VI edycja konkursu PNSA za nami

przez Aleksandra Molędowska
559 odsłony

Etyka może iść w parze z wysokimi wynikami w sprzedaży – udowodnili to laureaci VI edycji konkursu Polish National Sales Awards, którzy zostali nagrodzeni podczas gali 9 grudnia 2014 roku w warszawskim hotelu InterContinental.

ee

W kategorii Menedżer Sprzedaży Bezpośredniej zwyciężyła Grażyna Jakielska z Avon Cosmetics Polska Sp. z o.o. a Joanna Zwolennik i Maria Siwczyńska-Musiał, reprezentujące ten sam koncern, otrzymały wyróżnienia. Zwycięstwo w kategorii Sprzedawca Roku – Sprzedaż Bezpośrednia zgarnął Arkadiusz Rak z Alior Bank SA natomiast wyróżnienie zdobyła Małgorzata Wach z Avon Cosmetics Polska Sp. z o.o. Ponadto Dorota Ostrożańska została wyróżniona w kategorii Trener Sprzedaży.

W tym roku wręczono także po raz pierwszy nagrodę w kategorii Dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń, Dyrektor Sprzedaży w Banku, Menedżer Sprzedaży B2B oraz przyznano nagrodę i tytuł SUPER SPRZEDAWCA ROKU. Prof. UW, dr hab. Jacek Męcina, sekretarz stanu w ministerstwie pracy i polityki społecznej wygłosił przemówienie pt. „Sprzedaż jako warunek rozwoju – uniwersalne kompetencje dla realnej wartości”. Uroczystość prowadzili Elżbieta Pełka – prezes zarządu Polish National Sales Awards oraz Jacek Rozenek. Patronatem honorowym tegoroczny konkurs objął Janusz Piechociński, wicepremier i minister gospodarki. 

Elżbieta Pełka, prezes zarządu Polish National Sales Awards podziękowała uczestnikom i wszystkim interesariuszom oraz zwróciła uwagę na rolę, jaką odgrywa konkurs w kształtowaniu standardów sprzedażowych w naszym kraju: – Polish National Sales Awards to obecnie już nie tylko konkurs, to platforma współpracy i wymiany doświadczeń dla wszystkich zaangażowanych w kształtowanie standardów sprzedaży w Polsce. Cieszy mnie, że coraz więcej instytucji i organizacji angażuje się w realizację misji PNSA, jaką jest działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorstw poprzez wspieranie działów sprzedaży przy jednoczesnym tworzeniu etosu profesjonalnego sprzedawcy – powiedziała Elżbieta Pełka. – Serdecznie gratuluję wszystkim laureatom doskonałych wyników sprzedażowych i życzę, aby przełożyły się one na realizację celów zawodowych.

W przemówieniu Elżbieta Pełka zwróciła również uwagę na to, jak ważne jest obecnie nie tylko zdobycie, ale głównie utrzymanie klienta oraz zbudowanie z nim partnerstwa. Podkreśliła również, że najlepsi sprzedawcy nie osiągnęliby tak dobrych wyników i nie byliby nagrodzeni w konkursie, gdyby nie zarządy firm i polityka etycznego zarządzania sprzedażą. Wprowadzanie dobrych praktyk w przedsiębiorstwach to pozytywny przykład dla innych firm oraz znak naszych czasów, w których coraz bardziej liczy się odpowiedzialność za pracowników, za biznes i jego otoczenie. Prezes PNSA zaznaczyła też, że należy promować taki pozytywny model postępowania i że pomagają w tym działania prowadzone w ramach platformy Polish National Sales Awards m.in. analizy, raporty, dyskusje w gronie specjalistów, badania rynkowe realizowane wspólnie z MillwardBrown itd. Te aktywności pokazują rynkowi, w jakim kierunku zmierzamy oraz co mamy mu do zaoferowania.

– Przewaga rynkowa przedsiębiorstwa może być i jest budowana właśnie na poziomie sprzedaży – podkreśla Elżbieta Pełka. – Błędnym jest myślenie, że sprzedawca nie odgrywa kluczowej roli w organizacji. I błędnym jest myślenie pracownika, że nie jest sprzedawcą i pozostaje bez wpływu na kondycję organizacji.

Podczas gali wręczone zostały nagrody dla najlepszych w sprzedaży w 18 kategoriach. Po raz pierwszy w sześcioletniej tradycji konkursu, na wniosek Elżbiety Pełki przyznano nagrodę specjalną Super Sprzedawca dla osoby, która sumarycznie osiągnęła najwyższy wynik ze wszystkich uczestników konkursu. Statuetkę otrzymała Anna Gola z Banku Pocztowego SA. Laureaci i wyróżnieni oprócz statuetek i dyplomów otrzymali nagrody w postaci szkoleń ufundowanych przez: Sandler Training, Franklin Covey, Persona Global, Pasja Grupa Dobrych Trenerów oraz Brian Tracy International.

Galę uświetnili swą obecnością przedstawiciele rządu i parlamentu: prof. UW dr hab. Jacek Męcina, sekretarz stanu w ministerstwie pracy i polityki społecznej, Arkadiusz Bąk, podsekretarza stanu w ministerstwie gospodarki, Witold Prandota reprezentujący marszałka województwa mazowieckiego Adama Struzika, Anna Podniesińska, właścicielka i prezes wielu firm w holdingu rodziny Podniesińskich, prezes zarządu Związku Handlu i Usług Konfederacji Lewiatan, Jeremi Mordasewicz, doradca zarządu Konfederacji Lewiatan, Andrzej Grzesiewicz, sekretarz Business Centre Club, prof. Andrzej Blikle oraz reprezentanci organów Polish National Sales Awards, finaliści konkursu i przedstawiciele firm, patroni, sponsorzy i partnerzy PNSA.

– Projekt PNSA służy pokazaniu najlepszych ludzi sprzedaży i najlepszych praktyk sprzedaży i w tym sensie odwołuje się do wyników i procesów już zrealizowanych, ale jednocześnie – wpleciony w codzienne życie organizacji – jest potężnym motorem motywacji do poprawy już istniejących procesów i przekraczania własnych osiągnięć w stylu, który z dumą można prezentować światu. I to jest najgłębsza misja tego projektu – zmieniać przyszłość – powiedział Dariusz Świętek, national sales director w firmie AVON, która jest srebrnym sponsorem VI edycji konkursu Polish National Sales Awards. Na zakończenie gali na ręce prezesów firm uczestniczących w konkursie PNSA wręczono Certyfikaty Etycznego Zarządzania Sprzedażą i Obsługą Klienta.

Mogą Cię również zainteresować