Grzegorz Turniak Grzegorz Turniak

Często pytacie, gdzie i w jaki sposób nawiązywać nowe kontakty, które mogą pomóc w rozwoju Waszego biznesu MLM. Oto odpowiedź. Inicjatorem tego cyklicznego przedsięwzięcia jest BNI (Business Networking International) – organizacja referencyjna zrzeszająca ponad 140 tys. członków na całym świecie. Networking jest wciąż jeszcze nie wszystkim znaną, ale skuteczną metodą poznawania partnerów biznesowych i podtrzymywania relacji w biznesie. Zdecydowanie bliższy jest młodemu pokoleniu ludzi, dla których codziennością stała się obecność na portalach społecznościowych, takich jak Facebook czy Goldenline. Społeczności w sieci nie tylko pozwalają podtrzymywać więzi ze znajomymi, ale też umożliwiają nawiązywanie kontaktów i często służą jako nowy kanał dotarcia do potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych.

Jednak żaden portal, forum czy czat nie zastąpi bezpośredniego kontaktu z drugą osobą, co potwierdzają badania realizowane przez Ivana Misnera, założyciela BNI. Dobre relacje, bezpośredni kontakt i rekomendacje są kluczowymi zasadami cotygodniowych spotkań przedsiębiorców – członków BNI w poszczególnych miastach, gdzie znajdują się oddziały organizacji. Ta idea przyświeca też Międzynarodowemu Tygodniu Networkingu, na którym osoby pro-aktywne, otwarte, dbające o rozwój swoich firm lub organizacji mają szansę poznać nowych partnerów, współpracowników czy klientów. Przecież te kontakty to potencjalne kontrakty.

Jak mówi Grzegorz Turniak, prezes BNI Polska, w naszym kraju pojawiło się w ostatnich latach coraz więcej wydarzeń mających na celu nawiązywanie nowych kontaktów. – Co prawda osoby ze starszego pokolenia mają nadal niski poziom zaufania, rzadko są członkami różnych organizacji, nie zrzeszają się, ale pokolenie wychowane po 1989 roku niewiele odstaje od Zachodu, poszukuje miejsc do networkingu. Coraz więcej jest też organizacji łączących młodych Polaków, którzy chcą się poznawać, działać wspólnie. Właśnie poprzez Międzynarodowy Tydzień Networkingu tworzymy takie szanse – wyjaśnia prezes BNI.

Międzynarodowy Tydzień Networkingu 2012 przebiegnie pod hasłem „Networking w biznesie a płeć”. Zaprezentowane będą światowe i polskie wyniki badań realizowanych przez Ivana Misnera w ciągu ostatnich dwóch lat, na próbie 12 000 osób z kręgów biznesu, a uczestnicy spotkań i konferencji dowiedzą się o różnicach w prowadzeniu networkingu przez mężczyzn i kobiety.

– Kobiety są bardziej nastawione na relacje, poznanie drugiej osoby, potrzebują więcej czasu na zbudowanie zaufania, wypróbowanie usług czy produktów, większą też wagę przywiązują do kompetencji partnera – tłumaczy wyniki badań Grzegorz Turniak. – Mężczyźni natomiast podchodzą do networkingu bardziej zadaniowo, polegają na osiągnięciach innych osób i istotny jest dla nich charakter potencjalnego partnera. Szybciej zamieniają kontakty na kontrakty i spędzają na networkingu więcej czasu niż kobiety.

Jak stwierdza Misner na swojej stronie http://businessnetworkingandsex.com poświęconej temu tematowi, generalnie płeć nie ma dużego wpływu na różnice w stylach networkingu. Jednakże, co zastanawiające, duży wpływ ma miejsce, gdzie jest uprawiany networking. Badanie wykazało, że networking prowadzony online jest skuteczny jedynie dla 27% badanych podczas, gdy tradycyjna, bezpośrednia forma kontaktów biznesowych przynosi efekt u ponad 82% osób.

– Wyniki tych badań potwierdzają, jak ważne są bezpośrednie spotkania, których uczestnicy są nastawieni na wzajemne poznawanie siebie, swoich biznesów i jak potrzebne są skuteczne sposoby poprawiające autoprezentację, komunikację interpersonalną i umiejętność przekuwania kontaktów na kontrakty – mówi prezes BNI Polska. – Tego wszystkiego uczy BNI. Zapraszamy wszystkie osoby, które chcą poznać tajniki nawiązywania dobrych relacji w biznesie do udziału w spotkaniach otwartych i konferencjach, a szczegóły dotyczące tegorocznego MTN są dostępne na stronie http://www.tydziennetworkingu.pl.

BNI (Business Networking International) to profesjonalna biznesowa organizacja referencyjna założona w USA w 1985 roku przez Ivana Misnera. Swój ogromny sukces zawdzięcza aktywności ponad 140 tys. członków zgromadzonych w 6114 klubach na całym świecie. To największa tego rodzaju organizacja zrzeszająca przedsiębiorców, którzy w każdym roku działalności przekazują sobie kilka milionów rekomendacji o wartości 1,5 mld euro. Istotną zasadą jest możliwość przystąpienia do grupy BNI jednego przedstawiciela danej profesji. BNI dba o jakość i etykę biznesu, a także wpływa na rozwój przedsiębiorców poprzez cykliczne szkolenia z networkingu, autoprezentacji i komunikacji.