ALeA – sesja srebrna za nami

przez Piotr Hoffmann

Srebrna sesja tego przedsięwzięcia organizowanego przez firmę Akuna Polska oraz jej współpracowników odbyła się w Ossie 12 czerwca br. ALeA to skrót od Akuna Leadership Academy. Niektórzy networkerzy używają nazwy – Akademia Przywództwa Akuny.

To stosunkowo nowy projekt dydaktyczno-szkoleniowy, który powstał z myślą o energicznych, przedsiębiorczych ludziach pragnących wziąć sprawy w swoje ręce i osiągnąć sukces. ALeA spotkała się już z ogromnym zainteresowaniem, choć od maja 2009 roku odbyło się dopiero kilka jej cykli szkoleniowych.

Anna i Grzegorz Rutkowscy, zdjęcie z ALeA Summer Edition 2009
Anna i Grzegorz Rutkowscy, zdjęcie z ALeA Summer Edition 2009

Czerwcowa sesja srebrna zaczęła się od powitania gości przez prowadzących spotkanie: Anię i Grzegorza Rutkowskich, którzy podczas wielu przemówień opowiadali o początkach swojej kariery w biznesie MLM Akuny. Ania i Grzegorz powitali również prezesów firmy: Tomasza Kwolka i Bogusława Dudzika, Marcina Maciąga – country managera, członków AVC oraz wszystkich dystrybutorów. W ich imieniu zabrał głos Marcin Maciąg, który stwierdził, iż pamięta pierwszą sesję ALeA i z perspektywy czasu widzi, że było warto realizować to właśnie przedsięwzięcie. Dodał, że plan się sprawdził głównie poprzez swoją merytorykę.

Potem były wykłady. Pierwszy wygłosił Jerzy Engel, były piłkarz, trener. Jego wykład nosił tytuł „Tworzenie kultury sukcesu”. Engel opowiadał o swoich kolegach, świetnych trenerach różnych światowych reprezentacji piłkarskich i ich sposobach docierania do ludzi, budowaniu dobrego składu, drodze do osiągania sukcesu oraz o tym, że te drogi i sposoby są nieraz zupełnie różne, ale mimo to, skuteczne. – Chodzi o to, żeby każdy z nas wypracował sobie swój własny sposób budowania relacji z ludźmi, czerpiąc z doświadczeń tych, którym się to już udało – mówił Engel. Swoje wystąpienie zobrazował filmem z wypowiedziami wielu osób.

Głównym przesłaniem całej sesji srebrnej ALeA było pytanie „Dlaczego Akuna?”. Dlatego wielu czołowych menedżerów opowiadało o swoich początkach w firmie, o tym, dlaczego zaczęli używać produkt, co skłoniło ich do współpracy z firmą, jak budowali swój biznes i jaka, z perspektywy czasu, jest ich recepta na osiągnięcie sukcesu. Wykłady poświęcone tym właśnie kwestiom wygłosili członkowie Akuna VIP Club i Akuna Power Team: Iwona i Radek Jakubczak, Katarzyna i Marek Dziura, Ewa i Wiktor Juszczykowie, Dorota i Roman Stasiccy oraz Anna i Grzegorz Rutkowcy.

Uczestnicy edycji ALeA Summer Edition 2009
Uczestnicy edycji ALeA Summer Edition 2009

Bogusław Dudzik – wiceprezes Akuna Polska mówił o planach firmy związanych z wprowadzeniem nowych produktów oraz o programie „Akuna Pomaga”, dzięki któremu firma dotrze do osób najbardziej potrzebujących, a Mirosław Horodecki – członek Akuna VIP Club oraz towarzyszący mu Paweł Borecki – ekspert rady VIP i Wanda Podgórska – menedżer Akuny, przedstawili prezentację możliwości biznesowych pt: „Teraz 20-stki”, mówiącą o tym, dlaczego akurat taka strategia jest najlepszym rozwiązaniem w ich biznesie.

Jako ostatni o swoich spostrzeżeniach związanych z budowaniem biznesu w MLM, zespołu i swojej walce z chorobą, opowiadał świetny mówca współpracujący z Akuną na pozycji wiceprezydenta – Julian Kowalski. Jego półtora godzinny wykład został nagrodzony owacjami na stojąco, a wiele osób miało łzy w oczach ze wzruszenia. Sesja była też świetną okazją do nominowania osób, które awansowały na pozycję lidera, lidera dywizji, dyrektora sieci regionalnej, junior i senior buildera oraz wręczenia certyfikatów wszystkim absolwentom Akuna Leadership Academy.

Kompleks hotelowy w Ossie, zdjęcie z ALeA Summer Edition 2009
Kompleks hotelowy w Ossie, zdjęcie z ALeA Summer Edition 2009

MLM jest poważnym biznesem, a żeby odnieść w nim sukces trzeba być dobrze wyedukowanym. Akuna poprzez projekt ALeA stwarza swoim współpracownikom szansę na edukację i rozwój. Projekt stworzyli czołowi menedżerowie firmy, którzy odnieśli w niej największe sukcesy, przetestowali go na sobie i teraz uczą innych. Ci z kolei szkolą swoich współpracowników na niższych szczeblach, więc wiedza przekazywana jest kaskadowo i wszystkie osoby współpracujące z firmą korzystają z jednakowych standardów.

Mogą Cię również zainteresować