Bardzo ważne jest, aby przed podjęciem kroków zmierzających ku przystąpieniu do danej firmy z branży MLM, bardzo szczegółowo przeanalizować i sprawdzić firmę, do której chcemy się przyłączyć:

źródło: www.flickr.com źródło: www.flickr.com

Sekret 1. Wybierz odpowiednią firmę

Sam podczas mojej kariery w network marketingu miałem okazję popełnić ten błąd i przystąpić do pierwszej lepszej firmy z branży. Szybko jednak okazało się, że przedsiębiorstwo nie przykłada wystarczającej uwagi do szkolenia nowych dystrybutorów, a jest to element niezmiernie istotny. Nawet jeśli firma, którą wybierzesz, rozwija się naprawdę w ekspresowym tempie, posiada niesamowite produkty, solidny plan kompensacyjny oraz świetne materiały promocyjne, to nie oznacza to wcale, że jest odpowiednia dla każdego. Musisz sobie zadać pytania: czy ta firma reprezentuje podobne wartości do Twoich? Czy posiada produkty, które z przyjemnością możesz używać oraz możesz naprawdę polubić? Czy jesteś w stanie prawdziwie pasjonować się tymi produktami? Czyli po prostu musisz dostosować firmę oraz jej produkty do własnej osobowości. Jeżeli nie zbyt interesują Cię zagadnienia finansów, może lepiej wybrać firmę oferującą kosmetyki itd. Oczywiście to nie gwarantuje sukcesu, jednak w dużym stopniu zwiększa jego prawdopodobieństwo.

Wybierz zatem firmę, z której produktami lub usługami chętnie się utożsamisz.

Sekret 2. Wybierz odpowiedniego sponsora

Jedną z największych pomyłek, jakie dostrzegam w network marketingu, jest wybór nieodpowiedniego sponsora. Najczęściej osoby, u których zaobserwowałem to zjawisko, są sponsorowane przez przyjaciół lub członków rodziny, którzy tak naprawdę nie wiedzą zbyt wiele o budowie na prawdę skutecznego biznesu MLM.

Drugim błędem może być próba znalezienia i przyłączenia się do prawdziwych liderów tej branży, którzy odnieśli już wielki sukces. W tym przypadku problem może tkwić gdzie indziej. Tacy liderzy często są tak bardzo zapracowani i zagonieni, że mogą po prostu nie znaleźć wystarczająco wolnego czasu, aby przeszkolić nowo zasponsorowaną osobę. Kluczem do wyboru odpowiedniego sponsora jest znalezienie osoby, która poważnie podchodzi do budowy swojego biznesu w sieci, odnosi już widoczne rezultaty swojej pracy i ma wystarczająco dużo czasu i chęci, by przeszkolić i pomóc nowym dystrybutorom stać się szkoleniowcami. Podobnie, jak w poprzednim punkcie, to również nie gwarantuje 100% sukcesu, lecz w dużym stopniu przybliża do niego.

Sekret 3. Realizuj założenia, plany i zdobywaj wyznaczone cele

Niestety wiele osób zaczynających marketing sieciowy nie do końca rozumie, co to znaczy być przedsiębiorcą oraz prowadzić własny biznes. Najczęściej nowi dystrybutorzy, którzy dołączają do danej firmy w tej branży to pracownicy etatowi, którzy chcieliby dorobić dodatkowe pieniądze do swojej wypłaty. Bycie przedsiębiorcą wymaga wiele samozaparcia, wiary we własne możliwości, ale przede wszystkim dyscypliny. Pracując na etacie ludzie są pod presją zwolnienia, więc przychodzą punktualnie do pracy i z automatu wykonują zlecone im obowiązki. Jednak w momencie, gdy przestaje na nich ciążyć obowiązek wynikający z zagrożenia, często przestają się mocno angażować w realizację swoich celów. Nawet jeśli będziesz miał świetnego sponsora, który bezustannie będzie Cię motywował do aktywnej pracy, to jednak nigdy nie będzie on Twoim szefem.

