Difference Between A Cv And Cover Letter Egyptian Pyramids For Kids Homework England Presentation World Cup Song 2018 About Any Book Review Queueing Theory Thesis Example Essay About The Best Gift I've Ever Received

Badania o użyteczności w internecie

przez Bartłomiej Dwornik

Czy efekty internetowej użyteczności da się policzyć? Okazuje się, że tak, zwłaszcza w biznesie. Użyteczna strona sprzedaje dwa razy lepiej i przyciąga klientów dwu i pół krotnie skuteczniej – jak czytamy w raporcie „Użyteczność w internecie”.

 

źródło: www.sxc.hu
źródło: www.sxc.hu

Raport opublikował portal Interaktywnie.com z Grupy Money.pl a podstawowe przesłanie z niego płynące można zamknąć w jednym zdaniu: kto o użyteczności zapomni, ryzykuje zniechęcenie nawet 80% potencjalnych klientów. Z cytowanych w raporcie Interaktywnie.com analiz prowadzonych na e-klientach przez A.T. Kearney wynika, że aż 82% potencjalnych klientów potrafi zrezygnować z zakupów online, jeśli napotyka na stronie kłopoty z nawigacją, albo nie może znaleźć potrzebnych informacji. Prawie połowa internautów – jak ustaliła z kolei firma badawcza Forrester Research – nigdy nie wraca na stronę, na której nie udało im się wyszukać informacji, którą spodziewali się tam znaleźć.

Badania Creative Good i U ser Interface Engineering dowiodły, że od 35 do 43% wszystkich prób zrobienia zakupów w internetowych sklepach sie nie udaje, choć klienci bardzo próbują. Rezygnują pokonani przez źle skonstruowaną nawigację i nieczytelny układ stron www. Portal Interaktywnie.com poprosił też ekspertów usability, by wzięli pod lupę 20 najpopularniejszych w Polsce serwisów społecznościowych. Z rodzimych witryn najlepiej pod względem użyteczności wypadły Goldenline oraz Wykop, jednak czołówka rankingu należy zdecydowanie do graczy zagranicznych. Najbardziej przyjazne użytkownikowi okazały się Twitter i Facebook.

Cały raport „Użyteczność w internecie” pobrać można ze strony:
www.interaktywnie.com.

Mogą Cię również zainteresować