Przejrzysta, czysta woda, powiew orzeźwiającego powietrza na molo, liczne ptactwo wodne – nie dziwi fakt, że nad jezioro zegrzyńskie mieszkańcy Warszawy przyjeżdżają w sezonie bardzo chętnie. O tej porze roku piaszczyste plaże są opustoszałe, jednak w czasie, gdy trwała konferencja, hotel znajdujący się przy brzegu jeziora wypełniony był w 100%.

Za czym ta kolejka?

Przed rozpoczęciem konferencji, gdy spacerowałem wokół hotelu, zauważyłem wjeżdżający na parking autobus. Przechodząc później obok recepcji widziałem tłum ludzi. „Pewnie to jakaś wycieczka” – pomyślałem. Dowiedziałem się potem, że to partnerzy firmy z Leszna i okolic przyjechali tym autobusem i pobierali karty do pokoi. – Najpierw zarezerwowaliśmy część miejsc. Jednak chętnych do udziału w konferencji było więcej. Tak bardzo chcieli przyjechać, że na naszą prośbę hotel zarezerwował nam wszystkie dostępne pokoje – usłyszałem od Piotra Sobotki, głównego udziałowca i założyciela działającej w systemie network marketing firmy Perfect Coll.

Zanim dotarłem do sali konferencyjnej zobaczyłem długą kolejkę. Osoby w niej stojące z uśmiechem na twarzy czekały cierpliwie, aż otrzymają materiały. Partnerzy Perfect Coll dobrze wiedzieli, po co tam przyjechali. Bardzo wyraźnie było po nich widać głód wiedzy i dużą chęć uczestniczenia w tym szkoleniu.

Loteria punktualności

Przed rozpoczęciem każdej części konferencji spośród wszystkich uczestników obecnych na sali losowana była nagroda za punktualność. Rozwiązanie to zasługuje na miano innowacyjnego w MLM albowiem skutecznie motywuje do przychodzenia na salę na czas. Słowo innowacyjne jest moim zdaniem charakterystyczne dla Perfect Coll. Określenie to bowiem jest jednym z tych, które opisują produkty i plan marketingowy tej firmy.

Gdy szedłem hotelowym korytarzem na jeden z wykładów, idący przede mną Piotr Sobotka powiedział: „Jeszcze nie widziałem tak zdyscyplinowanej grupy”. Zapewne świadczy to o tym, że loteria punktualności jest skuteczna, ale też o tym, że ludzie budujący biznes Perfect Coll są osobami bardzo sumiennymi. To ważne, bowiem drugiego dnia konferencji Iwona Majewska-Opiełka powiedziała, że samodyscyplina jest jednym z najważniejszych czynników w osiągnięciu sukcesu w marketingu sieciowym.

Świetne perspektywy

Kiedy głos zabrał dr Maciej Waszczyk, prezes zarządu Perfect Coll to zrozumiałem, dlaczego firma kreuje kulturę organizacyjną opartą na entuzjazmie i dobrym humorze. Co chwilę bowiem wywoływał wśród uczestników błyskotliwymi żartami śmiech i emanował entuzjazmem. Jak przystało na taką postawę, przedstawił bardzo optymistyczne informacje:

  • 25% kosmetyków sprzedawanych w Polsce dystrybuowanych jest w DS i sieciach MLM.
  • 75% obrotu produktów w firmach sprzedaży bezpośredniej i marketingu wielopoziomowego stanowią kosmetyki.
  • Do 2019 roku decydujące znaczenie dla klientów będą miały utrzymanie młodego wyglądu i zawartość w kosmetykach tylko naturalnych substancji.

Dane te pochodzą z najnowszego raportu na temat branży kosmetycznej i są potwierdzeniem świetnych perspektyw rozwoju Perfect Coll.

Specjaliści o produktach PC

Pierwszego dnia wykłady prowadzili specjaliści współpracujący z firmą. Dr Agnieszka Ciszek, członek komitetu naukowego PC, przedstawiła budowę i właściwości skóry oraz stan badań naukowych nad kosmetykami Perfect Coll. O wyjątkowości kosmetyków PC stanowi to, że są z pogranicza kosmetologii i medycyny. Wspomagają działanie leków przy schorzeniach skóry oraz stanowią dla niej bardzo dobrą profilaktykę – powiedziała. Chwilę potem, omawiając najnowsze wyniki badań, dodała: – Fizjologiczne pH skóry kobiet, które stosowały testowany kosmetyk PC, było bliskie wartości optymalnej i przez długi czas po zaaplikowaniu utrzymywało stałą wartość. Natomiast kosmetyk innej firmy spowodował wyraźne obniżenie pH skóry badanych kobiet i było ono zmienne w czasie.