W tym biznesie sam sobie jesteś szefem, więc to niezwykle ważne, aby potrafić się zmotywować do działania samemu i prowadzić odpowiednią dyscyplinę pracy.

Długoterminowe plany oraz mniejsze, codzienne kroki, które zbliżają do wyznaczonych celów, to właśnie praca każdego przedsiębiorcy. Niektóre osoby nie osiągają w tej branży czegokolwiek, ponieważ traktują to przedsięwzięcie po macoszemu. Nie traktują tego zajęcia poważnie, jakby nie wierząc do końca w jego możliwości i szanse na odniesienie sukcesu. Być może nie wierzą w cały sektor sprzedaży bezpośredniej lub po prostu nie do końca ufają firmie, z którą współpracują. Odpowiednie nastawienie do tego biznesu odgrywa tutaj kluczową rolę.

Sekret 4. Stwórz mapę

Tutaj rozwinę pewną kwestię, którą poruszyłem już we wcześniejszym punkcie. Załóżmy, że chcesz dojechać samochodem z Warszawy do Paryża. Czy jeżeli nigdy wcześniej nie jechałeś tą trasą, to wskoczysz do auta i pojedziesz najbliższą drogą na zachód w nadziei, że jakoś dotrzesz do Francji? Zakładam, że nie. To byłoby mało rozsądne. Jednakże, bardzo wiele osób tak właśnie próbuje budować swoją strukturę w network marketingu. Budowanie swojej wielkiej organizacji jest jak podróż, do której potrzebujesz mapy z zaplanowanymi marketingowymi działaniami. Podążając za tym planem przemieścisz się z punktu A do swoich życiowych celów. Mapa ta powinna składać się z codziennych małych kroków, planowania na przyszłość i z realizowania tych założeń.

Sekret 5. Zostań mistrzowskim poszukiwaczem

Gdybyś wędrował przez pola i nagle natknął się na wystające z ziemi złoto, to z pewnością wykupiłbyś ten grunt, zdobył sprzęt do kopania i zaczął wydobywać drogi kruszec. No cóż, w pewnym sensie właśnie natrafiłeś na taką kopalnię złota i jest nią właśnie marketing sieciowy. Teraz kluczem do sukcesu jest umiejętny dobór ludzi, z którymi zamierzasz podjąć współpracę. Wybierasz spośród członków rodziny, przyjaciół, współpracowników, członków różnych klubów, czy ludzi poznanych w internecie. Istnieje bezpośredni związek pomiędzy ilością oraz jakością potencjalnych wspólników, którzy zaczną z Tobą współpracę, a wysokością Twoich dochodów.

Zostań zatem mistrzem w wyszukiwaniu odpowiednich ludzi, którzy świetnie odnajdą się w tej branży, a zobaczysz niebagatelną różnicę w rozwoju swojego biznesu.

Sekret 6. Zostań mistrzowskim prezenterem

Czy słyszałeś kiedyś takie stwierdzenie: „Fakty mówią, a historie się sprzedają”. Zauważyłem, że większość marketerów w tej branży posiada tę wspólną cechę – wszyscy świetnie potrafią opowiadać różne historie. Możesz opowiedzieć najpierw historię kogoś, kto odniósł sukces spośród Twoich menedżerów, a później możesz opowiedzieć swoją historię. Naprawdę, wszyscy uwielbiają słuchać opowiadania o ludziach sukcesu, którzy doszli do wielkiego majątku od zera. Umiejętne opowiadanie historii jest częścią mistrzowskiego prezentera, więc jeśli posiądziesz tę wiedzę, znacznie poprawisz swój ranking najlepszych mówców w swojej firmie.

