źródło: www.sxc.hu źródło: www.sxc.hu

Czym spowodowana jest tak słaba sytuacja polskich firm w internecie? Głównie odpowiada za to brak znajomości narzędzi oraz niska świadomość korzyści, jakie może przynieść internet w działalności biznesowej. Akcja realizowana przez Home.pl, Google oraz PKPP Lewiatan pod patronatem Ministerstwa Gospodarki ma na celu zmienić ten stan rzeczy.

To już druga odsłona „Internetowej Rewolucji”. Akcja została przygotowana na podstawie wyników badań poprzedniej edycji, które pokazały, że aktywizacja przedsiębiorców na obecnym etapie w dużej mierze wymaga pogłębionych działań edukacyjnych. W tym celu została przygotowana seria regionalnych, otwartych dni internetu. W ich trakcie uczestnicy będą mogli zdobyć wiedzę na temat technologii internetowych oraz otrzymać praktyczne porady na temat budowania firmowego wizerunku w sieci.

Blisko połowę Polaków można określać mianem aktywnych internautów. Do tego bardzo szybko rozwija się rejestr domen krajowych pl. Wkrótce osiągnie on liczbę 2 mln adresów. Wydawałoby się, że pociągnie to za sobą masową obecność przedsiębiorców w internecie. Niestety, wiele małych i średnich firm dalej obawia się wejścia do sieci bądź nie wie, jak ma to zrobić. W celu przełamania barier został stworzony zestaw narzędzi umożliwiających bezpłatne, zdaniem twórców profesjonalne działanie biznesowe w sieci. Firma Home.pl przygotowała specjalny pakiet pozwalający na stworzenie od podstaw w pełni funkcjonalnej strony firmowej, a Google zapewnia rozwiązania promocyjno-reklamowe. Najbliższe spotkanie będzie miało miejsce 23 listopada w Krakowie. Na początku przyszłego roku „Internetowa Rewolucja” odwiedzi również Gdańsk, Poznań, Katowice oraz Szczecin.