zdrowego stylu życia i dobrej zabawy.

Mogą Cię również zainteresować