Na temat urządzeń kosmetologicznych znajdujących się w ofercie Perfect Coll wykład przeprowadziła dr n. med. Barbara Jaroszkiewicz, która jest przewodniczącą komitetu naukowego i lekarzem specjalistą chorób wewnętrznych w szpitalu MSW. – Gdy po raz pierwszy badałyśmy na sobie wpływ fal radiowych na skórę, już po trzech dniach wyglądałyśmy jak nasze studentki – stwierdziła. Dodała przy tym, że taki zabieg w warszawskim gabinecie kosmetologicznym kosztuje spore pieniądze bo ok. 800 zł, a każdy, kto ma urządzenie PC, może wykonać go samodzielnie za darmo. Mówiła też m.in. o elektrostymulacji. Wykonując zabieg z wykorzystaniem tego zjawiska można modelować i co bardzo ważne dla wielu osób, wyszczuplić sylwetkę. Daje to taki efekt, jak dwie godziny ćwiczeń na siłowni. Dr Barbara Jaroszkiewicz przybliżyła również praktyczne aspekty stosowania pozostałych urządzeń.

Wykłady są pozytywne, pouczające. Dowiedziałam się rzeczy z medycyny i kosmetologii, o których wcześniej nie wiedziałamBarbara Wanat, manager.

Obiad czy ostatnie pytanie?

„Ale aparatka” – takie określenia dało się słyszeć podczas wykładu Katarzyny Jasińskiej, głównego biotechnologa Perfect Coll. Od 30-tu lat pracuje w laboratorium. Stworzyła formuły wszystkich kosmetyków PC. Jest wegetarianką i zdecydowaną propagatorką stosowania wyłącznie naturalnych, korzystnych dla zdrowia substancji. Mówiła z werwą, humorem, co jakiś czas żartując. Potrafiła tym samym wzbudzić zainteresowanie swoim wykładem. Wszyscy chętnie jej słuchali. Ciekawa była nie tylko forma przekazu, ale także same informacje. Przedstawiła negatywne skutki, jakie wywołują tanie związki chemiczne, powszechnie stosowane w masowo produkowanych kosmetykach. Okazuje się, że zaburzają one metabolizm skóry, uniemożliwiają jej oddychanie przez zatykanie porów, powodują podrażnienie, wypryski itd. Mogą prowadzić do trądziku różowatego.

Pod koniec wykładu uczestnicy zadawali Katarzynie Jasińskiej wiele pytań. „Obiad czy ostatnie pytanie?” – zażartował prowadzący przypominając w ten sposób, że nadchodzi pora posiłku. Pomimo tego, iż żołądki również to sygnalizowały, nikt nie miał zamiaru wychodzić. Pojawił się nawet wniosek, żeby zmienić tematykę następnego wykładu i aby go również prowadziła główna biotechnolog PC. W końcu trzeba było oficjalnie ogłosić zakończenie prelekcji i zaprosić wszystkich do hotelowej restauracji.

Gdy już zjadłem obiad i przyszedłem na salę konferencyjną, aby wysłuchać kolejnej części szkolenia, zauważyłem, że z przodu zebrał się tłum ludzi. Po chwili zorientowałem się, że spora część osób korzystając z otwartości Katarzyny Jasińskiej na dzielenie się wiedzą, nadal pytała ją o istotne dla zdrowia sprawy, słuchając z zainteresowaniem odpowiedzi. Dopiero nastanie godziny rozpoczęcia następnego wykładu sprawiło, że tę dyskusję trzeba było przerwać.

Przeszła do Perfect Coll

Kolejny wykład prowadziła Dorota Barciś, trener PC. Do niedawna była okręgowym menadżerem sprzedaży w największej w Polsce pod względem obrotów i liczby dystrybutorów firmie MLM. Zdecydowała się na pełne zaangażowanie w rozwój Perfect Coll ze względu na wspaniałe perspektywy, jakie ma ta firma. Mówiła o prezentacji domowej zestawu Beauty & Lift Set oraz o etapach spotkania sprzedażowego. Zwróciła uwagę na entuzjazm i pogodę ducha. Słusznie stwierdziła, że pozytywne emocje wzbudzają u drugiej osoby również pozytywne odczucia, w tym ważne w sprzedaży zaufanie. – Ludzie chętnie spędzają czas w towarzystwie osób wesołych – podsumowała ten temat Dorota Barciś.

Dźwignia czasu

Następnie o swoich doświadczeniach opowiedziała Zofia Starzyńska, dyrektor handlowy PC i pełnomocnik zarządu ds. budowy sieci MLM: Od dwudziestu lat jestem organizatorem sieci MLM. Przez pierwsze dwa lata robiłam ten biznes po swojemu, jednak nie wychodziło. Dopiero wtedy, gdy zaczęłam postępować tak, jak robili to liderzy, którzy już osiągnęli sukces to również ja zaczęłam go osiągać – tymi słowami Zofia Starzyńska zwróciła uwagę na bardzo ważny element skutecznego rozwoju struktur – duplikację. Stwierdziła nawet, że sukces równa się duplikacja. Dodała też, że czynnikiem ją wspierającym jest, jak ładnie to ujęła – dźwignia czasu. Innymi słowy, wraz z upływem czasu, przy wykonywaniu w prawidłowy sposób duplikacji, rozwój struktury jest coraz szybszy, a zarobki coraz większe.

