źródło: www.flickr.com źródło: www.flickr.com

Jak uniknąć nieuczciwych przedsiębiorców i nie dać się oszukać, kiedy polityka prywatności nie jest wystarczającym gwarantem? Polski rynek e-commerce rozwija się niezwykle dynamicznie, stale zwiększając swoją wartość. Jak czytamy w raporcie Euromonitor International „Bezpieczeństwo zakupów w polskich sklepach internetowych” aktualna wartość rynku e-commerce w Polsce szacowana jest na 17,6 mld złotych. Natomiast z badań Nielsen Group wynika, że już 50% internautów dokonuje zakupów online. Duży wpływ z pewnością mają na to takie czynniki jak: oszczędność czasu, pieniędzy, duży wybór asortymentu. Polskie sklepy internetowe starają się dostosować w największym stopniu do potrzeb klientów, tak aby wciąż wychodzić im naprzeciw.

Co decyduje o tym, że kupujemy w sieci?

W ostatnim czasie Ceneo przeprowadziło badanie wśród swoich użytkowników, które wykazało, że oferty posiadające „zaufane opinie” mają wyższą klikalność niż oferty bez takiego oznaczenia. Dla konsumentów cena ma duże znaczenie, jednak nie jest ona czynnikiem decydującym i wystarczającym. Wielu e-klientów chętnie dopłaci do produktu i złoży zamówienie w sklepie godnym polecenia, który posiada pozytywne opinie i wzbudza u klienta poczucie bezpieczeństwa oraz zaufanie.

Obecnie wiele serwisów zakupowych umożliwia ocenianie danych ofert przez użytkowników. Na platformie Szmalback.pl użytkownicy będący klientami sklepów mogą poza uzyskaniem dodatkowych zniżek również zamieścić opinię o danym sklepie poprzez komentarz i skalę punktową zaprezentowaną w postaci gwiazdek.

źródło:www.ranking.ceneo.pl źródło:www.ranking.ceneo.pl

Bezpieczeństwo transakcji

Liczba e-klientów systematycznie wzrasta. Istotną kwestią mając wpływ na powodzenie naszego e-sklepu jest zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa wdrożonych rozwiązań w sklepie internetowym oraz przekonanie klientów do ich niezawodności. Należy pamiętać, że wraz ze wzrostem liczby transakcji handlowych w sieci zwiększa się liczba dokonywanych cyber przestępstw. Jak więc zmniejszyć ryzyko i nie wpaść w pułapkę? Sklep musi koniecznie zastosować odpowiednie oprogramowanie, a e-klient musi dokładnie zapoznać się z polityką prywatności, regulaminem obowiązujących transakcji i przeprowadzić research opinii o sklepie.

E-klient przede wszystkim powinien korzystać z platform, które są wiarygodne i sprawdzone. Np. serwis zakupowy Szmalback.pl w trosce o swoich klientów starannie dobiera sklepy internetowe, które spełniają najwyższe normy bezpieczeństwa. Ponadto serwis stara się służyć radą i pomocą w sytuacjach reklamacji lub finalizowania transakcji. W systemie nie znajdziemy żadnych ukrytych kosztów, zarówno przy zakupach jak i przy wypłatach premii. Dla e-sklepów i platform zakupowych największą wartością powinny być udane zakupy oraz bezpieczeństwo danych osobowych oraz karty kredytowej. W systemach sklepów nie powinny być przechowywane żadne dane poufne.