Roczna kwota sprzedaży zawiera dochód uzyskany ze sprzedaży bezpośredniej w systemie MLM oraz z pozostałych przedsięwzięć biznesowych firmy. – Siłą napędową tego nadzwyczajnego osiągnięcia są nasi przedsiębiorcy, wspierani przez 21 000 pracowników na całym świecie – powiedzieli we wspólnym oświadczeniu Steve van Andel, przewodniczący zarządu oraz Doug DeVos, prezes Amway. – Przedsiębiorcy z ponad 100 krajów i terytoriów na całym świecie uzyskują dochody dzięki biznesowi Amway, równocześnie przyczyniając się do kolejnych rekordowych wyników firmy.

Prym wiodą produkty odżywcze

Produkty związane z odżywianiem nadal są liderem sprzedaży Amway. Flagowe produkty to m.in.: NUTRILTE™ Protein Powder i suplementy NUTRILITE™ DOUBLE/ TRIPLE X. Zanotowano również wzrost w kategorii Healthy Aging, do której wlicza się sprzedaż suplementów diety NUTRILITE™ Memory Builder. Produkty, które zostały przez Amway w tym roku wprowadzone na rynek to:

  • TRUVIVITY marki NUTRILITE™, stanowiące opatentowany system nawilżania, do którego wykorzystano naukowe doświadczenie firmy w żywieniu i pielęgnacji urody,
  • nowa linia produktów wspomagających utrzymanie prawidłowej wagi, BODY KEY marki NUTRILITE™.

Kategoria produktów dla urody również przyczyniła się znacząco do końcowego wyniku. Została ona wzmocniona wprowadzeniem na światowe rynki nowej linii do pielęgnacji skóry ARTISTRY YOUTH XTEND™ oraz linii rozświetlającej ARTISTRY IDEAL RADIANCE™.

W kategorii produktów dla domu wysoka była sprzedaż Systemu Oczyszczania Wody eSpring™, dodatkowo ugruntowana wprowadzeniem tego produktu w Chinach pod koniec roku 2012 oraz jego wzmożoną sprzedażą na azjatyckich rynkach. eSpring™ jest obecnie światową marką numer jeden w kategorii domowych systemów oczyszczania wody, co potwierdzono w badaniu dotyczącym światowej sprzedaży w 2012 roku, przeprowadzonym przez Verify Markets.

Rozwój firmy

Aby zaspokoić wzrastające zapotrzebowanie na produkty firmy, Amway podjął działania rozwojowe o wartości 375 milionów dolarów w zakresie produkcji oraz prac badawczo-rozwojowych na skalę światową. Rozwój ten zakłada budowę infrastruktury w Waszyngtonie, Kalifornii oraz Michigan w Stanach Zjednoczonych, jak również nowej placówki w Indiach oraz infrastruktury badawczo-rozwojowej w Chinach i Korei Południowej. Częścią planu rozwojowego są również ośrodki produkcji w Wietnamie i Chinach.

ReklamaReklama

Amway kontynuuje także wspieranie swoich współpracowników poprzez strategię tzw. „physical presence”, jak na przykład podczas otwarcia centrum biznesowego w Berlinie w Niemczech w 2013 roku. W ciągu ostatnich kilku lat firma osiągnęła sukces podczas wprowadzania tego rodzaju placówek do swojego modelu biznesowego, a po otwarciu placówki w Citi Field w Nowym Jorku, posiada obecnie takie centra we wszystkich czterech regionach firmy.

Wspierając przedsiębiorczość

Stale wspierając przedsiębiorczość Amway opublikował w listopadzie 2013 roku Światowy Raport o Przedsiębiorczości. W raporcie przeanalizowano stosunek poszczególnych społeczeństw do samozatrudnienia, podając informacje na temat światowych danych oraz chęci rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej społeczeństw w różnych krajach. Amway zbierał i analizował dane dotyczące przedsiębiorczości regularnie od 2008 roku. W 2013 roku w badaniu wzięły udział 24 kraje, w tym Stany Zjednoczone, Meksyk, Kolumbia, Japonia, Australia oraz kraje europejskie.

Dla dzieci w potrzebie

Podczas dziesiątej rocznicy kampanii AMWAY ONE BY ONE™ dedykowanej dzieciom w potrzebie, firma skupiła swoje działania organizując 20 listopada 2013 roku na całym świecie szereg akcji charytatywnych. Całodniowe wydarzenie, nazwane Globalnym Dniem Dziecka Amway, zmobilizowało pracowników i przedsiębiorców firmy z całego świata do działania w dobrej sprawie na rzecz dzieci. Około 15 000 osób z 57 krajów uczestniczyło tego dnia w 300 projektach, które objęły 100 000 dzieci na całym świecie.

ReklamaReklama

Amway jest światowym numerem jeden w branży sprzedaży bezpośredniej i MLM według Direct Sellin News Global 100. Założony w 1959 roku przez przedsiębiorców – Richa DeVosa oraz Jaya Van Andela w Ada, w stanie Michigan, w Stanach Zjednoczonych, Amway oferuje produkty i możliwości biznesowe wspierane przez własne zasoby, takie jak: agrobiznes, produkcja oraz logistyka i zaopatrzenie. Ponad 900 naukowców, inżynierów i techników pracuje w 75 działach badawczo-rozwojowych i laboratoriach kontroli jakości na całym świecie, aby wspierać procesy rozwoju produktów i kreować kulturę naukowego podejścia. Najlepiej sprzedającymi się markami Amway są witaminy, minerały i suplementy diety NUTRILITE™, kosmetyki pielęgnacyjne i kolorowe ARTISTRY™ oraz system oczyszczania wody eSpring™.