Foto: Maciej Maciejewski Foto: Maciej Maciejewski

Po pierwszej w Polsce rzetelnej publikacji o sektorze sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego biorąc pod uwagę media ogólnospołeczne – Raporcie „Wprost”, teraz ukazał się kolejny. Tym razem artykuł zamieszczony w tygodniku „Newsweek Polska” skupia się na możliwościach, jakie daje ten rodzaj prowadzenia własnej działalności gospodarczej ludziom nie posiadającym gotówki na rozpoczęcie biznesu, ale również dotyka kwestii szybkiego rozwoju firm MLM w kontekście zauważalnej recesji, która dotknęła przedsiębiorstwa reprezentujące inne dziedziny.

„Ten model sprzedaży (…) w ostatnich kryzysowych latach stał się najbardziej dynamiczną na świecie formą handlu, mnożąc obroty w tempie 15-20 proc. rocznie.” – podkreśla „Newsweek” i przytacza konkretny przykład:

„Widać to doskonale na przykładzie firmy rodziny Trawińskich z Wrocławia. Stworzony przez Andrzeja Trawińskiego Perfand od 1995 roku produkował perfumy w Psarach pod Wrocławiem (…) Trawiński sprzedawał je do mniejszych krajowych sklepów i butików oraz do kilku krajów naszego regionu Europu, ale rynku nie zawojował. Jeszcze w połowie tej dekady obroty Perfandu nie przekraczały 20 mln złotych. Dziś w efekcie zmiany sposobu dystrybucji i wejścia w system MLM to biznes o zupełnie innej skali. Zajmuje się tym stworzona w 2005 roku FM GROUP.”

Jak wyznał dziennikarzowi „Newsweeka” Andrzej Trawiński – w tym roku obroty firmy osiągną kwotę miliarda złotych. Ponoć powstają plany o otwarciu dodatkowych fabryk w Azji i Ameryce Południowej. Nas cieszy, że autor publikacji poruszył w niej również temat możliwości, jakie daje system MLM społeczeństwu:

„Za ekspansją marketingu wielopoziomowego stoją młodzi, przedsiębiorczy ludzie, z ponad przeciętnymi zdolnościami organizacyjnymi i łatwością nawiązywania kontaktów, dla których ten specyficzny biznes jest jakby stworzony. Specyficzny, bo w MLM można zacząć od zaraz, praktycznie bez grosza przy duszy, wybierając po prostu najbardziej odpowiedni dla siebie produkt z oferty kilkudziesięciu działających u nas firm tego sektora.” – czytamy w „Newsweeku”.

W artykule mowa jest również o Kamili Molińskiej z Oriflame i Marzenie Demczuk z Colway. Autor tekstu pomylił się tylko raz, wsadzając do jednego worka marketing sieciowy z marketingiem bezpośrednim, a przecież każdy kto choć odrobinę interesuje się tymi zagadnieniami dobrze wie, że to dwie, różne bajki. Jednak biorąc pod uwagę całokształt artykułu zapominamy o tej pomyłce, a Czytelnikom „Network Magazynu” działającym w MLM polecamy jak najszybciej udać się do kiosków, na stacje benzynowe i do Empików w celu zaopatrzenia się w co najmniej kilka sztuk tego numeru „Newsweeka” na osobę. To kolejny as negocjacyjny w Waszym rękawie podczas rozmów sprzedażowo-rekrutacyjnych.