Katarzyna Jasińska, Zofia Starzyńska i Iwona Majewska-Opiełka mają ogromną wiedzę. Były takie momenty, że serce rosło w górę – Grażyna Sokołowska, partner.

Wulkan energii

To zawsze w nim mi się podoba – optymizm, uśmiech na twarzy, duża energia podczas prowadzenia programów telewizyjnych i różnych wydarzeń. Nie zmienia tego nawet upływ czasu. Niedawno Krzysztof Ibisz świętował swoje 50-te urodziny, jednak nie widać po nim upływu tylu lat. – W moim domu jest dużo produktów z tym fantastycznym znaczkiem PC. To dzięki Wam krąży plotka, że właśnie skończyłem 20 lat – żartował. W tej historii jest dużo prawdy. Wiadomym jest, że zostało udowodnione, iż kosmetyki Perfect Coll działają odmładzająco na skórę. Skoro więc Ibisz używa produktów PC, niezaprzeczalnie mają one wpływ na jego młody wygląd.

– Rzadko mi się zdarza występować dla tak młodej firmy – przyznał. Rzeczywiście, Krzysztof Ibisz należy do konferansjerów prowadzących wydarzenia największej rangi. Co prawda firma rozpoczęła sprzedaż dopiero w listopadzie ubiegłego roku, to jednak znakomicie się rozwija i wystartowała pionowo w górę. Krzysztof Ibisz poprowadził galę, podczas której wręczane były wyróżnienia partnerom biznesowym za ich osiągnięcia. Świetnie zbudował podniosłą, uroczystą atmosferę, w czym skutecznie wspierała go oprawa muzyczna i wizualna.

Spektakularne osiągnięcia

Pomimo, że firma istnieje kilka miesięcy, już ośmiu partnerów osiągnęło poziom prezydenta – najwyższy w programie menadżerskim PC. Siedmiorgu z nich wręczone zostały podczas gali wyróżnienia specjalne za nadzwyczajne wyniki i duże obroty w swoich grupach. Jedna osoba – Zofia Starzyńska, otrzymała od zarządu specjalne podziękowanie za wkład w dynamiczny rozwój struktur Perfect Coll.

Po zakończeniu gali, gdy uczestnicy mieli czas wolny, pracownicy hotelu nieustannie wwozili do sali różnorodne, wykwintne potrawy – trwały przygotowania do uroczystej kolacji. Gdy wszyscy zasiedli przy pięknie udekorowanych stołach, rozpoczęły się długie rozmowy sprzyjające integracji i wymianie doświadczeń. Po niedługim czasie w innej sali rozbrzmiały dźwięki przebojowej muzyki. Wszyscy ruszyli do tańca. Biesiada i dobra zabawa były ostatnimi punktami programu pierwszego dnia konferencji.

Sprzedaż to transfer entuzjazmu

Drugi dzień, nie licząc śniadania, rozpoczął się wcześnie bo o godzinie 9-tej. Wszyscy uczestnicy przybyli na pierwszy wykład w komplecie. Widać wiedzieli po co przyjechali na konferencję. Bawili się tak pierwszego dnia, aby następnego móc skutecznie chłonąć wiedzę. Na pewno też zdopingowało ich to, że przez prawie cały drugi dzień wykłady prowadziła Iwona Majewska-Opiełka, znana i ceniona trenerka rozwoju osobistego.

Zwracajcie uwagę na to, co mówicie i jak programujecie swoją podświadomość. Nie wypełniajcie swoich myśli rozważaniami o tym, czy sukces jest możliwy dla Was do osiągnięcia, że być może ten biznes jest trudny. Po prostu róbcie go.

Iwona Majewska-Opiełka zwróciła uwagę tymi słowami na jakość myślenia, która wpływa bezpośrednio na motywację i podejście do biznesu PC, do współpracowników i klientów. Powiedziała o dużym znaczeniu kondycji psychicznej i fizycznej, że tylko wtedy możemy być skuteczni w działaniach biznesowych, gdy mamy energię, dobrze się czujemy, że wtedy możemy pokazywać nasz entuzjazm. To z kolei wpływa na wiarygodność i zaufanie, konieczne w procesie sprzedaży. – Sprzedaż to transfer entuzjazmu – trafnie podsumowała ten wątek.