Sekret 7. Zostań zaradnym marketerem internetowym

Nikt nie może zaprzeczyć faktom, że internet rozwija się coraz szybciej i zaczyna być widoczny praktycznie w każdej branży czy przemyśle. Także w network marketingu jest wiele możliwości do rozwoju własnej sieci partnerów poprzez internet. U podstaw założeń MLM jest budowanie sieci ludzi, którzy kupują i sprzedają produkty/usługi, zatem internet, który z dnia na dzień posiada coraz większy zasięg, wydaje się być świetnym miejscem do poszukiwania takich osób. Oczywiście ktoś, kto nigdy nie miał zbyt wiele do czynienia z internetem (poza sprawdzaniem własnej poczty e-mail i czytaniem artykułów na Onet.pl) może być przytłoczony ilością nowych informacji do przyswojenia. Dlatego trzeba się nauczyć, jak zostać Zaradnym Internetowym Marketerem.

Dobrym sposobem na utrzymanie kontaktu z potencjalnymi klientami i partnerami jest stworzenie własnej strony Squeeze Page wraz z autoresponderem, dzięki której możesz pozostać w ciągłym kontakcie ze swoimi słuchaczami. Dobrze jest również posiadać własny blog oraz stronę, na której będziesz mógł przeprowadzać interaktywne szkolenia wraz z filmami instruktarzowymi dla swoich dystrybutorów, tzw. webinar.

Sekret 8. Dobrze wyszkol nowych liderów

Podobnie jak w każdej innej dziedzinie życia, tak i w MLM istnieją osoby, które lepiej nadają się do pewnych spraw niż inni. Gdy zaczynałem swoją pracę w tym biznesie myślałem, że nie ma znaczenia, jakie osoby będę rekrutował do swojej grupy. Szybko jednak zrozumiałem, że są ludzie o wybitnych predyspozycjach do budowy tego biznesu, czyli prawdziwi liderzy. Sponsorowanie jakiejś grupy ludzi, a przeszkolenie lidera, to zupełnie inne rzeczy. Liderzy potrafią skutecznie duplikować, czyli szkolić innych, rozszerzając także Twoją sieć bez Twojej specjalnej ingerencji czy pomocy. Liderzy potrafią przyciągać inne osoby do siebie, także innych liderów. Jest zatem niezwykle ważne, by potrafić wyszukiwać, rozpoznawać i rekrutować prawdziwych liderów, a następnie wspierać ich odpowiednim szkoleniem. Więc jeżeli znajdziesz kilkunastu prawdziwych liderów będziesz w stanie zacząć zarabiać naprawdę duże pieniądze.

Sekret 9. Najważniejszy Sekret

To praktycznie najważniejszy ze wszystkich wyżej wymienionych sekretów, a jest nim DZIAŁANIE. Możesz zastosować się do poprzednich ośmiu, lecz jeśli nie wdrożysz tego najważniejszego sekretu w system, niewiele zmieni się w Twoim życiu. To jak różnica pomiędzy baterią paluszkiem, a prądem 220 V w gniazdku. Ten sekret towarzyszy praktycznie każdemu sukcesowi. Wprowadź słowa w życie i zamień je w czyny. Pomyśl o swoim komputerze – możesz mieć najnowocześniejszy sprzęt z kilkurdzeniowym procesorem, wielkim monitorem itd., lecz dopóki nie wepniesz wtyczki do gniazdka ten sprzęt stanowi tylko kupę złomu, plastiku i kabli. W momencie, gdy podłączysz go pod jakiekolwiek źródło energii, zaczynają się dziać niesamowite rzeczy. Tak samo, kiedy powyższe wskazówki wdrożysz w życie, zaczniesz przyciągać coraz więcej wartościowych ludzi do swojego biznesu, a Twoja organizacja rozrośnie się w zawrotnym tempie.

To już wszystkie 9 sekretów na drodze do prawdziwego sukcesu w branży marketingu sieciowego. Oczywiście jest to tylko wiedza, a od Ciebie zależy, co z tą wiedzą zrobisz.

Autor tekstu prowadzi bloga pod adresem: www.networkblog.pl. Artykuł pochodzi z 25 nr "Network Magazynu", który można kupić w Lider Sklepie.

Oryginalny tytuł tekstu brzmi "9 Sekretów które musisz spełnić, by odnieść sukces w network marketingu." Tutaj ze względu na warunki techniczne tytuł został skrócony.