Dzięki niej oraz przy użyciu profesjonalnych kart graficznych Radeon™ Pro powstały niezwykłe materiały promujące nadchodzący film w reżyserii SS Rajamouli, czyli wchodzący do kin 28 kwietnia 2017 roku Baahubali: The Conclusion.

Pod kierownictwem tego samego reżysera firmy Arka Media Works i AMD Radeon Technologies Group (RTG) wykorzystały tę nową technologię, aby stworzyć 360-stopniowe wideo pt. „Na planie Baahubali” i kompletny materiał VR p.t. „Miecz Baahubali”. Pierwsze z nich jest dostępne już teraz i zostało pokazane odwiedzającym festiwal 22 i 23 października br. a drugie poprzedzi premierę filmu. – Ogromnie cieszy nas, że twórcy Baahubali: The Conclusion i przedstawiciele RTG pojawili się na naszym festiwalu, żeby właśnie u nas pokazać po raz pierwszy ten najbardziej zaawansowany system VR – powiedział Anupama Chopra, dyrektor 18 Bombajskiego Festiwalu Filmowego.

– To dla nas, ludzi naturalne, że reagujemy zdumieniem widząc rzeczy wielkie – zarówno te stworzone przez naturę, jak i człowieka – powiedział Rajamouli, reżyser obu filmów Baahubali. – Jesteśmy zdumieni widząc ogrom Wielkiego Kanionu, a także stojąc tuż pod bez mała 830-metrowym budynkiem Burj Khalifa. Ten efekt skali fascynuje mnie odkąd po raz pierwszy zaznałem tego, czym jest VR. Dzięki współpracy z RTG mieliśmy szczęście otrzymać dostęp do przełomowych technologii wirtualnej rzeczywistości, które pomagają nam znacząco przesunąć granice tego, co wyobrażalne.

Stworzenie tych materiałów było możliwe dzięki przygotowanym przez AMD zupełnie nowej kamerze VR – bb360cc oraz oprogramowaniu do łączenia wideo „Project Loom”. Sprzęt ten umożliwia podgląd w warunkach VR z nawet 32 kamer, zaś program pozwala szybko stworzyć 360-stopniowe wideo i to zwykle w czasie rzeczywistym, czym przyćmiewa alternatywne techniki, które wymagają więcej czasu. Otwarte oprogramowanie powstałe w ramach Project Loom zostanie szeroko udostępnione twórcom przed końcem roku.

– AMD jest naprawdę skoncentrowane na tym, aby zapewnić milionom ludzi na całym świecie dostęp do VR, co przekłada się w tym wypadku na umożliwienie twórcom filmowym oferowania jakości kinowej w warunkach wirtualnej rzeczywistości – powiedział Raja Koduri, starszy wiceprezes i główny architekt w Radeon Technologies Group w firmie AMD. – Wideo „Na planie Baahubali” było nagrywane przy użyciu kamery bb360cc, a pokazane w trakcie festiwalu fragmenty były najbardziej powalającym wideo 360, jakiego doświadczyłem. Z kolei „Miecz Baahubali” to bardzo ambitny projekt renderowanego w czasie rzeczywistym przez komputer materiału VR, który powstał, aby przesunąć granice tego, co mogą karty graficzne – dodał Koduri.

– Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością współpracy z RTG przy tworzeniu światowych dzieł w VR – powiedział Shobu Yarlagadda, współfundator i dyrektor generalny Arka Media Works. – „Miecz Baahubali” powinien mieć swoją premierę w kwietniu 2017 roku niedługo przed premierą głównego filmu. Już teraz wiemy o kilkuset kinach, które planują zainstalować sprzęt VR, żeby wesprzeć premierę tym niezwykłym materiałem VR.