Wśród wielu ważnych informacji przedstawiła współcześnie sprawdzający się model sprzedaży. Obecnie najważniejsze jest wzbudzenie u klienta zaufania. Na to należy przeznaczyć około 40% czasu podczas rozmowy z nim. Analiza jego potrzeb znajduje się na drugim miejscu – 30%. Dopiero potem jest odpowiedni moment na dokonanie prezentacji, czyli przedstawienie oferty. To powinno zająć nie więcej niż 20% czasu. Ostatnim jest zamknięcie sprzedaży – 10%. Jeśli wcześniejsze etapy przeprowadzone były dobrze, ten ostatni będzie najłatwiejszy.

Z wykładów jestem zadowolony. Przyjeżdżając tu oczekiwaliśmy, że otrzymamy sporo wiedzy przydatnej w pracy i ją dostaliśmy – Jarosław Zimmer, manager.

Brawa na stojąco

– Ja sama jestem introwertykiem – niespodziewanie oznajmiła Iwona Majewska-Opiełka, wzbudzając u wszystkich zdziwienie. Dodała przy tym, że dzięki pracy nad sobą swobodnie czuje się podczas wystąpień publicznych. Przyznać trzeba, że przemawianie wychodzi jej bardzo dobrze. Uczestnicy konferencji słuchali jej z wielkim zainteresowaniem. Powiedziała też, że dana osoba nie może robić wszystkiego. Nie ma zasady, że występować publiczne musi każdy współpracownik. Dlatego w MLM również jest miejsce dla introwertyków. Mogą wykonywać zadania i stworzyć styl działania, które najbardziej pasują do ich osobowości.

W systemie network marketing kluczowe są wytrwałość i systematyczność. Z tego powodu, zdaniem Iwony Majewskiej-Opiełki, bardzo dobrze sprawdzają się w tym biznesie osoby, które są zdyscyplinowane, np. absolwenci szkół muzycznych lub sportowcy. Interesujących informacji na temat marketingu wielopoziomowego i rozwoju osobistego ta ceniona trenerka przedstawiła znacznie więcej. Pomimo tego partnerzy biznesowi Perfect Coll mogliby jej słuchać co najmniej jeszcze przez następny dzień. Gdy zakończyła ostatni swój wykład, wszyscy na stojąco bili jej brawa. Niektórzy skandowali: „Bis, bis!” Będzie ku temu okazja podczas kolejnej konferencji Perfect Coll, która zaplanowana jest na październik 2015 roku.

Entuzjazm i umiejętności – przepis na sukces

– Przeszkoliłem tysiące sprzedawców i czasem obserwowałem, że po kilku początkowych odmowach klientów następował spadek ich entuzjazmu – stwierdził Maciej Waszczyk, który poprowadził ostatni wykład. Omówił cztery etapy, przez które przechodzą współpracownicy firm MLM i sprzedaży bezpośredniej, na drodze stawania się ekspertami i liderami. Na początku entuzjazm jest duży, a umiejętności małe. Wtedy takiej osobie należy przekazać podstawową wiedzę i pozwolić jej działać. Po kilku niepowodzeniach entuzjazm opada. W takim momencie lider MLM ma największą pracę do wykonania. Jego zadaniem jest wzbudzenie w początkującej osobie entuzjazmu poprzez dostarczenie jej wiedzy i trening umiejętności. Na trzecim etapie, gdy współpracownik ma już sporą wiedzę i zaczynają się pojawiać pierwsze wyniki, najważniejsze jest motywowanie. Dopiero wtedy, gdy dzięki nabytym kompetencjom rośnie sprzedaż i powiększa się struktura, zarówno umiejętności, jak i entuzjazm są już na wysokim poziomie. Wtedy w naszej branży mamy do czynienia z profesjonalistami.

Maciej Waszczyk powiedział też o pięciu cechach, którymi charakteryzuje się lider MLM. Posiada on wizję i strategię jej zrealizowania. W przypadku Perfect Coll zapewnia je program marketingowy zawarty w katalogu biznesowym PC. Lider jest także budowniczym zespołu i partnerem biznesowym, w efekcie czego, poprzez przyciąganie ludzi i opiekę nad nimi na partnerskich zasadach, staje się również zwycięzcą. Prezes podkreślił, że najważniejsze przy tym jest etyczne działanie, które wyraża się przede wszystkim w szacunku dla innych ludzi. Dopiero wtedy sukces może być trwały i dawać pełne zadowolenie.

Konferencję podsumował Piotr Sobotka, który serdecznie i z humorem podziękował wszystkim partnerom za przybycie, uczestnictwo i zaangażowanie w szkolenie i integrację. Podkreślił świetną atmosferę tych dwóch dni wspólnej pracy. Uczestnicy konferencji zyskali nie tylko wiedzę i większą motywację do działania. Każdy z nich na koniec otrzymał prezent w postaci produktów Perfect Coll.